CZERWIEC. W
swoim krótkim oświadczeniu dla nowojorskiej prasy John i Yoko ogłaszają plany
swego następnego przedsięwzięcia. Za rok o tej samej porze ma ukazać
się musical pod tytułem "The Ballad of John and Yoko". Artyści
zamierzają zawrzeć w nim utwory "Real Love" oraz "Every Man Has A Woman
Who Loves Him". W tym miesiącu Lennonowie z synem Seanem wyjeżdżają na
kolejne wakacje do Japonii.
Wraz z przedstawicielami Polydor Ringo oświadcza, że "Lipstick Traces" będzie pierwszym singlem wydanym z albumu "Bad Boy|. Artysta podaje nawet jego numer katalogowy (Poydor 2001-782). Mimo to płytka nigdy się nie ukazuje. Szczerze to nie wiem dokładnie jakie losy były tego coveru Ringa (w oryginale nagrał ją Benny Spellman w 1962). Z podanym numerem singiel ukazał się we Francji wydany przez Polydor, w USA wydano ją tylko na singlach promocyjnych, które miały nie wejść do sprzedaży w głównym obiegu. W zbiorach fanów oraz kolekcjonerów płyt można znaleźć małe płytki tego singla wydanego przez wytwórnię Portrait (podległą CBS) z magazynów wytwórni. W każdym razie ani album "Bad Boy", ani żaden singiel z tego LP przepadły na listach. Album po prostu był słaby. Zabrakło na nim jakiejkolwiek ciekawej piosenki. Świat kochał Ringo jako ex-Beatlesa, niekoniecznie jako zdolnego muzyka, choć muszę przyznać, że w jego całej solowej karierze można znaleźć naprawdę dużo udanych nagrań.
1 czerwca. W hotelu Plaza w Nowym Jorku John Lennon i Yoko Ono odwiedzają członków The Rolling Stones, Ronniego Wooda i Charliego Wattsa. Lennonowie przynoszą Ronniemu butelkę szkockiej, ponieważ dziś są jego urodziny, ale gitarzysta The Stone nie ma okazji później porozmawiać z Johnem, ponieważ były Beatles spędza większość wieczoru śpiąc w łóżku. Wszyscy muzycy The Beatles i The Rolling Stones pozostają w dobrych relacjach. Nie znalazłem nigdzie żadnej wzmianki w żadnym źródle dotyczącym tych zespołów jak i poszczególnych jego członków o jakimkolwiek konflikcie między tymi dwoma najważniejszymi zespołami brytyjskimi (sorry Pink Floyd i Led Zeppelin, to fakt).
2 czerwca. George i ciężarna Olivia jadą na kolejne wakacje, tym razem na trzy dni do Madrytu. Wracają do Anglii 5 czerwca. ich pierwsze i jedyne dziecko, syn Dhani urodzi się 1 sierpnia 1978.
2 czerwca. George i ciężarna Olivia jadą na kolejne wakacje, tym razem na trzy dni do Madrytu. Wracają do Anglii 5 czerwca. ich pierwsze i jedyne dziecko, syn Dhani urodzi się 1 sierpnia 1978.
3 czerwca. Jak wyglądała pierwsza 10-tka najlepszych singli Billboardu, czyli co słuchała, przy czym bawiła się Ameryka: 1. "Too Much, Too Little, Too Late" - Johnny Mathis & Deniece Williams, 2. "You're One That I Want" - Olvia Newton-John & John Travolta, 3. "Shadow Dancing" - Andy Gibb, 4. "With A Little Luck" - Wings, 5. "Feels So Good" - Chuck Mangione, 6. "The Closer I Get To You" - Roberta Flack & Donnie Hathaway, 7. "Imaginary Lover" - Atlanta Rhythm Section, 8. "On Broadway" - George Benson, 9. "Take A Chance On Me" - ABBA, 10. "This Time I'm In It For Love" - Player. Najlepsze albumy w USA to: 1. "Saturday Night Fever" - soundtrack z filmu o tym samym tytule. 2 "London Town" - Wings, 3. "Feels So Good" - Chuck Mangione, 4. "Showdown" - The Isley Brothers, 5. "Earth" - Jefferson Starship.
9 czerwca. The Rolling Stones wiecznie żywi. W tym dniu ukazuje się ich osiemnasty, brytyjski album (dwudziesty trzeci w Ameryce, w latach 60-tych w Ameryce podobnie jak w przypadku The Beatles wychodziły całkiem inne wersje oryginalnych albumów z Brytanii) pod tytułem "Some Girls". W UK nr 2, w USA nr 1. Sukces ogromny! Z albumu pochodzi jedna z moich ulubionych piosenek Stonesów, "Beast of Burden", największym przebojem "Miss You", pierwszy singiel z tego wydawnictwa, nr 1 na liście Billboardu. Taneczny, ale bez utraty klimatu muzyki zespołu.
11 czerwca. Brytyjska gazeta 'News Of The World' publikuje pierwszą z dwóch części otrzymanej na wyłączność publikacji pierwszej żony Johna, Cynthii. Wśród przedrukowanych z jej książki "A Twist Of Lennon" informacji, są takie oskarżenia jak: "John dawał mi narkotyki wbrew mojej woli", a także "Yoko ukradła mi Johna". W tym okresie Cynthia (kóra jeszcze dwukrotnie wychodziła za mąż) występuje w kilku promocyjnych programach w radiu i telewizji, między innymi w popołudniowym programie BBC1 pt, 'Pebble Mill At One'. John zareaguje na to co wyczynia jego ex-żona, ale zanim do tego dojdziemy, to warto tutaj dodać, że w drugiej połowie lat 70-tych ataki na Johna się nasiliły i była żona muzyka wylewała swoje żale, gdzie tylko mogła. Na Johna jako ojca także. W kolejnej swojej książce (w 2005, John nie mógł się już do niczego odnieść) napisała: ... Gdyby John w którymś momencie odebrał telefon lub napisał do mnie z prośbą o spotkanie z Julianem, byłabym zachwycona. W rzeczywistości często modliłam się, aby to zrobił. Ale między 1971 a 1974 rokiem nie było od niego żadnej wiadomości, z wyjątkiem prezentów urodzinowych i bożonarodzeniowych dla Juliana, wysyłanych każdego roku przez jego londyńskie biuro bez osobistej notatki ani kartki. Julian musiał to odczuć... Cyn żaliła się też na przyczyny rozpadu małżeństwa, zdrady Johna, śledzenie go przez jej detektywów itd. John odpisał jej w 1976 tymi słowami: "Kochana Cynthio, oboje dobrze wiemy, że nasze małżeństwo skończyło się na długo przed pojawieniem się LSD lub Yoko Ono, i taka jest rzeczywistość! Twoja pamięć jest co najmniej osłabiona. Twoja wersja naszego pierwszego tripu po LSD jest raczej niejasna. I zdaje się, że zupełnie zapomniałeś o kolejnych braniach.
Wydajesz się też zapominać, że zaledwie dwa lata temu, kiedy byłem w separacji z Yoko Ono, nagle przywiozłaś do mnie Juliana po trzech latach milczenia. Podczas tej wizyty nie pozwoliłaś mi być z nim sam na sam ani przez chwilę. Poprosiłaś mnie nawet, żebym ponownie się z tobą ożenił i dał ci kolejne dziecko ze względu na Juliana. Grzecznie powiedziałem, że nie, i że mimo wszystko nadal jestem zakochany w Yoko (co uważałem za bardzo przyziemne). Do Włoch nie wysłano żadnych detektywów. Nasz wspólny przyjaciel, Alex Mardas, pojechał do hotelu Bassaniniego, żeby zobaczyć, jak się masz, ponieważ powiedziałaś, że jesteś zbyt chora, by wrócić do domu. Wreszcie, nie obwiniam cię za to, że chcesz uciec od swojej przeszłości The Beatles, ale jeśli myślisz o tym poważnie, powinnaś unikać rozmów i pozowania do magazynów i gazet. Mieliśmy kilka dobrych lat, więc dla odmiany skupmy się na nich i, jak mówi Dylan, było to „zwykłe zrządzenie losu”.
Miłość i powodzenia dla was od naszej trójki, John."
Wspomniany przez Johna Bassanini to Roberto, włoski biznesmen, drugi mąż Cynthii (małżeństwo przetrwało tylko 3 lata od 1970 do 1973.
11 czerwca. W USA wydany zostaje singiel Wings, "I've Had Enough"/ "Deliver Your Children". Brytyjska premiera będzie miała miejsce 4 dni później. Dla mnie piosenka ze strony B jest duża lepsza. Singiel nie odniósł sukcesu, raptem tylko 25 miejsce w USA i czwarta dziesiątka w ojczyźnie McCartney'a.
13 czerwca. W Nowym Jorku John czyta pierwszy z opublikowanych w 'News Of The World' artykułów Cynthii i natychmiast wnosi pozew o zniesławienie, w celu wstrzymania dalszych publikacji z książki Cyn. W pozwie stwierdza, że jego pierwsza zona narusza w ten sposób tajemnicę małżeńską. Sprawa zostaje przedstawiona w londyńskim sądzie w piątek, 16 czerwca.
16 czerwca. Londyński sąd i sprawa pozwu Johna. Przegrywa ją, w wyniku czego druga część przedruku z książki "A Twist Of Lennon" ukazuje się nakładem wspomnianej gazety już 18 czerwca (sprawa zostaje natychmiast przekazana sądowi apelacyjnemu). W końcowym postanowieniu przewodniczący ławy sędziowskiej, Lord Denning stwierdza: "Nie mogę określić, by którakolwiek ze stron przejmowała się świętością przysięgi małżeńskiej. Jest dla mnie sprawą najbardziej oczywistą, że związek tych dwojga już dawno przestał być ich sprawą prywatną".
The Morrison Hotel Gallery Bowery: Sean, Yoko, Julian, Cynthia, wrzesień '2010 |
W 2018 roku PAUL zapytany o powód rozwodu Johna z Cynthią powiedział: John znalazł Yoko. John kochał silne kobiety. Jego matka (Julia) była silną kobietą. Jego ciocia (Mimi), która go wychowała, była silną kobietą. I niech ją błogosławi, ale jego pierwsza żona (Cynthia) nie była.
Paul przypomniał sobie, jak Cynthia powiedziała mu kiedyś, że chce tylko czekać, aż John wróci do domu, założyć kapcie i zostać w domu. I on powiedział wtedy do siebie: Hoho, to nie jest John. Nawiązując od pojawiania się Yoko na sesjach The Beatles, "wdzierania" się do studia mówił: Nigdy nie było czegoś takiego. I patrząc na to wstecz, cóż facet był w niej totalnie zakochany. I musisz to uszanować. Zrobiliśmy. Ja też.
Paul przypomniał sobie, jak Cynthia powiedziała mu kiedyś, że chce tylko czekać, aż John wróci do domu, założyć kapcie i zostać w domu. I on powiedział wtedy do siebie: Hoho, to nie jest John. Nawiązując od pojawiania się Yoko na sesjach The Beatles, "wdzierania" się do studia mówił: Nigdy nie było czegoś takiego. I patrząc na to wstecz, cóż facet był w niej totalnie zakochany. I musisz to uszanować. Zrobiliśmy. Ja też.
Paul z Lindą idą oglądać The Rolling Stones. Jestem absolutnie przekonany, że w czasie show kolegów musiała mu przejść przez umysł malutka myśl, że tak mógłby wyglądać koncert The Beatles.
W 2021 roku PAUL spytany o The Rolling Stones powiedział: To zespół wykonujący covery bluesa, tym właśnie są Stonesi. Myślę, że nasza sieć [The Beatles] została zarzucona nieco szerzej niż ich. Ta uwaga, nie do końca chyba pochlebna dla Stonesów nie uszła uwadze Micka Jaggera. Kilka tygodni później powiedział, że podczas ich koncertu w Los Angeles mcCartney był na widowni i "mógł dołączyć do nich by wykonać cover bluesa". To tylko małe prztyczki, którymi się nikt naprawdę nie przejmował. Nawet takimi wypowiedziami Keitha Richardsa, że "Sgt. Pepper" był gównem. I miła niespodzianka. Na najbliższym albumie The Rolling Stones, pierwszym od 2005 roku ("A Bigger Bang"), na którym znajdą się nowe kompozycje zespołu, w jednym z nagrań na basie zagra Paul, podobnie ma być także z Ringo Starrem. Przypomnę, że albumie Blue & Lonesome z 2016 znalazły się tylko covery. Nowy album Jaggera i spółki (niestety już bez Wattsa) w 2023.
