KLASA THE BEATLES: Tears For Fears - "Sowing The Seeds Of Love"

 

 

Singiel, 21 sierpnia 1989
Strona B: "Tears Roll Down"
Album: Seeds Of Love
Twórca: Roland Orzobal, Curt Smith
Producent: Tears For Fears, Dave Bascombe
Długość: 6:19 (wersja albumowa)
Obsada: Roland Orzabal: wokal prowadzący, gitara
Curt Smith: wokal harmoniczny, gitara basowa
Orkiestra i muzycy studyjni.




 

Ponieważ wciąż fascynuje mnie najnowszy album brytyjskiego duetu panów Rolanda i Curta przypomniałem sobie w trakcie czytania wywiadu z tym drugim, że przecież  już dawno planowałem umieścić piosenkę "Sowing The Seeds Of Love" tutaj na blogu w serii "Klasa The Beatles" (innymi słowy: poziom jakościowy, level Wielkiej Czwórki), w której umieszczam tak wg swojego uznania piosenki, których moim zdaniem nie powstydziłaby się Wielka Czwórka z Liverpoolu. Choć to naprawdę bardzo trudne do określenia, wszak gusta itd...  Piosenka duetu kupowała najwyższe pozycje na całym świecie, choć w rodzimej Wielkiej Brytanii dotarła "tylko" do miejsca nr 5, zaś w zakochanych w Beatlesach Stanach już prawie szczyt bo 2.
Roland Orzabal: To było zupełnie inne brzmienie dla Tears for Fears, to było dla nas najważniejsze. Kluczowe było to, że nie wróciliśmy z typowym popem z lat osiemdziesiątych. W tym czasie Radio One się zmieniało, były to lata Stock & Aitken & Waterman. Starzałem się i przestałem słuchać Radia One... Jechałem z Bath do Londynu, słuchając Radia 4. Był program o gościu, który chodził po okolicy, próbując odkryć wszystkie te tradycyjne piosenki i spisywać teksty. Jedną z piosenek, które odkrył, były "Seeds Of Love", w której występował ogrodnik o imieniu Mr England. I pomyślałem „wow, pan Anglia, sieje ziarno miłości” i od tego właśnie zaczął się pomysł na tekst piosenki. Poza tym, naprzeciwko mojego domu, na England's Lane (w północnym Londynie) widniało graffiti i wszystko, co mówiło, brzmiało: „Kocham słonecznika”. Nie pytaj mnie, co to znaczy ani co to znaczy, ale udało mi się to wsadzić w piosence...

Chris Hughes
[znany producent, wcześniej pracował z duetem na albumie "Songs From The Big Chair", współautor wielkiego hitu "Everybody Wants To Rule The World"]: To niesamowita piosenka. Pamiętam, kiedy Roland po raz pierwszy mi ją zagrał. "Sowing Seeds" było dość szorstkie, bardzo z lat sześćdziesiątych, coś w rodzaju zdjęć blondynek skaczących z czerwonego autobusu na Trafalgar-Square. Było bardzo popowy i wesoły, ale czułem, że mogłoby być bardziej na serio, w stylu "A Day in The Life" lub coś z dojrzałego okresu The Beatles. Zabrałem progresję akordów otwierających do domu, do mojego „laboratorium”, i zrobiłem lekko zniekształcone pianino elektroniczne, umieściłem dźwięk transmisji radiowej z przodu, dodałem bębnienie w stylu Ringo. Rolandowi bardzo się to spodobało, pracowaliśmy nad tym i sprawiliśmy, że było nieco bardziej "beatlesowe" niż wcześniej. Ale pamiętam, jak on to wszystko tworzył, pisał sekcje, sekcje usuwał i przesuwał sekcje w różne kolejności. Zanim to nagraliśmy, było tak wiele zmian i wariacji, że było to dość skomplikowane, przedzieranie się przez utwór.

Dave Bascombe [współproducent - na zdjęciu obok]: Pierwotnie utwór został napisany pod ten mały automat perkusyjny, który miał zupełnie inny sound, znacznie bardziej hip-hopowy styl Prince'a i miałem na tym punkcie trochę obsesji. To sprawiło, że stał się znacznie bardziej współczesny w kategoriach lat osiemdziesiątych, ale potem przyjął znacznie bardziej oczywisty kierunek w stronę Beatlesów.

Chris Hughes: Kiedy pracujesz nad takim utworem, ludzie zwykle są pewni tego czego chcą. Curt wszedł i zaczął śpiewać właściwą, nieco dziecinną rymowankę „Sowing The Seeds of Love”. Myślę, że Rolandowi spodobało się to tak, że pojawiło się to w środku tej wielkiej poważnej pracy ze swoją dziecięcą urodą. Nie mam na myśli brak szacunku do tego fragmentu, po prostu był autentycznie dziecinny i genialny.
Curt Smith: Jeśli chodzi o produkcję, to najlepsza rzecz, jaką zrobiliśmy. Bez wątpienia wydawało się nam, że to musi być wielka piosenka. Początkowo mogły istnieć pewne zastrzeżenia co do tego, że zmierza zbyt mocno w stronę Beatlesów, ale przeszliśmy przez to, po prostu akceptując to i czyniąc to oczywistym, a nie próbując tego ukrywać.
 
 
 
 
Roland Orzabal:
"I Am a Walrus" zaczyna się w jednym tempie, a kończy w innym. Zaprogramowaliśmy więc bit od 84,5 BPM, aby szło w górę na samym końcu, kiedy robi się szalony, do 88,5 uderzeń! Potem go przecięliśmy i mieliśmy to – to działało całkiem nieźle.
Dave Bascombe: Aby uzyskać szablon tempa, nie użyliśmy właściwie „I Am The Walrus”; użyliśmy „Piggy In The Middle” The Rutles. Pamiętam, że pożyczyłem album od mojego menadżera. Chyba nigdy go nie oddałem.
 
Tears for Fears Daily — Tears for Fears (1989)
         
 Nie będę opisywał swoich wrażeń dlaczego ta piosenka jest tutaj w tym zestawie, takim trochę dla "arystokracji" piosenek. Powinny starczyć wypowiedzi cytowane wyżej.  Na koniec pozwolę sobie zacytować poniżej  słowa jednego z jej twórców z bardzo niedawna, bo z tego roku i chyba wtedy wszystko dla czytających post stanie się oczywiste.   
 

Curt Smith:
Pomijając oczywiście materiał z nowego albumu, także właśnie dlatego, że jest nowy, uznałbym "Seeds Of Love" za jest najlepsza. Nie tylko ze względu na samą piosenkę. W byciu artystą liczy się siła twoich nagrań. Sądzę, że produkcja tego nagrania jest naszym najlepszym dziełem, naszym dokonaniem , jeśli chodzi o pojedynczy singiel czy jedno nagranie. W naszych produkcjach jest tak bliski perfekcji jak tylko to było możliwe. Pozwolono nam iść w nim na maksa, zgromadzić w studiu całą orkiestrę [album "SeedS of Love" nagrywany był przez prawie 3,5 roku i kosztował wystwórnię fortunę - RK]. Kiedy słuchasz tego utworu jest to wyraźnie pastisz The Beatles - absolutnie się tego nie wstydziliśmy. jest solo na oboju. Kiedy dorastaliśmy, byliśmy bardzo pod wrażeniem aranżacji smyczkowych The Beatles i George'a Martina. To była wielka radość. Mieliśmy ogromne szczęście, że mieliśmy ten luksus, że pozwolono nam na zrobienie czegoś takiego, ponieważ byliśmy wtedy na tyle wielcy, że mogliśmy sobie sprowadzić do studia orkiestrę. To są te rzeczy, które przynoszą Ci ogromne zadowolenie.

 





High time, we made a stand
And shook up the views of the common man
The love train rides from coast to coast
DJ's the man we love the most
 
Could you be, could you be squeaky clean and smash any hope of democracy
As the headline says you're free to choose
There's egg on your face and mud on your shoes
One of these days they're gonna call it the blues yeah, yeah
 
Sowing the seeds of love, seeds of love, sowing the seeds
Sowing the seeds of love, seeds of love, sowing the seeds
I spy tears in their eyes they look to the skies
For some kind of divine intervention
Food goes to waste
So nice to eat, so nice to taste
Politician granny with your high ideals
Have you no idea how the majority feels?
So without love and a promised land
We're fools to the rules of a government plan
Kick out the style, bring back the jam, yeah, yeah
 
Sowing the seeds of love, seeds of love, sowing the seeds
Sowing the seeds of love, seeds of love, sowing the seeds
The birds and the bees
My girlfriend and me, in love
Feel the pain
Talk about it
If you're a wanted man
Then shout about it
Open hearts, feel about it
Open minds, think about it
Everyone, read about it
Everyone, scream about it
Everyone (everyone, yeah)
Everyone (everyone) read about it, read about it
Read it in the books, in the crannies and the nooks, there are books to read
(Sowing the seeds) Sowing the seeds of love, we're sowing the seeds,
 
Sowing the seeds
Sowing the seeds of love, sowing the seeds
Sowing the seeds of love
Sowing the seeds of love
Mister England sowing the seeds of love
Time to eat all your words
Swallow your pride
Open your eyes
Time to eat all your words
Swallow your pride
Open your eyes
Time to eat all your words (high time we made a stand and shook up the view of the common man)
Swallow your pride (and the love train rides from coast to coast)
Open your eyes (every minute of every hour)
Open your eyes (I love a sunflower)
Open your eyes (and I believe in love power, love power)
Open your eyes (love power)
 
Sowing the seeds of love, seeds of love, sowing the seeds
Sowing the seeds of love, seeds of love, sowing the seeds
Sowing the seeds of love, seeds of love
Sowing the seeds, an end to need
And the politics of greed
Sowing the seeds of love, seeds of love, sowing the seeds
Sowing the seeds of love (hand in hand), seeds of love (hand in hand), sowing the seeds
Sowing the seeds of love, seeds of love, sowing the seeds
An end to need












 

 Historia The Beatles

History of  THE BEATLES

 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz