Album:
"REVOLVER"
Kompozycja:
Harrison (100%)
Napisana:
maj1966
Nagrana
: 2-3 czerwca 1966
Zmiksowana:
21 czerwca 1966
Wydana:
5 sierpnia 1966 (UK), 8 sierpnia (USA)
Długość:
2'29”
Podejścia:
3
Producent:
George Martin
Inżynier:
Geoff Emerick, Phil McDonald,
Obsada:
John:
chórki, tamburyna, klaskanie w
dłonie
Paul:chórki,
gitara basowa
(1964
Rickenbacker 4001S), piano (1905 Steinway Vertegrand "Mrs.
Mills"), klaskanie
w dłonie
George: główny wokal, zdublowany, chórki, 1961 gitara solowa i rytmiczna (Sonic Blue Fender Stratocaster), klaskanie w dłonie
Ringo: główny wokal, chórki, perkusja (1964 Ludwig Super Classic Black Oyster Pearl),marakasy, klaskanie w dłonie
George: główny wokal, zdublowany, chórki, 1961 gitara solowa i rytmiczna (Sonic Blue Fender Stratocaster), klaskanie w dłonie
Ringo: główny wokal, chórki, perkusja (1964 Ludwig Super Classic Black Oyster Pearl),marakasy, klaskanie w dłonie
I want to tell you (remiks 2022)
Dostępne
na:
Revolver
(UK: UK: Parlophone PMC 7009; PCS 7009; US: Capitol (S)T 2576;
Parlophone CDP 7 46441 2)
Roboczy
tytuł: Laxton's Superb, I Don't Know. Laxton
Superb to typ jabłka, więc nieprzypadkowo przyszła wytwórnia
zespołu nazwana zostanie Apple ? Drugi tytuł to 'I Don't Know'.
Martin: Jaki zamieszasz nadać jej tytuł,
George ?
George: Nie wiem (I dont' know).
John: Rety!!! Granny Smith Part Friggin' Two!!! Nigdy
nie masz tytułów dla swoich piosenek!
We wczesnych wywiadach zagadywany o swoje kompozycje w zespole, George nieodmiennie odpowiadał: Potrzebna mi
jest ciągła praca nad tym, może dzięki temu kiedyś napiszę coś
dobrego.
I rzeczywiście praca nad swoimi zdolnościami kompozytorskimi przyniosła oczekiwane rezultaty. Po raz pierwszy na albumie Beatlesów, Harrison umieścił trzy swoje kompozycje: Taxman, Love You To oraz omawiany dzisiaj numer 'I Want To Tell'. Wymienione piosenki stanowią już dojrzałe, wyrafinowane kompozycje choć jak dzisiaj wiemy w twórczości zespołu ma jeszcze te najlepsze do napisania przed sobą. Cztery piosenki George zamieści jeszcze na Białym Albumie ale to będzie album dwu-płytowy. Na 'Revolver' John i Paul odrzucili już jedną kompozycję George'a, która kilka lat później stanie się sławna jako strona B singla 'My Sweet Lord', mowa o piosenke 'Isn't It A Pity'.
Knifauns - dom George'a i Patti w 1966 |
Należy dodać, że o ile na niedalekiej przyszłości muzykiem na maksa zawładnie filozofia i muzyka Wchodu to na 'Revolver' trzy zaproponowane piosenki są bardzo ciekawe i różnorodne. 'Love You To' to próba zgłębienia, delikatna, początkowa ale już bardzo świadoma indyjskiej muzyki, mocny 'Taxman' to wycieczka w mocniejsze rejony rocka, okraszona znakomitym, krytycznym i mądrym tekstem, najbardziej niedoceniany 'I Want To Tell' to próba unikalnego połączenia wszystkich tych elementów razem. Znowu piosenka oparta jest na interesującym riffie gitarowym, podobnie jak wcześniejsze np. 'Day Tripper' czy nawet aktualny w owym czasie 'Paperback Writer', tekst zaś ponownie wchodzi w „obszary” filozofii Wchodu. Jak wspominał o piosence George, była ona „o próbie przelania na papier lawiny myśli, które tak trudno wyrazić lub przekazać”.
To wiedz, że to tylko ja, ale nie mój umysł
To takie mylące
GEOFF EMERICK: Była zawsze wywierana
presja na George'a, gdy on nagrywać chciał swoje ścieżki, podczas
gdy inni mieli czasu ile chcieli.
Tak więc - co wynika ze słów Emericka – jak w przypadku większości piosenek George'a i ta została bardzo szybko zarejestrowana. George i inni świadkowie ich pracy w studiu zgodnie twierdzili, że ani John ani Paul specjalnie się nie przykładali w czasie pracy nad piosenkami młodszego kolegi. Szybko chcieli „odwalić” jego numer, by dopieszczać w nieskończoność swoje numery.
Mimo wszystko to jednak byli The Beatles i ich geniusz był obecny wszędzie i cały czas. Piosenka George'a to pierwsza piosenka, do której Paul nagrał swoją ścieżkę basu samotnie, bez udziału innych. Bas Paula i jego nerwowa – celowo gra na fortepianie są tutaj bardzo charakterystyczne. John powiedział kiedyś – już po rozpadzie zespołu – że gra Paula na basie jest niedoceniana, uważa go za jednego z najlepszych basistów na świecie.
Mimo wszystko to jednak byli The Beatles i ich geniusz był obecny wszędzie i cały czas. Piosenka George'a to pierwsza piosenka, do której Paul nagrał swoją ścieżkę basu samotnie, bez udziału innych. Bas Paula i jego nerwowa – celowo gra na fortepianie są tutaj bardzo charakterystyczne. John powiedział kiedyś – już po rozpadzie zespołu – że gra Paula na basie jest niedoceniana, uważa go za jednego z najlepszych basistów na świecie.
Po zakończeniu pracy na piosenką, zespół zaczął pracę na nową piosenką Paula, 'Good Day Sunshine'.
Ciekawostką związaną z 'I Want To Tell You' podzielił się swego czasu Neil Innes. Członek zespołu The Bonzo Dog Doo-Dah Band, później także The Rutles (parodii The Beatles – historię Fab 4 jako historię The Rutles nakręcili członkowie Monty Pythona, w tym wspomniany Innes), zaproszony za rok przez Paula do udziału w 'Magical Mystery Tour'. Innes zdał sobie sprawę jak bardzo w odległej mu lidze grają The Beatles, gdy nagrywając w studiu stary numer musicallowy 'My Brother Makes the Noises for the Talkies', usłyszał przez ścianę z sąsiedniego Studia nr 2 (w Abbey Road) dudniące dźwięki nieznanego mu numeru liverpoolczyków. Piosenką tą była 'I Want To Tell You'.
Pomiędzy 1 a 17 grudnia 1991 George z przyjaciółmi nagrał wersję 'live' tej piosenki w czasie trasy po Japonii. Znakomite solo gitarowe w piosence gra dobry przyjaciel Beatlesa, Eric Clapton.
Pomiędzy 1 a 17 grudnia 1991 George z przyjaciółmi nagrał wersję 'live' tej piosenki w czasie trasy po Japonii. Znakomite solo gitarowe w piosence gra dobry przyjaciel Beatlesa, Eric Clapton.
I want to tell you
My head is filled with things to say
When you're here
All those words, they seem to slip away
When I get near you,
The games begin to drag me down
It's all right
I'll make you maybe next time around
But if I seem to act unkind
It's only me, it's not my mind
That is confusing things.
I want to tell you
I feel hung up but I don't know why,
I don't mind
I could wait forever, I've got time
Sometimes I wish I knew you well,
Then I could speak my mind and tell you
Maybe you'd understand
I want to tell you
I feel hung up but I don't know why,
I don't mind
I could wait forever, I've got time, I've got time, I've got time
My head is filled with things to say
When you're here
All those words, they seem to slip away
When I get near you,
The games begin to drag me down
It's all right
I'll make you maybe next time around
But if I seem to act unkind
It's only me, it's not my mind
That is confusing things.
I want to tell you
I feel hung up but I don't know why,
I don't mind
I could wait forever, I've got time
Sometimes I wish I knew you well,
Then I could speak my mind and tell you
Maybe you'd understand
I want to tell you
I feel hung up but I don't know why,
I don't mind
I could wait forever, I've got time, I've got time, I've got time
Muzyczny blog * Historia The Beatles * Music Blog
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz