WAIT

Kompozycja: Lennon& McCartney (100%)
Napisana: luty – marzec 1965
Nagrana: 17 czerwca oraz 11 listopada1965 (Studio 2, Abbey Road)
Mix: 18 czerwca oraz 18 listopada 1965
Podejścia: 4
Długość: 2'13”
Producent: George Martin
Inżynier: Norman Smith, Phil McDonald, Ken Scott


Obsada:
JOHN: wokal, gitara rytmiczna (1964 Rickenbacker 325)
PAUL: wokal, wokal harmoniczny, gitara basowa (1963 Hofner 500/1)
GEORGE: solowa i rytmiczna gitara (1961 Sonic Blue Fender Stratocaster)
RINGO: perkusja (1964 Ludwig Super Classic Black Oyster Peral), tamburyna, marakas

Dostępne:
Rubber Soul (UK: Parlophone PMC 1267; PCS 3075; US: Capitol (S)T 2442; Parlophone CDP 7 46440 2)

Piosenka pierwotnie nagrana z myślą o albumie 'Help! i odrzucona', ostatecznie nagrana jeszcze raz pod koniec roku na drugi w tym samym roku album. Paul wspominając powstanie piosenki powiedział, że stało się to w obecności aktora Brandona de Wilde (grał razem z Paulem Newmanem w „Hud”): „Był to miły facet, zafascynowany tym co robimy. Taki typowy, familijny aktor. Rozmawialiśmy bez końca i wydaje mi się, że pamiętam jak napisałem 'Wait' w jego obecności, gdyż był bardzo zainteresowany tym jak powstają nasze piosenki. Myślę, że to tylko moja piosenka, nie przypominam sobie by mi John przy niej pomagał, aczkolwiek mógł”.
Dlaczego piosenkę odrzucono za pierwszym razem nie jest do końca jasne. Beatlesi w czasie sesji 'Help!' nagrali 18 piosenek, 14 weszło na album, „Bad Boy”- cover Larry'ego Williamsa ukazał się na amerykańskim albumie „Beatles VI” oraz na brytysjkiej kompilacji przebojów zespołu „A Collection Of Beatles Oldies”, dwie inne jak „That Means A Lot” oraz „If You've Got Trouble” uznano za nie nadające się nigdzie i ukazały się dopiero w 1996 roku na drugiej płycie „Antologii”. Czwarta , właśnie „Wait” została odłożona na później. W jej miejsce weszła „Dizzy Miss Lizzy”, prawdopodobnie nagrana z myślą o fanach w Ameryce, gdzie zespół udawał się na tournée. Pod koniec roku do prostej wersji nagranej w czerwcu dograno dodatkową instrumenty perkusyjne (tamburynę i marakasy), głosy oraz gitarę (z regulatorem głośności na pedale), by upodobnić jej brzmienie do tego jaki miał zespół pod koniec 1965 roku. 
George Martin bardzo ciekawie opisuje tamten okres pracy w studiu: Gdy sesje nagraniowe się rozpoczynają, moje serce zazwyczaj jest w ustach. Czasem się zastanawiam będą znowu tacy utalentowani ale ale znowu są. Jednocześnie będąc straszliwymi pracoholikami, doskonale się przy tym bawią”.

Znalezione obrazy dla zapytania tHE BEATLES  1965



It’s been a long time, now I’m coming back home,
I’ve been away now, oh how I’ve been alone,

Wait till I come back to your side,
We’ll forget the tears we cried.

But if your heart breaks, don’t wait, turn me away,
And if your heart’s strong, hold on, I won’t delay,

Wait till I come back to your side,
We’ll forget the tears we cried.

I feel as though you ought to know
That I’ve been good, as good as I can be,
And if you do, I’ll trust in you,
And know that you will wait for me.

It’s been a long time, now I’m coming back home,
I’ve been away now, oh how I’ve been alone,

Wait till I come back to your side,
We’ll forget the tears we cried.

I feel as though you ought to know
That I’ve been good, as good as I can be,
And if you do, I’ll trust in you,
And know that you will wait for me.

But if your heart breaks, don’t wait, turn me away,
And if your heart’s strong, hold on, I won’t delay,

Wait till I come back to your side,
We’ll forget the tears we cried.

It’s been a long time, now I’m coming back home,
I’ve been away now, oh how I’ve been alone




____________________________________________________________________

Muzyczny blog * Historia The Beatles * Music Blog
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.
HISTORY THE BEATLES

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz