napisana:
wrzesień/październik 1965
nagrana: 13
październik 1965
długość: 2'25”
podejścia: 4
producent: George
Martin
inżynier: Norman
Smith,Ken Scott
Obsada:
JOHN: wokal,
wiodący i harmoniczny (zdublowany), fortepian 1905 Steinway
Vertegrand „Mrs. Mills”, tamburyna.
PAUL: wokal,
wiodący i harmoniczny, gitara basowa (1961 Hofner 500/1), gitara
prowadząca (1962 Epiphone Casino)
GEORGE: chórki,
rytmiczna gitara (1961 Sonic Blue Fender Startocaster),
RINGO: perkusja
(Ludwig), dzwonki (cowbell)
Dostępne na:
Rubber Soul (UK:
Parlophone PMC 1267; PCS 3075; Parlophone CDP 7 46440 2)
Yesterday and Today
(US: Capitol (S)T 2553)
Nowhere Man (EP)
(UK: Parlophone GEP 8952)
The Beatles 1962-1966
(UK: Apple PCSP 717, US: Apple SKBO 3403, Apple CDP 0777 7 97036 2 3)
Love
Pierwszy numer na ostatnim w 1965 roku albumie „Rubber Soul”, z przewrotnym i humorystycznym tekstem, którego inspiracją – podobno – był Alf Bicknell, kierowca zespołu (autor swojej biografii "Beatles Diary”).

JOHN: „To
piosenka Paula”.
![]() |
Otis Redding |
Piosenka zawiera jasne przekaz z podtekstem erotycznym: od 'you can do smoething in between' (w międzyczasie coś możesz zrobić) do jasnej obietnicy na „better time” (lepszy moment).
PAUL:
'Drive My Car' to taki trochę bluesowy eufemizm, zastępstwo sexu,
co na końcu zostaje wszystko klarownie ujawnione.”
Aranżację na wzór „Respect” Otisa Reddinga zasugerował George Harrison - basowa i gitarowa linia prawie identyczna.
GEORGE:
„Pomogłem w bardzo wielu aranżacjach. Na wielu ścieżkach sam
grałem na basie. Paul grał na solowej w 'Taxman' i zagrał też
partię gitary – bardzo dobrą - w 'Drive My Car'. Zagraliśmy tam
tak, ponieważ Paul tak chciał. Gdy on napisał piosenkę, uczył
wszystkich swoich partii mówiąc: 'Zrób to tak'. Nigdy nie dał ci
okazji byś coś zaproponował swojego. Ale na 'Drive My Car' grałem
linię prawie taką samą jak w 'Respect', no wiesz, tej piosence
Otisa Reddinga. I Paul grał to samo ze mną na basie. Wyciągnęliśmy
to w zgrywaniu na górę”.
PAUL: Zawsze
fajnie pisało się nonsensowne teksty, a ta piosenka nadawała się do '
Bip, bip, bip, yeah'. Nagraliśmy to w ścisłej harmonii, aby brzmiało jak
klakson. Dwa akordy wystarczyły, może nawet o jeden więcej niż było trzeba".
PAUL:
W 1965 roku pisało się nam całkiem dobrze. Przez jakiś czas brakowało
nam trochę materiału, ale zaczęliśmy go kompletować w okresie pracy nad
'Rubber Soul'. Większość czasu pracowaliśmy razem. Zamykaliśmy się i
pytaliśmy: 'Ok, no to co mamy?' John miał jakiś zarys pomysłu na "In My
Life" - są miejsca które pamiętam... Sądzę, że na początku miał
tekst, coś w rodzaju wiersza "Places I Remember". Potem dopisaliśmy
melodię oraz główny temat i po trzech, czterech godzinach prawie zawsze
numer był rozgryziony! Nie pamiętam, żebym wracał z którejś z tych sesji
z nieskończonym kawałkiem.
Najbardziej męczyliśmy się z "Drive My Car", bo nie mogliśmy wyjść poza
jeden wers - "Możesz mi kupić złote pierścionki". Walczyliśmy z tym
godzinami, myślę, że za długo. Zrobiliśmy sobie przerwę i nagle się
ułożyło: "Poczekaj, 'drive my car'". Wyobraziliśmy sobie zabawną
sytuację: "Oh, możesz prowadzić mój samochód". Coto jest? Co on robi?
Czy to jest oferta pracy jako szofer, czy coś innego? Potem, co nam się
bardzo spodobało, to stało się bardziej niejasne i zamiast "złotych
pierścionków" pojawiło się "beep, beep, yeah". Obaj na to wpadliśmy.
Nagle byliśmy w Los Angeles - samochody, szoferzy, odkryte cadillaki i
zrobiło się coś zupełnie innego. 
W 2006 roku Martin zmiksował bardzo udanie 'Drive My car' razem z „The Word” oraz „What You're Doing” razem z gitarowym solo z 'Taxmana' i rogami z 'Savoy Truffle'.
![]() |
John wreszcie ma swoje prawo jazdy!!! |

She said baby, can't you see
I wanna be famous, a star on the screen
But you can do something in between
Baby you can drive my car
Yes I'm gonna be a star
Baby you can drive my car
And maybe I'll love you
I told that girl that my prospects were good
she said baby, it's understood
Working for peanuts is all very fine
But I can show you a better time
Baby you can drive my car
Yes I'm gonna be a star
Baby you can drive my car
And maybe I'll love you
Beep beep'm beep beep yeah
Baby you can drive my car
Yes I'm gonna be a star
Baby you can drive my car
And maybe I'll love you
I told that girl I can start right away
When she said listen babe I got something to say
I got no car and it's breaking my heart
But I've found a driver and that's a start
Baby you can drive my car
Yes I'm gonna be a star
Baby you can drive my car
And maybe I'll love you
Beep beep'm beep beep yeah
Beep beep'm beep beep yeah
Beep beep'm beep beep yeah
Beep beep'm beep beep yeah
Beep beep'm beep beep yeah
____________________________________________________________________
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz