Napisana: sierpień
1965 – czerwiec 1966
Nagrana: 21 czerwca
1966
Mix: 21-22 czerwca
1966
Wydana: 5 sierpnia
1966 (UK), 8 sierpnia 1966 (USA)
Podejścia: 4
Długość: 2'33”
Producent: George
Martin
Inżynier: Geoff Emerick, Phil McDonald
Obsada:
JOHN – wokal (zdublowany), chórki, rytmiczna gitara (1965 Epiphone E230TD(V) Casino), harmonium
(Mannborg)
PAUL - gitara basowa (1964 Rickenbacker 4001S)
GEORGE –
chórki, gitara solowa(1965 Epiphone E230TD(V) Casino), gitara basowa (1966 Burns
Nu-Sonic)
RINGO – perkusja
(1964 Ludwig Super Classic Black Oyster Pearl), shaker
Dostępne:
Revolver (UK: Parlophone PMC 7009; PCS 7009; US: Capitol (S)T 2576;
Parlophone CDP 7 46441 2)
JOHN:
„To narkotykowa piosenka. Prawdopodobnie jedyna”.
Peter Fonda |
Jeszcze raz Fonda |
PETER FONDA: „Powiedziałem mu, żeby się nie bał śmierci i żeby się zrelaksował. Powiedziałem mu, że wiem jak to jest być umarłym, ponieważ kiedy miałem 10 lat, to zostałem przypadkowo postrzelony, na stole operacyjnym moje serce przestawało uderzać aż trzy razy, straciłem bardzo dużo krwi. Przechodził obok nas John i usłyszał jak to mówię. Spojrzał na mnie i powiedział: Sprawiasz, że czuję się jakbym się nigdy nie urodził. Kto umieścił całe te gówno w twojej głowie?”
Inaczej pamięta to John.Inni wspominają to jako dzień (24 sierpnia 1965) gdy Paul odmówił wzięcia LSD. Naćpany John oglądał w innym pomieszczeniu akurat nowy western z Jane Fondą (siostrą Petera, córką Henry'ego) i Lee Marvinem: 'Cat Ballou'.Dołączył do wszystkich i usłyszał te słowa wprost od Petera. Co do obraźliwych słów do Petera, John się ich wyparł, ale Roger McGuinn pamiętał je i tłumaczył Johna, że ten wyładował swój gniewa na bracie Jane, będąc bardzo rozczarowanym wspomnianym wyżej filmem.
She said she said (remiks 2022)
JOHN: „To bardzo interesujący numer. Ma świetne gitary.
Został napisany tuż pod narkotykowym odlocie w LA, gdy the Beatles miało
przerwę od trasy i gdzie świetnie się bawiliśmy z the Byrds i wieloma
dziewczynami. Niektóre były z Plabyboy'a, serio! Pojawił się Peter Fonda,
ćpaliśmy i w trakcie tego, wyszeptał mi do ucha; 'wiem jak to jest być martwym'
( 'I know what it's like to be dead.') Opowiadał o tym, mimo że nie chcieliśmy
tego słuchać. Byliśmy na odlocie, świeciło piękne słońce, dziewczyny tańczyły,
wszystko, piękne lata 60-te i ten facet – którego wcale nie znaliśmy – nie
zrobił jeszcze 'Easy Ridera” czy czegokolwiek – przyszedł, ubrany na szaro,
powtarzający w kółko: wiem jak jest być trupem'. Wszyscy uciekali od niego bo
był taki nudny.Użyłem jego słów w piosence, zmieniając tylko płeć - she zamiast
he. To było przerażające. No wiesz, facet wygadujący takie rzeczy, szepczący
je... Pamiętam to. Nie mów nic o tym, wcale nie chcę wiedzieć jak to jest być
martwym”.
Goerge i John - śniadanie na Abbey Road |
Piosenka została nagrana jako ostatnia, gdy stwierdzono, że na albumie brak jeszcze jednego utworu. W gorączkowej atmosferze 9-cio godzinnej sesji (większość utworów na album była już gotowa, zmiksowana do wersji mono i stereo) przećwiczono piosenkę ok. 25 razy, nagrali ją już jednak tylko w trzech podejściach. Prawdopodobnie w sesji nie uczestniczył Paul.
PAUL: „John przyniósł ją już całkiem skończoną. Nie jestem
pewien ale myślę, że jedna z niektórych piosenek The Beatles, w której nie
zagrałem. Mieliśmy chyba sprzeczkę lub coś w tym rodzaju. Powiedziałem „Oh,
'pieprzę was' a oni powiedzieli,'ok, zrobimy to i tak sami'. Zdaje się George
zagrał na basie”.
Powszechni się uważa, że obok 'Come Together' to w tym utworze jest najlepsza gra Ringa na perkusji, który tutaj ('She Said She Said' to obok 'We Can Work It Out' druga jak dotąd piosenka zespołu ze zmienionym metrum (z 4/4 do ¾ w refrenie) kapitalnie zwalnia, przyśpiesza tempo gry, poza standardowym odgrywaniem rytmu. Wokale były nagrane w wolniejszym tempie, w finalnej wersji przyśpieszone.
Piosenka nigdy nie zagrana na żywo.
Piosenka nigdy nie zagrana na żywo.
remix z 2022
She said, "I know what it's
like to be dead.
I know what it is to be sad."
And she's making me feel like I've never been born.
I said, "Who put all those things in your head.
Things that make me feel that I'm mad.
And you're making me feel like I've never been born."
She said, "You don't understand what I said."
I said, "No, no, no you're wrong.
When I was a boy
Everything was right,
Ev'rything was right."
I said, "Even though you know what you know.
I know that I'm ready to leave
'Cos you're making me feel like I've never been born."
She said, "You don't understand what I said."
I said, "No, no, no you're wrong.
When I was a boy
Everything was right,
Ev'rything was right."
I said, "Even though you know what you know.
I know that I'm ready to leave
'Cos you're making me feel like I've never been born."
She said, "I know what it's like to be dead.
I know what it is to be sad."
I know what it is to be sad."
And she's making me feel like I've never been born.
I said, "Who put all those things in your head.
Things that make me feel that I'm mad.
And you're making me feel like I've never been born."
She said, "You don't understand what I said."
I said, "No, no, no you're wrong.
When I was a boy
Everything was right,
Ev'rything was right."
I said, "Even though you know what you know.
I know that I'm ready to leave
'Cos you're making me feel like I've never been born."
She said, "You don't understand what I said."
I said, "No, no, no you're wrong.
When I was a boy
Everything was right,
Ev'rything was right."
I said, "Even though you know what you know.
I know that I'm ready to leave
'Cos you're making me feel like I've never been born."
She said, "I know what it's like to be dead.
I know what it is to be sad."
Muzyczny blog * Historia The Beatles * Music Blog
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz