Album: Abbey Road
Kompozycja: Lennon & McCartney (100%)
Napisana: pomiędzy grudniem 1968 a 9 stycznia 1969
Wydany: 26 września 1969 (UK), 1 listopada 1969 (USA)
Nagrywana: 2-4 lipca 1969 (Studio 2) / 30 lipca 1969 (Studio 3) / 31 lipca 1969 (Studio 2) / 15 sierpnia 1969 (Studia 1,2)Miksowana: 3 lipca 1969 (Studio 2) / 30 lipca 1969 (Studio 3) / 18–19 sierpnia 1969 (Studio 2)
Wytwórnia: Apple
Producent: George Martin
Inżynier: Geoff Emerick, Phil McDonald
Asystenci inżynierów: Chris Blair, John Kurlander, Alan Parsons
Podejścia: 17
Długość: 1:32


GOLDEN SLUMBERS
PAUL: wokal, chórki, fortepian (1905 Steinway Vertegrand),
GEORGE: gitara basowa (1961
Fender Bass VI), Telecaster)
RINGO: perkusja(1968 Ludwig Hollywood Maple)
CARRY THAT WEIGHT
PAUL: wokal, chórki, fortepian (1905 Steinway Vertegrand), gitara rytmiczna (1962 Epiphone ES-230TD Casino)
GEORGE: gitara basowa (1961 Fender Bass VI), gitara solowa (1968 Fender Rosewood Telecaster)
RINGO: perkusja(1968 Ludwig Hollywood Maple), tamburyna
Orkiestra (wszyscy muzycy anonimowi): 13 skrzypiec, 4 altówki, 4 wiolonczele, 1 double bas, 4 francuskie rogi, 3 trąbki, 1 puzon, 1 puzon basowy
THE END
PAUL: wokal, chórki, gitara basowa (1964 Rickenbacker 4001 S), fortepian (1905 Steinway Vertegrand), gitara solowa(1962 Epiphone ES-230TD Casino)
JOHN: gitara solowa i rytmiczna(1965 Epiphone ES-230TD Casino)
GEORGE: gitara solowa i rytmiczna (1968 Fender Rosewood Telecaster)
RINGO: perkusja (1968 Ludwig Hollywood Maple)
HER MAJESTY
PAUL: wokal, Acoustic Guitar (1967 Martin D-28) Bass (1966 Fender Jazz Bass)
JOHN: Rhythm Guitar (1965 Epiphone ES-230TD Casino), Piano (1905 Steinway Vertegrand)
GEORGE: Lead Guitar (1968 Fender Rosewood Telecaster)
RINGO: perkusja (1968 Ludwig Hollywood Maple), tamburyna

Dostępne na:
Abbey Road,
'Golden Slumbers' to dzieło Paula zainspirowane wierszem sprzed 400 lat.Chodzi o wiersz poety i dramaturga epoki elżbietańskiej Thomasa Dekkera (1570-1632), który to Paul znalazł w domu swego ojca o nazwie 'Rembrandt', w Heswall, Wirral, kilkanaście mil od Liverpoolu. Paul kupił ten dom z pięcioma sypialniami dla ojca w 1964 roku i skomponował w nim wiele klasyków The Beatles, np. 'We Can Work It Out'. ![]() |
| 1967. Paul z ojcem, jego żoną Angie i ich córką Ruth. |
PAUL: Grałem na fortepianie w Liverpoolu w domu mojego ojca, i na wierzchu leżała książka nutowa mojej przyrodniej siostry Ruth. Zacząłem ją przeglądać i trafiłem tak na 'Golden Slumbers'. Nie potrafię czytać nut i nie mogłem sobie przypomnieć starej melodii, tak więc zacząłem wymyślać swoją. Podobały mi się słowa, więc je zatrzymałem, i pasowały one do fragmentu piosenki, który już miałem.Golden slumbers kiss your eyes,
Smiles awake you when you rise;
Sleep, pretty wantons, do not cry,
And I will sing a lullaby,
Rock them, rock them, lullaby.Care is heavy, therefore sleep you,
You are care, and care must keep you;
Sleep, pretty wantons, do not cry,
And I will sing a lullaby,
Rock them, rock them, lullaby.
Więcej pracy studyjnej pozostało przy 'Carry That Weight', proste 'Golden Slumbers' wydawało się zakończone. Warto dodać, że ze względów ekonomicznych (oszczędzanie) 15 sierpnia - ostatniego dnia sesji albumowych - muzycy studyjni nagrali swoje pokłady także do "Golden Slumbers / Carry That Weight", "Something", "Here Comes the Sun"
i "The End". To była zresztą jedna z najbardziej skomplikowanych sesji w historii nagrań zespołu. Ogromna liczba ludzi (członków orkiestry), różne - połączone dodatkowymi liniami - studia (Emerick i McDonald chodzili po studiach (1,2,3) i komunikowali się przez walkie-talkie. Zamawianie posiłków i napojów dla wszystkich. Martin jako główny aranżer orkiestracji, ale przede wszystkim nad wszystkim czuwający oraz oczywiście dyrygujący McCartney.Sesja ta zakończyła się o 17.30. Wieczorem nagrywano podkłady dla obu albumowych ballad George'a Harrisona, "Something" i "Here Comes The Sun".JOHN: Paul podłożył potem instrumenty skrzypcowe, gdy już skończyliśmy nagrywanie wszystkich numerów. Ja osobiście nie mogę przejmować się takim rzeczami jak skrzypce i inne rzeczy. Lubię to robić z zespołem, z elektroniką. Nie mam kłopotów gdy muszę zajmować się muzykami, kłopotami z tym związanymi. Paul wgryzł się w to i próbuje to połączyć w całość. To jego scena, rola i dokąd z tym zajdzie zależy to wyłącznie od niego. Myślę, że potrzebował tylko prostego wspierania go. I nic dziwnego.
Więcej o całej (tytułowej posta) składance w następnych tekstach: Carry That Weight, The End oraz Her Majesty


Once there was a way to get back homeward
Once there was a way to get back home
Sleep pretty darling do not cry
And I will sing a lullaby
Golden slumbers fill your eyes
Smiles awake you when you rise
Sleep pretty darling do not cry
And I will sing a lullaby
Once there was a way to get back homeward
Once there was a way to get back home
Sleep pretty darling do not cry
And I will sing a lullaby
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki
HISTORY of THE BEATLES








Kolejne zakupy. Super news. Pozdrawiam. Wspaniały blog, piękna robota R. M
OdpowiedzUsuń