Napisana: ok.
marzec 1957
Nagrana :18
października 1964
Wydana: 4 grudnia
1964
Długość:2'10”
Podejścia:
3
Obsada:
John: główny wokal,
rytmiczna gitara (1964 Rickenbacker 325)
Paul: wokal
harmoniczny, bas (1961 Hofner 500/1),
George: gitara prowadząca (1962 Gretsch 6119 "Tennessean")
Ringo: perkusja (Ludwig), instr. perkusyjne (suitcase)
George: gitara prowadząca (1962 Gretsch 6119 "Tennessean")
Ringo: perkusja (Ludwig), instr. perkusyjne (suitcase)
George Martin: fortepian
(1905 Steinway Vertegrand "Mrs. Mills")
Dostępne na:
Beatles
For Sale, (UK: Parlophone PMC 1240, PCS 3062; Parlophone CDP 7 46438
2)
Beatles For Sale No. 2 (EP), (UK: Parlophone GEP 8931)
Beatles VI, (US: Capitol (S)T 2358, Capitol CDP 0946 3 57499 2 2)
Beatles For Sale No. 2 (EP), (UK: Parlophone GEP 8931)
Beatles VI, (US: Capitol (S)T 2358, Capitol CDP 0946 3 57499 2 2)
Buddy Holly & The Crickets |
Mimo, że w zespole
John był Buddy'm Holly'm – jak to opisał wcześniej Paul, zespół nagrał tylko
jedną piosenkę tego przedwcześnie zmarłego klasyka rock and rolla. Na koncertach
Beatlesi śpiewali ich więcej: That'll Be The Day, Peggy
Sue, Everyday, It's So Easy, Maybe Baby, Think It Over, Raining In My Heart,
oraz Crying, Waiting, Hoping
i jak podkreślali uwielbiali Buddy'ego.
Sama nazwa Beatles wzięła się od nazwy zespołu towarzyszącego artyscie: The
Crickets ale o tym pisałem już wcześniej. W 1976 roku Paul McCartney kupił prawa
do wszystkich piosenek Holly'ego, rok wcześniej John na swoim albumie "Rock And
Roll" zamieścił swoją wersję "Peggy Sue")..
Istnieje co prawda jeszcze jedna piosenka Buddy'ego, którą Beatlesi nagrali, to song "Mailman, Bring Me No More Blues" w czasie sesji "Get Back" w 1969 roku . Buddy co prawda jej nie napisał ale wydał ją w 1957 roku na stronie B właśnie singla "Words Of Love" (usłyszeć ją można na trzeciej płytce Antologii).
PAUL:
"Buddy Holly był całkowicie inny, nie wywodził się z Nashville, które
to wprowadziło nas w świat muzyki country. Wciąż lubię jego styl śpiewania
(Buddy'ego). Jedną z głownych zalet The Beatles było to, że zaczęlismy pisać
własny materiał muzyczny. Dzisiaj to normalne ale w tamtych czasach nie było to
takie oczywiste. John i ja zaczęliśmy pisać właśnie dlatego, że robił tak Buddy.
To było coś jak: 'Wow, on sam pisze i sam wykonuje...'".
Buddy Holly |
Jedną z pierwszych piosenek,
których John nauczył się grac na gitarze była kompozycja Holly'ego "That'll Be
The Day", którą młodzi The Quarry Men nagrywali jako swój pierwszy numer w
połowie 1958 roku w Phillips Sound Recording Service w Liverpoolu (na 78
obr/min)
PAUL:
"John był krótkowzroczny. Nosił okulary ale tylko prywatnie. Dopóki na
scenie nie pojawił się Buddy Holly, nigdy nie zakładał ich na scenie ponieważ
czuł się jak idiota w swoich dużych rogowych okularach. Ale pojawienie się
Buddy'ego zmieniło to. John mógł na scenie zakładac okulary i widzieć dla kogo
gra..."
W latach 1958 – 1962 piosenkę
na żywo spiewali John i George, ale na płycie tego drugiego zastąpił Paul.
Nagranie zakończono szybko w czasie najdłuższej sesji do "Beatles Fo Sale" 18 października, kiedy nagrano aż 7 piosenek. Nagrano dwa podejścia podstawowe, na
kolejnych dograno i zdublowano Ringa (na opakowaniu od walizki). Gra Ringa jest
tu fenomenalna, prócz klasycznego rytmu na bębnach, Ringo dograł specjalne
wystukiwanie rytmu prawdopodobnie na opakowaniu do walizki lub niej samej,
uzyskując daleki pogłos klaskania i bardzo podobny efekt jaki uzyskał Buddy
Holly w swoim klasyku "Everyday".
Wokal Johna i Paul także
został zdublowany, choć w tej piosence nie jest to tak dobrze słyszalne, ze
względu na piekną harmonię głosów obu wokalistów.
The Big Popper |
Ritchie Valens |
Muzyczny blog Historia The Beatles Music Blog
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz