Album: SGT.PEPPER'S LONELY HEARTS CLUB BAND
Kompozycja: Lennon - McCartney
(100%)
Napisana: luty 1967
Nagrana: 1 kwietnia
1967
Miksowana: 4 kwietnia
1967
Długość: 1'18”
Podejścia: 2
Producent: George
Martin,
Inżynier
nagrania: Geoff Emerick, Richard
Lush,
Wydana: 1 czerwca 1967 (UK), 2 czerwca 1967
(USA)
Obsada:
John: wokal, gitara rytmiczna (1965
Epiphone Casino ES-230TD)
Paul: wokali, gitara basowa (1964
Rickenbacker 4001S)
George: wokal, gitara rytmiczna (1965
Epiphone Casino ES-230TD)
Ringo:
wokal, perkusja
(1964 Ludwig
Super Classic Black Oyster Pearl),
tamburyna,
marakasy
George Martin - organy (2)
Dostępne na (CD):
Dostępne na (CD):
Sgt. Pepper's Lonely Hearts
Club Band (UK: Parlophone PMC 7027, PCS
7027; Capitol (S)MAS 2653; Parlophone CDP 7 46442
2)Love
Antologia
2
Love
Love
![]() |
Paul, John, Neil - 1967 |
PAUL: Byliśmy zespołem Sgt. Peppera i na całej płycie udawaliśmy, że jesteśmy kimś innym...
Pomysł Peppera ?

Wynajmowałem mieszkanie na Sloane Street z Malem. Któregoś dnia w lutym Paul zadzwonił i powiedział, że napisał piosenkę, chciałby przyjechać, żebyśmy z Malem jej posłuchali. To był początek Sierżanta Peppera. W moim mieszkaniu dopieścił i rozwinął piosenkę. Na końcu każdego koncertu The Beatles, Paul miał zwyczaj mówić: Czas kończyć. Idziemy spać i to jest nas ostatni numer ('It's time to go. We're going to go to bed, and this is our last number'). No i grali ostatnią piosenkę i zwiewali. Kiedy Mal poszedł do łazienki, powiedziałem do Paula: 'Dlaczego nie użyjesz Sgt. Peppera jako głównego motywu na album? Pojawia się on na początku show oraz na jego zakończeniu' Trochę później Paul wspomniał o tym Johnowi w studiu, a ten przyszedł potem do mnie i powiedział: 'Nikt nie lubi mądrali, Neil”.

Geoff Emerick (ze swojej książki: Here, There And Everywhere): Fragment „live” z publicznością wstawiony pomiędzy
tytułową piosenkę oraz następną czyli ‘With A Litlle Help From My Friends’
zadziałał idealnie, i w końcu przyszedł moment by wymyślić coś równie spektakularnego na zakończenie
album, przed ‘A Day In The Life’. I wtedy, cały miesiąc po tym jak już piosenka tytułowa albumu została nagrana całkowicie, czterech Beatlesów wróciło do
studia by zrobić powtórkę ich „ koncertowego występu„ ale z kilkoma różnicami.
Pierwsza była taka, że wszyscy wiedzieli, że to koniec albumu, byli naładowani
ogromną energią i chcieli to zrobić szybko. Paul miał już zaplanowany wylot do
USA dwa dni później – lot nie do przełożenia, ponieważ miał lecieć do Jane,
swojej dziewczyny, po kilku miesiącach rozłąki.
Drugą różnicą było to, że George Martin w tak szybkim
terminie nie był w stanie zarezerwować ulubionego studia zespołu, Studia Two
(2). Inni artyści EMI byli bardzo rozeźleni, że bardzo często musieli
rezygnować ze swoich planów nagraniowych z podowu tego, że studio zajmowali
wciąż Wielcy The Beatles. Byliśmy więc zmuszeni zarezerwować z olbrzymiego
Studia One (1), które prawdopodobnie było ostatnim miejscem w kompleksie Abbey
Road do nagrywania tak pełnej energii rockowej piosenki. Ostatecznie, wszyscy mieliśmy
się zjawić w sobotę. Mimo faktu, że wszystkie sesje Beatlesów były szalone,
nieterminowe, spontaniczne to tym razem wszyscy się zbuntowali, mówiąc, że
pracują trzy lub cztery noce w tygodniu, bez sobót. Ale ostatecznie nie mieli
wyboru i zdecydowali się na pracę w Prima Aprillis (April Fool’s Day).

![]() |
George Martin. |
Wszyscy byli
bardzo optymistycznie nastawieni i to słychać. Wibracje były fantastyczne a
energia była wyższa niż w tytułowym nagraniu. To świetny numer i nawet ja
poczułem tą energię wypływającą z niego, od samego początku, naliczania Paula.
The Beatles wszystkie partie zagrali na żywo, tylko dwie gitary, bas i perkusja
– wszystko ustawione jak za dawnych lat. Ringo walił w bębny jak szalony, nawet częściej niż zwykle używał
tutaj bębna basowego na pedał. Tak naprawdę wszyscy grali bardzo zaangażowanie,
dawali w ten utwór swoje serca i dusze, jak zresztą w cały album. To było
naprawdę niesamowite w tym uczestniczyć.
Pomimo tego, że Emerick wymienia tylko podstawowy instrumentalny line-up zespołu, wydaje się, że zapomniał o ... organach. W take 5, wersji zamieszczonej na Antologii słychać 5 instrumentów. W książce Andy’ego Babiuka „Beatles Gera” zidentyfikowano 5-ty instrument jako organy Hammonda. Ponieważ wiemy, że nagrywanie odbywało się na żywo, zdecydowano że nie będzie więcej żadnych nakładek (dołożono tylko maracasy i tamburyny), wydaje się więc, że na organach mógł zagrać tylko George Martin, który przecież nie raz już wykonał „taką robotę” w nagraniach swoich podopiecznych.


We hope you have enjoyed the show
Sergeant Pepper's Lonely Hearts Club Band
We're sorry but its time to go.
Sergeant Pepper's lonely.
Sergeant Pepper's lonely.
Sergeant Pepper's lonely.
Sergeant Pepper's lonely.
Sergeant Pepper's Lonely Hearts Club Band
We'd like to thank you once again,
Sergeant Pepper's one and only lonely hearts club band,
It's getting very near the end,
Sergeant Pepper's lonely.
Sergeant Pepper's lonely.
Sergeant Pepper's Lonely Hearts Club Band.
WWWWWWWWWWWOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz