
Strona B: "It's Not True"
"Hanglide" (na 12" singlu)
Wydany: 15 lipca 1986
Nagrywany: kwiecień- maj 1985 w McCartney's Sussex Studio.
Kompozycja: Paul McCartney
Producent: Paul McCartney, Hugh Padgham
Wytwórnia: Parlophone/EMI
Długość: 4:43

'Press' to swego czasu - a więc pewnie w momencie jego ukazania się na rynku- jedno z ulubionych nagrań w mojej rodzinie. Może być poślizg - nie zawsze wtedy płyty docierały do nas w tym samym czasie, co ich premiera na Zachodzie. Ale 'Press' śpiewali u mnie wszyscy, choć trzeba przyznać, że nie jest to nagranie Paula z tych najwyższych lotów, może dlatego dzisiaj prawie zapomniane. W 1986 roku, raptem 16-17 lat po rozpadzie The Beatles (zależy jak potraktujemy datę rozpadu zespołu), Paul wydał go na swoim - uwaga! - już 37-mym singlu. Także na albumie. Oba wydawnictwa były podobnie - średnie, singiel od biedy nie poniósł klęski, album mimo początkowo skoku na 8-me miejsce w UK i 30 w USA - przepadł.

Szósty solowy LP, zatytułowany podobnie do singla, "Press To Play" Paul nagrywał w swoim własnym studiu nagraniowym, przerobionym ze starego wiatraka na Hogs Hill, w pobliżu Icklesham, w East Sussex (w pobliżu swego domu w Peasmarsh - zdjęcie). Do współpracy zaprosił giganta, bo producenta współpracującego z tak znanymi artystami jak Genesis, Phil Collins, The Police a nawet Human League.
Hugh Padgham w 1992 roku został wybrany przez znany magazyn muzyczny 'Mix' do 10-tki Najbardziej Wpływowych - Oddziaływających Na Innych - Producentów Na Świecie, ("Top Ten Most Influential Producers"). Właśnie jemu zawdzięczamy technikę nagrywania odgrodzonej, odizolowanej w szczególny sposób perkusji, dzięki której jej specyficzne brzmienie możemy podziwiać najbardziej okazale w finale songu Phila Collinsa 'In The Air Tonight'.

Żadna jednak kompozycja obu panów nie powala. Paul miał nadzieję, że wydany pod koniec 1986 roku czwarty z albumu singiel 'Only Love Remains' stanie się Gwiazdkowym - Christmasowym - przebojem. Niestety nie stał się, docierając tylko do 34-go miejsca na listach przebojów w UK.
Tak więc poszukiwania - podświadome? - 'drugiego' Johna nie udały się. Pomijając ostatnie doświadczenia muzyczne Sie Paula z Kanye Westem czy innymi muzykami młodego pokolenia, tylko Stewart dostąpił 'zaszczytu' współpracy tak bliskiej z Beatlesem nad jego oraz wspólnym materiałem muzycznym (nie mieli takiego szczęścia, czy zaufania wcześniej Denny Laine czy później choćby Elvis Costello). Przypomnę, że na 'Press to Play' Stewart nie znalazł się przypadkowo. Współpracował z Paulem przy jego dwóch poprzednich albumach (Tug Of War, Pipes Of Peace), filmie i albumie 'Give My Regards to Broad Street' (na zdjęciu z Paulem i Lindą) - tam jednak tylko jako muzyk sesyjny. Na następnym albumie "Flowers In The Dirt' Paul już będzie miał zupełnie nowy swój zespół, bez Erica, za to z Paulem 'Wixem' Wickensem, grającym w zespole Beatlesa do dzisiaj. Eric najbardziej znany jest dzisiaj z wielkich przebojów z 10 C.C. jak np. 'I'm Not In Love' czy 'Dreadlock Holiday'.

- Hugh, byłeś zawsze wielkim fanem The Beatles. Kiedy więc Paul McCartney poprosił Ciebie byś produkował jego najnowszy album, musiałeś mieć świadomość, że będziesz miał do czynienia jednym z najwybitniejszych w świecie twórców muzyki.
Hugh Padgham: Oczywiście. Byłem tym faktem oczarowany. Zbliżałem się do trzydziestki i wciąż byłem w grze. Pomyślałem o tym, że to fascynujące. On lub jakiś inny kurier przyniósł do studia kasetę z w czasie mojej pracy z Philem Collinsem. Były na niej wersje demo piosenek, które napisał z Ericem Stewartem z 10 C.C. i przyznam ci się szczerze, że po wysłuchaniu ich byłem bardzo rozczarowany. Ale pomyślałem sobie: hej stary, masz 28 lat, kim jesteś by tak oceniać piosenki, które ci przyniósł Paul McCartney, które może nie są zbyt imponujące. Będąc całkowicie szczerym, muszę przyznać, że album, który zrobiliśmy razem i nazwaliśmy 'Press To Play' nie był dobrym albumem.
![]() |
Eric Stewart |
Nie było wtedy jednak żadnej sytuacji podobnej do tej, gdy po raz pierwszy usłyszałem 'Every Breathe You Take' Police. Wykrzyknąłem w kontrolce: 'Oh na Boga!' Wszyscy w studiu wiedzieliśmy, że to będzie wielki hit. Pamiętam, że Miles Copeland, ich menadżer powiedział wtedy do mnie: 'Hugh, nie spieprz tylko tego numeru'.
Singiel został wydany oczywiście także na 7-miu calach (tradycyjny) oraz ekstra na 10-cio calowych krążkach. Wersję podstawową, singlową, także tą, użytą w videoclipie (MTV!!!) miksował Padgham, inne miksowali dwaj zawodowi DJ-owie Bert Bevans oraz Steve Forward.
![]() |
1986, Nowy Jork, Paul w czasie konferencji promującej album 'Press To Play' |

Darling, I Love You Very, Very, Very Much,
And I Really Am Relying On Your Touch.
But With All These People Listening In,
I Don't Know Where I Ought To Begin.
Maybe We Could Hit Upon A Word,
Something That The Others Haven't Heard,
When You Want Me To Love You,
Just Tell Me To Press.
Right There, That's It. Yes. When You Feel The Stress
Don't Just Stand There, Tell Me To Press.
You Can Give Me What I Want I Must Confess,
My Body Needs Attention My Mind Is In A Mess,
Oklahoma Was Never Like This.
Never Like This, It Was Never Like This,
Ever Like This, Say Was It Ever Like This?
Oklahoma Was Never Like This.
It Was Never Like This ...

Darling, I Know It Really Wouldn't Be A Crime,
If I Say I Want To Love You All The Time.
But With All These People Listening In,
I Don't Know Where I Ought To Begin.
Maybe We Should Have A Secret Code,
Before We Both Get Ready To Explode.
When You Want Me To Love You,
Just Tell Me To Press. Press ...
Right There, That's It. Yes.
When You Feel The Stress,
Don't Just Stand There.
Won't You Tell Me To Press?
________________________________________________
Muzyczny blog Historia The Beatles Music Blog
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz