"Revolver" A.D. 2022 w mojej kolekcji (2)

 

 

"Revolver" - remiks 2022 post nr 2. Przedmowa PAULA McCARTNEY'A (z czerwca do 2022) do albumu oraz dokładna zawartość mojego, 2-płytowego albumu. Myślę, że niebawem będę miał tą 5-płytową. Jej zawartość opisywałem wcześniej.



Zdjęcia z dołączonej do wydawnictwa książeczki zrobiłem sam. Wybaczcie ich  jakość, z racji charakteru postu i jego tytułu - bez specjalnego przygotowywania się, smartfonem.  Zdjęcia zespołu w poście pochodzą z sesji zespołu do albumu.

 


 taxman  -  take  11 


  Pragnę zwrócić na urok tekstu genialnego muzyka oraz pisarza, zresztą Sir Paul ma tyle talentów, że mógłby być o nich oddzielny blog (malowanie, pisanie bajek, opowiadań, poezji, wierszy, fotografia, przeróżne projektowanie np. okładek książek  płyt, itd). W początkowym fragmencie tekstu Sir Paul, jak to tylko on potrafi, i poetycko oraz nadzwyczaj celnie użył zwrotu (blossoming) "rozkwitać" w nawiązaniu do tamtego okresu, nazywanego przecież epoką dzieci - kwiatów. Tekst ilustruję nieoficjalnymi clipami do piosenek  z nowego  albumu.

 

 W 1966 roku przywykliśmy już do nagrywania  i pokochaliśmy pracę w studiu. Nasza pobudzona
wyobraźnia wymyślała nowe style w ten sam sposób jak cała generacja się zmieniała, eksperymentowała oraz rozkwitała w coś nowego. George (i reszta z nas) niedawno odkrył realia brytyjskiego systemu podatkowego i wszyscy nie byliśmy uszczęśliwieni widząc, jak nasze ciężko zarobione pieniądze znikają, więc przyszedł z "Taxman", który odzwierciedlał uczucia wielu ludzi. 

    Ja z kolei eksperymentowałem ze smyczkami w "Eleanor Rigby" z pomocą niezastąpionego talentu George'a Martina. John pojawił się z "Tomorrow Never Knows" (jeszcze jedna nieświadoma gra słów Ringo), który nagraliśmy z wykorzystaniem pętli taśmowych, z którym  eksperymentowałem w tamtym okresie. Nagranie, jak inne, nie przypominało niczego co nagraliśmy wcześniej. I jakiż tam był wokal oraz brzmienie bębnów!

  Na tym albumie stworzyliśmy nie tylko zestaw innowacyjnych utworów, ale także takie, które przetrwają próbę czasu. "I'm Only Sleeping", "She Said She Said", 'And Your Bird Can Sing" i "Dr Robert" były piosenkami naznaczonymi tożsamością dni, przez które przeżywaliśmy, i cała ta energia wibrowała  wokół nas w powietrzu.  "Love You Tp" i "I Want To Tell You" odznaczyły George'a jako gotowego już twórcę piosenek, co później zaowocowało napisaniem przez niego swoich największych klasyków. "Here, There And Everywhere" i "Got To Get You Into My Life" zdawać  się pojawiły  się jakby  z powietrza, bez wysiłku, i wylądowały na biurku The Beatles, aby zostać nagranymi przez nas i nasz niesamowity zespół współpracowników. 

  W tamtym czasie wydawało się, że słońce świeci każdego dnia więc "Good Day Sunshine" obrazowało nasze uczucia i całej generacji.

 I potem, któregoś wieczoru przed zmierzchem, gdy szykowałem się do snu, pojawiła się  piosenka, która moim zdaniem idealnie pasowała do Ringo i jednocześnie idealnie wpasowywała się w oszałamiające wibracje tego okresu. "Yellow Submarine"  z odrobiną dragowego wpływu, którą Ringo do dzisiaj zachwyca swoją publiczność. 

  W sumie to nie taki zły album.

Paul McCartney

 

            


 

Eleanor   rigby




I'M  ONLY  SLEEPING



CD 1:

 Oryginalna zawartość z albumu z 1966 z nowymi miksami stereo z 2022
 1. Taxman
 2. Eleanor Rigby
 3. I'm Only Sleeping
 4. Love You To
 5. Here There And Everywhere
 6. Yellow Submarine
 7. She Said She Said
 8. Good Day Sunshine
 9. And Your Bird Can Sing
10.For No One
11.Doctor Robert
12.I Want to Tell You
13.Got To Get You Into My Life    
14.Tomorrow Never Knows



Love   you  to


Here,  There  and   Everywhere

 

CD 2:

1. Paperback Writer - miks stereo 2022
2. Rain - miks stereo 2022
3. Tomorrow Never Knows - take 1
4. Got To Get You Into My Life - (druga wersja), nienumerowany miks
5. Love You To - take 7
6. Doctor Robert - take 7
7. And Your Bird Can Sing - (pierwsza wersja), take 2
8. I'm Only Sleeping - take 2
9. Eleanor Rigby - take 2
10. For No One - take 10 - podkład
11. Yellow Submarine - take 4 bez dźwiękowych efektów
12. I Want To Tell You - rozmowa i take 4
13. Here, There And Everywhere - take 6
14. She Said She Said - take 15, próba podkładu



Yellow   submarine

  She  said   she   said

 


 

 
 

  Good  day   sunshine

 

And  your   bird   can   sing

 



 



For  no  one

 

Doctor   robert

 


 


 


 


I  want  to  tell  you

 

Got  to  get  you  into  my  life



tomorrow   never   knows


 

 

 ___________________


Yellow   Submarine - Songwriting  Work  Tape  Part  1

 

 

Rain i Paperback Writer  - praca nad clipami do obu piosenek


Krótka na tą chwilę odpowiedź  na pytanie jednego z czytelników mego bloga, przysłane mi mailem, na temat jakie są różnice aranżacyjne w nagraniach nowego albumu poza brzmieniem, dynamiką, zmianami ustawień ścieżek w wersji stereo itd.  Wygląda to tak. Gdybyśmy wysłuchali albumu z 1966 czy nawet zremasterowanej wersji albumu z 2009 w wersji mono, czy powiedzmy na zwyczajnej jakości sprzęcie, bez dużego odstępu od siebie obu głośników oraz nowych remiksów z 2022 to nagrania brzmią identycznie. Syn George Martina, Giles nie ingerował (nie mógł) wcale w główny miks swego ojca odnośnie oryginalnego nagrania czyli nic nie zmienił w aranżacjach wokali, chórków, instrumentów a często miksowanie na tym polega. Jego praca polegała na ponownym zmiksowaniu takiego samego "obrazu" nagrania, ale mając już do dyspozycji porozdzielane wszystkie jego elementy na samodzielne ścieżki, mógł modyfikować brzmienie, jego układ stereofoniczny co zrobił doskonale. Rożnicę bardzo wyraźnie możemy wyczuć słuchając np. obu wersji "Eleanor Rigby". Możecie je znaleźć tutaj na blogu i trzeba to zrobić na słuchawkach, wyłapiemy łatwiej kolosalne zmiany jakie zaszły w odbiorze nagrania w nowym remiksie gdy słuchamy w ten sposób lub na bardzo dobrym sprzęcie stereo. Wyczujecie zmianę także słuchając nagrań na komputerze ze stereo monitorem. Ponieważ w mailu było już wspomniane, że nagrania nowe zyskały nową dynamikę, brzmienie, tak zwany sound to w swej odpowiedzi poprzestanę na tym.




Historia The Beatles
History of  THE BEATLES

 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz