MARZEC 1968

1 marca najszybciej z całej Trójki. W tym dniu Ringo i Maureen powracają do Londynu (ostatecznie pojawią się w Anglii 3 marca). W ashramie w Rishikesh Starkey'owie wytrzymali niecałe dwa tygodnie. Powód: kuchnia indyjska (Ringo), muchy, insekty (Maureen), tęsknota za dziećmi. 
Zresztą RINGO opowiedział o tym tak: Wielu ludzi powie, że wyjechałem stamtąd, ponieważ poczułem się rozczarowany, ale wcale tak nie było. Akademia to wspaniałe miejsce i bardzo mile wspominam swój pobyt. Nadal medytuję przez około pół godziny oraz wieczorem i myślę, że dzięki temu jestem kimś lepszym. Jestem teraz tak zrelaksowany jak nigdy dotąd. Wiesz, jeśli pracujesz bardzo ciężko a wszystko czasem jest lekko chaotyczne, spinasz się w środku. 
Czujesz się tak jakby ktoś cię złamał lub jakbyś sam miał ochotę kogoś uderzyć. Ale jeśli medytujesz rano i wieczorem, to szybko jesteś zrelaksowany i gotowy stawić czoła nadchodzącym problemom. Gdyby każdy spędzał trochę czasu na medytacjach, świat byłby dużo lepszym miejscem. 
PAUL:  Ringo wrócił do domu wcześniej bo nie mógł znieść tamtejszego jedzenia a jego żona nie mogła znieść obecności much. To było zrozumiałe, bo on był na wskroś angielski. Tam podawali różne sosy i pikantne potrawy, a on ma bardzo wrażliwy żołądek (prawdopodobnie po przebytym w dzieciństwie zapaleniu otrzewnej). Maureen nie znosiła owadów, much. Jeśli w pokoju była choćby jedna mucha, doskonale wiedziała, gdzie ona siedzi. Pamiętam, jak raz nie mogła wyjść bo nad drzwiami była mucha. Z całą pewnością warunki w Rishikesh nie były dla niej idealne.
RINGO: Trudno mi to sobie przypomnieć. Byłem tam tylko dwa tygodnie i wyjechałem. Nie było to coś, czego oczekiwałem. 
  Jedzenie było dla mnie nie do zniesienia, bo mam alergię na wiele rzeczy. Miałem ze sobą dwie walizki, w jednej ubrania, w drugiej  puszki z fasolą Heinza (teraz wszystko jasne!). Pewnego dnia faceci od jedzenia zapytali: 'Chcesz jajka?' a ja na to, że pewnie. Następnego ranka spytali o to samo, a ja sobie pomyślałem, że może teraz nastaną dobre czasy. Potem zobaczyłem jak zakopują skorupki. To był jeden z tych incydentów, który mi uzmysłowił, że nie wszystko jest tak, jakbym tego oczekiwał. Nie powinniśmy jeść jajek w teh duchowej i religijnej ashramie. Pomyślałem: 'Co to jest z tym zakopywaniem skorupek ?   Myślicie, że Bóg tego nie widzi?'.
 
Jedną z pierwszych czynności Ringa w kraju była zakup kilku paczek taśm filmowych 16 mm i wysłanie ich do Indii swoim przyjaciołom. Każdy z trzech Beatlesów kręci tam  filmy na potrzeby swego prywatnego archiwum na potęgę.

Ringo, John, Cilla Black i Paul. 1968

________________________________

8 marca:  Parlophone wypuszcza na rynek brytyjski singla Cilli Black `Step Inside Love', którą podpisali Lennon & McCartney, ale w zasadzie jej twórcą był tylko sam Paul. Piosenka doszła do 8-go miejsca krajowych list przebojów.


9 marca: album `Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band' otrzymuje 4 nagrody Grammy w kategoriach: Album Roku, Najlepszy Współczesny Album (dla The Beatles jako zespołu, dla Martina jako producenta albumu), Najlepsza Reżyseria Nagrania (dla Geoffa Emericka).
Na zdjęciu niżej: Martin, Emerick z Grammy oraz Ringo.
 

14 marca: BBC w programie 'Top Of The Pops' emituje clip do piosenki 'Lady Madonna'. 
 
15 marca:   brytyjska premiera  singla 'Lady Madonna' / 'The Inner Light'. Piosenka ląduje początkowo na miejscu 5-tym by w następnym tygodniu osiągnąć szczyt, na którym spędza tylko dwa tygodnie.  Fan-kluby zespołu otrzymują do singla kolorowe plakaty zespołu.

17 marca: tego dnia George kończy 25 lat. W Rishikesh, w ashramie mała uroczystość z tej okazji: tort, kwiaty, wspólne śpiewy.

GEORGE:  Ringo pojechał tylko na parę tygodni, chyba tylko po to by sprawdzić jak tam jest. Paul przyjechał i wkrótce odjechał. Nie sądzę, żeby wyniósł z tego pobytu zbyt wiele. Jest taki fragment w filmie "Let It Be", w którym uśmiecha się i mówi do Johna: "Oh, no wiesz, tam było jak w szkole. 'Och powiedz mi o mistrzu' ".  Patrząc na to dzisiaj, dwadzieścia lat później, może zrozumieć, ale wtedy o tym nie myślał.

RINGO:   Z okazji urodzin George’a było duże przyjęcie. Przyszło masę ludzi, wszyscy się poprzebierali i pomalowali sobie twarze na czerwono i żółto.
GEORGE:  W Rishikesh miałem 25 urodziny (wiele osób miało tam urodziny). Było dużo kwiatów, girland i tym podobnych rzeczy. Maharishi sprawił, że zagrałem na sitarze.

18 marca: trzy dni później niż na Wyspach, amerykańska premiera singla 'Lady Madonna' / 'The Inner Light'.

23 marca: prywatna projekcja filmu `Around the World In 80 Days', Coliseum Cinerama, na której obecny jest Ringo.  Spotyka się tam z poznanymi w ub. roku Elizabeth Taylor oraz Richardem Burton. Po seansie wszyscy udają się na party do Dorchester Hotel. Zdjęcia z tego wydarzenia niżej: po prawej Ringo z Maureen, po lewej Beatles tańczący ze "starą" znajomą z Rishikesh, Mią Farrow.
  
26 marca: Paul i Jane wracają do kraju.


 
30 marca: Singiel 'Lady Madonna' nr 1 w Wielkiej Brytanii. W tym samym dniu za oceanem w programie `Hollywood Palace Show' premiera clipu do tej piosenki. W Wielkiej Brytanii prasa ocenia singiel 'Lady Madonna' jako powrót do rocka, po okresie eksperymentów psychodelicznych związanych choćby z albumem 'Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band'. Obok zdjęcie z 'Evening Post' z 3 kwietnia 1968.


John i George nadal w Indiach.


Muzyczny blog  Historia The Beatles  Music Blog
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz