ŹRÓDŁA

  ************
UWAGA: Nie uzupełniam tekstu poniżej, dodam tylko, że liczba pozycji, z których korzystam w czasie tworzenia bloga, wciąż rośnie (choćby najnowsza publikacja Marca Lewisohna: Tune In)

 

W czasie tworzenia blogu korzystam z wielu źródeł, w tym oczywiście Internet i strony o zespole ale te tzw. oficjalne lub bardziej profesjonalne jak www.thebeatles.com, www.beatlesbible.com, www.oldies.about.com i wiele innych.
Zaglądam na oficjalne strony każdego z członków zespołu. Mam kilka perełek - czyli stron www fanów Fab 4 ale ogromnie profesjonalnych i wiarygodnych. Adresy ich podam na końcu. Książki to oczywiście "ANTOLOGIA" oraz książki: Philipa Normana - "John - życie", Petera A.Carlina - "Paul", oryginalna G.Harrisona - "I Me Mine", także: "The Beatles: Recording Sessions: The Official Abbey Road Studio Session Notes, 1962-1970" (kopalnia wiedzy o detalach pracy w studiu), Jann S.Wenner "Lennon Remembers", Hunter Davies "Oficjalna Historia The Beatles" czy świetna książka "Lennon" Dariusza Michalskiego. Dochodzi ogromna ilość wszelakich innych pozycji książkowych, po które czasem sięgam. W trakcie ustalania pewnych faktów, sprawdza i te i inne źródła, gdy wydaje mi się, że może to być cenna informacja, lub dla samego zaspokojenia ciekawości, że wszędzie jest tak samo. Nie jest! Niestety. Bardzo długo zastanawiałem się jak podawać źródła, skąd czerpię dane informacje i w próbnym poście okazało się, że co chwila musiałbym podawać w indeksach, że ten fragment pochodzi z Antologii, ten ze ścieżki dźwiękowej do filmu "A Living in A Material World", ten z biografii o Johnie, ten z autoryzowanej np. przez Paula jego autobiografii i ... Uznałem pryncypialnie, że nie jest to ważne dla przeciętnego fana, który będzie czytał mój blog, po prostu mi zawierzy, że to piszę jest tam jakaś informacją, która może ale nie musi być prawdziwa ale została podana do publicznej wiadomości przez "poważne źródła", ale nie zrodziła się ta informacja w mojej głowie. Grzebałem i grzebię na wielu portalach o The Beatles, w tym oficjalnej stronie zespołu, członków grupy, Biblii The Beatles, Oldies About i wielu innych choć nie przesadzam już zbytnio i staram się opierać przede wszystkich na tych najważniejszych, które wymienione są niżej. Wybaczcie mi, że tak zrobiłem ale już nie odejdę od tej metody, choć staram się coraz częściej podawać, skąd daną informację biorę. od pewnego czasu zamieszczam też fragmenty z książki Philipa Normana:"Szał, prawdziwa historia The Beatles" (z angielskiej i wreszcie polskiej edycji).
 1. www.thebeatles.com
2. www.beatlesbible.com
 3. www.oldies.about.com
 4. http://www.johnlennon.com
 5. http://www.ringostarr.com
 6. http://www.georgeharrison.com
 7. www.paulmccartney.com
 8. http://beatles.fanfire.com
 i inne jak np.  www.beatlesfacts.org  

 




ANTOLOGIA THE BEATLES
Philip Norman - "John Lennon- Życie"
Peter Ames Carlin - "Paul"
George Harrison  - "I Me Mine"
Peter Norman - "Shout! True Story Of The Beatles"
Dariusz Michalski - "Lennon"
Ross Bensom - "Poza mitem" 
Jann S.Wenner "Lennon Remembers" (Lennon Wspomina).
Philip Norman  - "Shout,the true story of the Beatles"
Hunter Davies - "Oficjalna Historia The Beatles" 
Marc Lewisohn - "The Beatles Recording Sessions", "The Beatles Complete Chronicle"
Tim Riley - "Lennon, człowiek, mit, muzyka". 
Peter Doggett - "You Never Give Me Your Money"
Pattie Boyd - "Wonderful Tonight George Harrison, Eric Clapton, and Me"
Philip Norman - "Paul McCartney"
Graeme Thomson - "George Harrison Behind The Locked Door"
Cynthia Lennon - "John"
Geoff Emerick_Howard Massey  - Here, There and Everywhere"
Peter Brown - "The love You Make"
Philip Norman - "Paul"   
Cynthia Lennon -  "John"
Patti Boyd -  "Wondefull Tonight"
i wiele wiele innych





Hunter Davies - JOHN LENNON - LISTY '2012
Keith Badman - "The Beatles po rozpadzie 1970-1982" 
     







Jeżeli chcecie zdobyć jeszcze więcej wiedzy o zespole -  wybrałem  te najciekawsze, zdaniem wielu magazynów muzycznych na świecie, pozycje książkowych o zespole. Większość miałem w ręce, kilka z nich mam.Pominąłem polskie pozycje, które co oczywiste, są tylko kalką zagranicznych publikacji.
 

Muzyczny blog  Historia The Beatles  Music Blog
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz