FAME - David Bowie (Bowie & Lennon)

singiel: 1975
album :Young Americans

Pierwszy singiel Davida Bowie (drugi w karierze, w 1983 na szczyt Billboardu wspięła się tytułowa piosenka z singla i albumu Bowiego 'Let's Dance') który został numerem 1 w Ameryce. Piosenkę skomponował Bowie przy pomocy Johna Lennona, który w nagraniu piosenki zagrał na gitarze i zaśpiewał w chórkach.Poniżej fragment wypowiedzi Bowiego w 1999 roku w muzycznej klasie w Berklee College Of Music's.
David Bowie, Art Garfunkel, Paul Simon , Yoko i John
Jest dla mnie rzeczą niemożliwą, bym rozmawiając o muzyce nie wspomniał o moim chyba największym mentorze. Johnie Lennonie. Przypuszczam, że nikt bardziej niż on zdefiniował, przekręcił, wywrócił na drugą stronę fabrykę muzyki pop, nasączając ją elementami innych sztuk, produkując czasem coś ekstremalnie pięknego, mocno oddziaływającego i jednocześnie bardzo dziwnego... Od razu poczułem z nim więź empatii. Gdy dwóch takich facetów się spotka, zaczyna to przypominać Beavisa i Buttheada w 'Crossfire' (bohaterowie zwariowanych animowanych filmików w MTV)... Uwodzicielską siłą w Johnie Lennonie było jego poczucie humoru. Surrealistyczne bardzo. W 1974 roku byliśmy po raz pierwsi przedstawieni Elizabeth Taylor. Pani Taylor chciała bym zagrał obok niej w filmie. Wymagało to podróży do Rosji, przebierania się w coś czerwonego, złotego i przeźroczystego, w każdym razie to było niezbyt zachęcające. Nie pamiętam nazwy filmu, zdaje się, że na pewno nie było to 'On The Waterfront' - tyle pamiętam.

Bowie, Garfunkel, Simon, Yoko, John oraz Roberta Flack
Byłem w LA i któregoś wieczoru obaj z Johnem zostaliśmy zaproszeni na przyjęcie. Byliśmy na tyle uprzejmi wobec siebie, na zasadzie 'ten starszy i ten młodszy'. Ale tak naprawdę to było między nami tylko kilka lat różnicy, ale w rock and rollu to generacja, o rany, tak jest zawsze do dzisiaj. Więc John był w nastroju (Bowie mówi to z 'livepoolanizmem' – akcentem z Liverpoolu): ;A , oto pojawił się jeden nowy'. A ja w stylu: 'To John Lennon! Nie wiem co powiedzieć, nie wspominaj o The Beatles bo wypadniesz trochę głupio'. 
John i David Bowie.

Więc on powiedział:' Hello Dave' a ja ' Mam wszystkie twoje płyty, oprócz tych z The Beatles'.
Kilka wieczorów później znaleźliśmy się na scenie w czasie Nagród Grammy. 
Mieliśmy zaprezentować Arethę Franklin. Przed samym show powiedziałem Johnowi, że nie sądzę, że załapała się w tym co ja robię, że jestem tutaj nie rozumiany. Potem wielki moment nadszedł, rozerwałem kopertę i ogłosiłem, że 'Zwycięzcą jest Aretha Franklin'. Aretha wyszła na scenę, podziękowała mówiąc: 'Dziękuję wszystkim, jestem taka szczęśliwa, że mogę nawet pocałować Davida Bowie'. Czego oczywiście nie zrobiła, szybko znikając ze sceny. 
 Na to John objął mnie i dał mi teatralnego buziaka mówiąc 'Zobaczysz Dave, Ameryka pokocha Ciebie'.

Kiedyś John opisał glam rocka jako rock and rolla ze szminką. Mylił się ale to było bardzo zabawne.
Pod koniec lat 70-tych, grupa nas udała się do Kong Kongu na wakacje, był także John. Był z nim Sean, ojciec chciał mu pokazać trochę świata. Podczas jednej z wycieczki, w jednej z małych uliczek, jakiś dzieciak podbiegł do niego i powiedział: 'Czy jesteś Johnem Lennonem?' A on na to:' Nie, ale chciałbym mieć jego pieniądze'. Powiedzonko to od razu skradłem sobie. Genialne! Kilka miesięcy później byłem w Nowym Jorkuj, w Soho i nagle usłyszałem głos przy moim uchu: 'Czy jesteś Davidem Bowie ?' A ja na to: 'Nie, ale chciałbym mieć jego pieniądze'. 'Kłamiesz draniu, chciałbyś mieć moje pieniądze' - to był John Lennon.

A sama piosenka 'Fame”?
Bowie wspominał : Któregoś dnia w studiu, widząc mnie powiedział: 'Hej, dlaczego nie zrobimy czegoś wspólnie ?' Ja na to: 'OK, dawaj'. I od razu sobie pomyślałem: 'O rany, co zrobimy, jak mam coś napisać z Beatlesem? ' Więc zaczęliśmy od razu. (gitarzysta Bowiego Carlos Alomar zagrał riff gitarowy ze starego coveru z lat 50-tych 'Foot Stomping'). John zaczął to grać i nagle zaczął mówić: AYMMM! Ja na to: M am to! Mam!
Lennon napisał akordy, Alomar wypełnił linię gitary a Bowie teksty i inne, niższe partie gitary.
'Z perspektywy czasu myślę, że chcieliśmy więcej ze sobą pracować, mogliśmy zrobić tyle więcej. To była taka radość być razem z nim w studiu. Myślę często o tym ile razem mogliśmy napisać. Ale mieliśmy wtedy doskonały ubaw. Mnóstwo śmiechu i wygłupiania się. Niezbyt dużo pracy o jakiej
myślicie a wygłupianie się'.


DAVID BOWIE - "Fame"

Muzyczny blog * Historia The Beatles * Music Blog

ELEANOR RIGBY/ YELLOW SUBMARINE - SINGIEL, SINGLE USA


indeks: R 5493 Parlophone
wydany: 5 sierpnia 1966
wejście na listy: 11 sierpnia 1966


Najwyższa pozycja: 1, przez 4 tygodnie od 18 sierpnia, na liście 13 tygodni (1 tydzień w sierpniu 1986)
Trzynasty oficjalny singiel EMI
Więcej w opisach obu piosenek.

Eleanor Rigby
Yellow Submarine 



W USA singiel wyszedł 8 sierpnia1966
indeks: Capitol 5715

na listy wszedł : 20 sierpnia 
Szczerze to nie wiem jak Billboard odnotowywał różne pozycje tego samego singla ale w zestawieniach podaje się, że: 
Yellow Submarine: najwyższa pozycja nr 2,  na liście 9 tygodni
Eleanor Rigby: najwyższa pozycja 11,  na liście 8 tygodni

Muzyczny blog  Historia The Beatles  Music Blog
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.

PIOSENKI FAB 4 NIE NAGRANE PRZEZ THE BEATLES

Duża ciekawostka dla fanów zespołu – ale jak z pogranicza działalności zespołu. PIOSENKI ZESPOŁU, KTÓRYCH BEATLESI NIE NAGRALI. Co to oznacza ? Poniżej wykaz piosenek, których autorami li członkowie zespołu, piosenki te nigdy nie zostały przez nich nagrane lub nigdy nie opublikowane na oficjalnych płytach zespołu (w wytwórni EMI) w okresie istnienia zespołu. Co oczywiście nie oznacza, że nie zachowały się wersje demo, live tych piosenek w słabej jakości, udostępnione po latach na "Anthology" lub wcześniej na bootlegach. Poniżej z opisu każdej piosenki zorientujecie się co naprawdę oznacza tytuł postu. 

IN SPITE OF ALL THE DANGER (kompozycja: McCartney – Harrison)
PAUL: Na etykiecie jest napisane, że to ja i George, ale myślę, że tak naprawdę to ja to napisałem, a George grał gitarową solówkę! Byliśmy kumplami i nikt nie interesował się prawami autorskimi i publikacją, nikt tego nie rozumiał – tak naprawdę, kiedy przyjeżdżaliśmy do Londynu, myśleliśmy, że piosenki należą do wszystkich.







YOU'LL BE MINE (Lennon – McCartney)
CAYENNE (McCartney)
zamierzchłe nagrania „wczesnych The Beatles” - nagranie dostępne na CD „Anthology 1” ('1995), trudno określić dokładną datę nagrań.

CRY FOR A SHADOW (Harrison – Lennon)
nagrana prawdopodobnie: 22 czerwca 1961, The Beatles z Pete Bestem na perkusji. Jedyny wyjątek, bo piosenka nagrana !!! przez The Beatles ale znalazła się w tym zestawieniu z powodu braku jej w oryginalnej dyskografii 1962 – 1970 w EMI Records. Dostępna na CD „Anthology 1” ('1995)

I'LL BE ON MY WAY (Lennon--McCartney)
Singiel Billy J Kramer with the Dakotas, kwiecień 1963. The Beatles zagrali ją w BBC radio, 4 kwietnia 1963, ta wersja jest dostępna na wydanym w 1994 CD:"Live at the BBC".

BAD TO ME (Lennon--McCartney)
Singiel: Billy J Kramer with the Dakotas, lipiec 1963. Demo w wykonaniu samego Johna można znaleźć na bootlegach .
TIP OF MY TONGUE (Lennon--McCartney)
Singiel: Tommy Quickly, lipiec1963. The Beatles dokonywali prób ją nagrać w listopadzie 1962.
HELLO LITTLE GIRL (Lennon--McCartney)
Singiel:the Fourmost, sierpień 1963. CD "Anthology 1" in 1995.
LOVE OF THE LOVED (Lennon--McCartney)
Singiel: Cilla Black, wrzesień 1963. Wersja The Beatles z Paulem jako solowym wokalistą znalazła się na słynnych „taśmach Decca” z 1962, dostępna na bootlegach , wyrzucona przez Paula z serii Anthology.
I'LL KEEP YOU SATISFIED (Lennon--McCartney)
Singiel: Billy J Kramer with the Dakotas, listopad 1963.
I'M IN LOVE (Lennon--McCartney)
Singiel: the Fourmost, listopad 1963.
A WORLD WITHOUT LOVE (Lennon--McCartney)
Singiel: Peter and Gordon, February 1964.
ONE AND ONE IS TWO (Lennon--McCartney)
Singiel:the Strangers with Mike Shannon, maj 1964.
NOBODY I KNOW (Lennon--McCartney)
Singiel: Peter and Gordon, maj1964.
LIKE DREAMERS DO (Lennon--McCartney)
Singiel: the Applejacks, czerwiec 1964. CD "Anthology 1".
YOU'LL KNOW WHAT TO DO (Harrison)
Wiele lat znana tylko jako wersja demo nagrana dla EMI 3 czerwca 1964 roku i zarejestrowana. CD "Anthology 1" 1995.

FROM A WINDOW (Lennon--McCartney)
singiel: Billy J Kramer with the Dakotas, lipiec 1964.
IT'S FOR YOU (Lennon--McCartney)
singiel : Cilla Black, lipiec 1964.
I DON'T WANT TO SEE YOU AGAIN (Lennon--McCartney)
singiel : Peter and Gordon, wrzesień 1964.
IF YOU'VE GOT THE TROUBLE (Lennon--McCartney)
Nagrana próbnie przez the Beatles 18 lutego 1965, CD "Anthology 2".
THAT MEANS A LOT (Lennon--McCartney)
singiel: P J Pro , lipiec 1965. CD "Anthology 2".
12-BAR ORIGINAL
Próby the Beatles 4 listopada 1965; dostępna na bootlegach. Długi, instrumentalny utwór, wersja skrócona na CD "Anthology 2".
WOMAN (Webb)
singiel: Peter and Gordon, styczeń 1966. Bernard Webb to pseudonim Paul McCartney." instead.
EVERYWHERE IT'S CHRISTMAS
OROWANYIA
PLEASE DON'T BRING YOUR BANJO BACK
Nagrana 25 listopada 1966, część "Pantomime: Everywhere It's Christmas", z gwiazdkowej płyty zespołu w 1966 the 1966 Christmas record. Z zespołem śpiewa Mal Evans.
CATCALL (McCartney)
Z albumu the Chris Barber Band, październik 1967, Paul spiewa z zespołem na samym końcu utworu. Wersja The Beatles prawdopodobnie z listopada 1962, dostępna na bootlegach, zdaniem niektórych w zestawie koncertowym wczesnych Beatlesów (podobnie jak 'Catswalk')
SHIRLEY'S WILD ACCORDION (Lennon--McCartney)
Nagrana 12 października 1967 przez Shirley Evans, Reg Wale, Paula oraz Ringo na potrzeby filmu "Magical Mystery Tour" ale w nim nie wykorzystana.
JESSIE'S DREAM (McCartney--Starkey--Harrison--Lennon)
Nieznana data nagrania, wykorzystana w "Magical Mystery Tour" (scena z toną spaghetti).
CHRISTMAS TIME (IS HERE AGAIN) (Lennon--McCartney--Harrison--Starkey)
PLENTY OF JAM JARS
Nagrana 28 listopada 1967 – na płycie "Christmas Time is Here Again!"z 1967. Dłuższa wersja piosenki dostępna na bootlegach, także na singlu CD "Free As A Bird" w1995.
STEP INSIDE LOVE (Lennon--McCartney)
singiel Cilla Black, marzec 1968. Słabej jakości wersja w wykonaniu Paula dostępna na bootlegach.
THINGUMYBOB (Lennon--McCartney)
singiel: John Foster and Sons Ltd Black Dyke Mills Band, 26 sierpnia 1968 (jeden z czterech pierwszych singli nowej wytwórni Beatlesów – Apple) – produkcja: Paul, numer instrumentalny.
SOUR MILK SEA (Harrison)
singiel : Jackie Lomax, 26 sierpnia1968 (jeden z pierwszych czterech singli Apple – jw.), produkcja: George Harrison, grający także na gitarze. Wersja Beatlesa solo na bootlegach.
CIRCLES (Harrison)
Demo George'a nagrana jak wiele innych demo w czasie sesji do Białego Albumu, nigdzie więcej nie pojawia się.

NOT GUILTY (Harrison)
Próbowana przez The Beatles od 7 do 12 sierpnia 1968. Nagrana przez George'a rok później. Wersja zespołu dostępna na CD "Anthology 3".
WHAT'S THE NEW MARY JANE
Fab4 próbowali to wiele razy, od 14 sierpnia 1968, aż do nagrania 26 listopada 1969.Piosenka prawie nie została singlem w Plastic Ono Band z "You know my name". Specjalna wersja na CD "Anthology 3".

ETCETERA
Demo Paula, EMI, 20 sierpnia 1968, odrzucony. Osiągalne tylko na bootlegach.
BADGE (Harrison--Clapton)
Zawarte na albumie Cream „Goodbye”, luty 1969, George na gitarze rytmicznej.
Paul piano intro (Lennon--McCartney)
Wolny kawałek Paula, użyty na początku filmu "Let it be", nagrany w styczniu 1969. Dostępny na bootlegach jak cała ścieżka do filmu.
Jazz piano song (McCartney--Starkey)
Jw. kompozycja Paula i Ringo.
SUZY PARKER (Lennon--Starkey--Harrison--McCartney)
Rockowy, gitarowy numer z Johnem jako głównym gitarzystą , użyty w filmie "Let it be", styczeń 1969.
TEDDY BOY (McCartney)
Próby tej piosenki z 24 stycznia 1969 zawarte są na albumie "Get Back". Paul nagrał ną na swoim pierwszym albumie.
ALL THINGS MUST PASS (Harrison)
Demo nagrane przez George'a w lutym 1969 roku, CD "Anthology 3". Beatlesi próbowali ją nagrać ale później już nigdy nie wrócono do tej piosenki, tytułowego numeru z albumu George'a w 1971. 1971.
GOODE (Lennon--McCartney)
singiel Mary Hopkin, marzec 1969, produkcja Paul. Wersja Paula na bootlegach.
COME AND GET IT (McCartney)
singiel Badfinger, grudzień 1969, jeden z większych zespołów przebojów tej kapeli, wyprodukowany przez Paula. Wersja Paula na bootlegach
PENINA(McCartney)
Paul śpiewa na sesji 'Get back, dostępne na bootlegach. Penina to nazwa hotelu w Portugalii, gdzie Paul spędzał swoje wakacje w 1968.
'Get Back' - taśmy
Trudna sprawa, wszystko dostępne na bootlegach, często zbitki małych fragmentów utworów, czasem połączone, powplatane w siebie. Po wstępnej selekcji wybrałem te (zawarte oczywiście na tramach z tytułu sesji) najbardziej pewne jako kompozycje kogoś z Fab4:
Piosenki Paula ukończone później:
Another day, Back seat of my car, Every night, Suicide, Teddy boy
Piosenki Johna (jw)
Child of nature (przyszła: Jealous guy), Give me some truth
Piosenki George'a (jw)
All things must pass, Let it down, Hear me lord, Isn't it a pity

Soundtracks – Muzyka Filmowa

The Family Way
Muzyka instrumentalna :Paul McCartney, George Martin, film z 1966
Wonderwall
Muzyka instrumentalna :George Harrison, film z 1968. Beatles nigdy nie zaśpiewał ani nie zagrał żadnego fragmentu z filmu, ale aranżował oraz był producentem. Często niektórzy uważają ten album za jego pierwsze solowe wydawnictwo. 
 

Muzyczny blog * Historia The Beatles * Music Blog
 

CZERWIEC 1966

Wielki przebój "Ringo": Yellow Submarine
1 czerwca – 'Rubber Soul' 26-ty tydzień w TOP 10 w Wielkiej Brytanii, w tym samym dniu zostaje nagrana słynna 'Żółta Łódź Podwodna' (Yellow Submarine).
2 czerwca – amerykański magazyn 'Disc' publikuje zdjęcie Beatlesów z sesji „rzeźniczej”, przewidziane na okładkę najnowszego albumu zespołu 'Yesterday' … and Today'.
3 czerwca - koniec kontraktu nagraniowego z EMI.
5 czerwca - wywiad zespołu dla programu: 'Ed Sullivan Show'. W programie tym Sullivan prezentuje dwa clipy zespołu z ich ostatniego singla (`Paperback Writer'/`Rain').

10 czerwca – singiel 'Paperback Writer'/
'Rain' ukazuje się w ojczyźnie zespołu. Od czasów 'Love Me Do' to najsłabiej się sprzedający singiel zespołu. Co prawda już w następnym tygodniu ląduje na czele muzycznych zestawień ale to tylko dzięki zamówieniom w ciemno i jeszcze tylko przez następny tydzień.. 
15 czerwca – w USA premiera albumu 'Yesterday' … and Today', najbardziej popularnej, dzięki bulwersującej okładce, znowu tylko składanki nagrań Fab4 z dwóch ostatnich albumów:'Help' oraz 'Rubber Soul' (a nie oryginalnej kopii albumu wymyślonego przez zespół, jaką Capitol zrobił z przeróżnymi piosenkami zespołu). Jak wiemy Amerykanie będą wydawali takie same wersje angielskich płyt zespołu dopiero od 1967 roku. 
 
16 czerwca – Fab 4 wykonują piosenki z aktualnego singla w telewizyjnym 'Tops Of The Pops'. W tym dniu, w High Wycombe, na świat przychodzi Martha, bohaterka tytułowej piosenki z Białego Albumu z 1968 r. To wielka miłość Paula i jego wierna przyjaciółka … owczarek staroangielski. Pamiętajmy: Paul to fan psów a John – kotów.

Paul i przepiękna Martha.
17 czerwca – Paul McCartney kupuje farmę w Szkocji (High Park Farm obok Mull Of Kintyre). Paul posiada tą farmę do dzisiaj a w latach 70-tych napisze (w spólnie z Denny Lainem, jako Wings) przepiękną balladę, opisującą uroki życia tego zakątka. Piosenka 'Mull Of Kintyre' będzie najlepiej się sprzedającym singlem lat 70-tych w Wielkiej Brytanii. 
PAUL: To około 200 akrowe gospodarstwo... sądzę, że jest warte tych pieniędzy jakie wydałem. Nie jestem jakimś wielkim potentatem nieruchomości, kupuję tylko takie miejsca jakie lubię.
Zniszczone trochę wielkie gospodarstwo w dalekiej Szkocji, Paul kupił za namową Jane Asher, która namawiała go by miał jakiś swój prywatny azyl, w którym mógłby się chronić przez Beatlemanią. Jednakże dopiero gdy poślubił w 1969 Lindę Eastman, zaczął tam zamieszkiwać.
 
18 czerwca - występ 'Thank You Lucky Star'
21 czerwca - koniec sesji nagraniowych do albumu 'Revolver'.
22 czerwca – album 'Rubber Soul' po raz ostatni w Top 10 (UK New Musical Express chart). Singiel 'Paperback Writer' pierwszy tydzień numerem 1. Wieczorem The Beatles biorą udział w prywatnym party w londyńskim klubie Sybilla.
23 czerwca - wylot do Niemiec, lot do Monachium (zespołowi towarzyszy Brian Epstein, Cliff Benett and the Rebel Rousers, którzy będą towarzyszyć zespołowi w czasie niemieckiej trasy).

Sir Goerge i żona Judy  - po  latach.
George Martin
24 czerwca – ślub George'a Martina oraz Judy Lockhart-Smith. The Beatles przylatują do Monachium, początek trasy po Niemczech.







 
The Beatles 1966 - okres Revolver - Tops of the Pops

Muzyczny blog * Historia The Beatles * Music Blog

YESTERDAY... AND TODAY - ALBUMY USA

indeks: Capitol, ST 2553
wydany: 20 czerwca 1955
długość: 27:33
producent: George Martin
więcej szczegółów przy dyskografii brytyjskiej i opisach poszczególnych piosenek.

Album ogromnie wyczekiwany w USA. Dziewiąty w USA wydany przez Capitol. Amerykanie z wytwórni czekając na nowy materiał zespołu z radością wydali nowego singla zespołu „Paperback Witer/ Rain” o 10 dni wcześniej niż Brytyjczycy, ale już nowy, oryginalny materiał, musieli wydać po brytyjskiej premierze. Zamieszanie z kontrowersyjną okładką Roberta Whitakera z tzw. sesji rzeźniczej opisywałem w ramach HISTORII (Link). Album z taką okładką ukazał się 15 czerwca, ale już 5 dni później na froncie pojawili się znowu „grzeczni” Beatlesi, bez mięsa i białych fartuchów.
Pewne rozczarowanie musiało spotkać tych wszystkich fanów zespołu za oceanem, którzy skonstatowali, że na nowym albumie ponad połowę piosenek już znają z poprzednich singli. Nie mogli też się nie dowiedzieć, że w ojczystym kraju Beatlesi wydali nowy album z premierowymi piosenkami. Na „nowo – starym” albumie amerykańscy fani otrzymali dwie piosenki z singla 'Yesterday'/'Act Naturally', z brytyjskiej wersji 'Revolver' dwie piosenki z ostatniego singla 'Nowhere Man' oraz 'What Goes On' (Amerykanie uwielbiali zabawnego Ringo stąd na stronach B piosenki z nim w roli głównej), 'Drive My Car', 'If I Needed Someone', obie piosenki z singla: 'Drive My Car' / 'We Can Work It Out'. Całość uzupełniały piosenki premierowe z „Revolver': 'I'm Only Sleeping', 'Doctor Robert' i 'And Your Bird Can Sing' zmiksowane w wersji stereo. Pamiętajmy, że dopiero wersje z 2009, zremasterowane albumy 'Help!' oraz 'Rubber Soul' wydano tak jak zostały zmiksowane w 1965 roku. Wcześniej Capitol utworzył wersje stereo z wersji mono z 1966 roku trzech ostatnich piosenek, ponadto miksując je dość specyficznie (inna kompresja ale przede wszystkim pogłosy, jakich brak w oryginałach angielskich.
Jak zwykle amerykańskie wydanie albumu ogromnie zirytowało wszystkich Beatlesów, nie wyłączając George Martina.


Album pomimo to spędził na liście Billboardu 5 tygodni na czele i zaczął spadać dopiero gdy siedem tygodni później pokazał się upragniony 'Revolver', choć znowu nie w takiej postaci jak na Wyspach. Sprzedał się w ilości miliona sztuk, co przy 6 milionach 'Rubber Soul” było mizernym wynikiem ale wciąż nieosiągalnym dla innych wykonawców.
___________
Więcej o tym albumie w serii postów 1966 - raz jeszcze, które znajdziesz w zakładce: 1966



Muzyczny blog * Historia The Beatles * Music Blog
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.

12. EP-KA „NOWHERE MAN”

wydana: 8 lipca 1966 
indeks: Parlophone GEP 8952 
Wydana tylko w wersji: mono
 zawartość: 

Dwunasta EP-ka zespołu. Fotografia z okładki: ponownie Robert Whitaker. Wersja CD ukazała się 15 czerwca 1992. Wszystkie piosenki z albumu 'Nowhere Man'.
Data wejścia na listę: 16 lipca 1966, najwyższa pozycja nr 4. Dość zaskakujące, że nie osiągnęła szczytu list, prawdopodobnie fani „zakochani” byli w nowszym materiale zespołu a nie wyraźnie „odgrzewanych kotletach”. Na listach 18 tygodni.





Muzyczny blog * Historia The Beatles * Music Blog
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.

11. EP-KA „YESTERDAY”


wydana: 4 marca 1966 
indeks: Parlophone GEP 8948 
wydana tylko w wersji: mono

zawartość: 
Yesterday  
Act Naturally   
You Like Me Too Much  
It's Only Love


Jedenasta EP-ka zespołu. Fotografia z okładki: ponownie Robert Whitaker. Wersja CD ukazała się 15 czerwca 1992.


Data wejścia na listę: 12 marca 1966, najwyższa pozycja nr 1 przez 6 tygodni od 26 marca 1966.
 Na listach 13 tygodnii. Bodajże jedyna EP-ka w karierze zespołu, na której każdy z Beatlesów śpiewa jedną piosenkę: Paul w Yesterday, John w It's Only Love, George w You Like Me Too Much oraz Ringo w Act Naturally
Mimo coraz większej popularności stereo, płytkę wydano tylko w wersji mono.




Muzyczny blog * Historia The Beatles * Music Blog
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.