19 czerwca. Sześćdziesięciu członków fan klubu Wings w londyńskim Wembley Music Centre bierze udział w końcowych pracach nad filmem "Wings Over America". Ich zadanie to pomoc przy overdubbingu, a ściślej na klaskaniu i wspólnym śpiewie kilku zamieszczonych w filmie piosenek. W tym samym czasie w nowojorskim Palladium odbywa się koncert The Rolling Stones, który obserwują z widowni Paul z Lindą. Oczywiście Paul spotyka się z Jaggerem i resztą Stonesów w ich garderobie. Państwo McCartney wracają do Anglii 21 czerwca.
25 czerwca. Wcześniej Ameryka, więc teraz pierwsza dzisiątka najlepiej sprzedających się singli w Wielkiej Brytanii: 1. "You're One That I Want"- Olivia i John, 2. "The Smurf Song" - Father Abraham and the Smurfs, 3. "Annie's Song" - James Galway, 4. "Miss You" - The Rolling Stones, 5. "Airport" - Motors, 6. "Rivers of Babylon"/ "Brown Girl In The Ring" - Boney M, 7. "Man With Child In His Eyes" - Kate Bush", 8. "Dancing In The City" - Marshall Hain, 9. "Davy's On The Road Again" - Manfre Mann's Earth Band, 10. "Making Up Again" - Goldie. Najlepsze albumy w Wielkiej Brytanii to: 1. "Saturday Night Fever" - soundtrack (podobnie jak w USA), 2. "Some Girls" - The Rolling Stones, 3. "Live and Dangerous" - Thin Lizzy, 4. "You Light Up My Life" - Johnny Mathis, 5. "The Album" - ABBA.
29 czerwca. W szkockim studiu Paula o nazwie, 'Spirit Of Ranachan'(z czasem Rude Studios), Wings rozpoczynają rejestrację utworów do albumu, "Back to The Egg", choć wtedy przyszły album ma roboczą nazwę, "We're Open Tonight". Wśród powstałych w tym 29-dniowym okresie piosenek znajdują się: "To You, Arrow Through Me", demo Denny'ego, "Again and Again and Again", "Winter Rose - Love Awake", "Old Siam Sir", "Spit it On", pierwsza wersja "Ballroom Dancing" plus kilka innych do filmu Paula, "Rupert". Paul w tym czasie jeszcze raz - ostatni - decyduje, że nie zachowa formatu zespołu jako tria. W przeciwieństwie do poprzednich muzyków, problematycznego Amerykanina (Joe English) oraz ciągle pijanego Szkota (Jimmy McCulloch) tym razem zatrudnił dwójkę młodych Anglików. W trakcie sesji dołączają do trójki Wings perkusista Steve Holly oraz gitarzysta Laurence Juber (zauważony i polecony do Wings przez Denny'ego Laine'a). Obaj młodzi muzycy współpracowali z Eltonem Johnem, co było oczywiście dla nich najlepszą rekomendacją.
Pierwsze sesje "Back to The Egg" kończą się 27 lipca, kiedy wszyscy rozjeżdżają się na wakacyjny wypoczynek. Prace nad albumem zostaną wznowione 11 września. Jober i Holly to ostatni już muzycy Wings, którzy będą w zespole do 1981, kiedy to grupa zostanie rozwiązana.
W okresie kiedy Wings zaczęli pracować nad albumem w Wielkiej Brytanii panował punk rock. Paul z tego powodu postanowił, że album ma być już mniej popowy i by zahamować swoje popędy w tym kierunku po raz pierwszy od czasów The Beatles postanowił zatrudnić zewnętrznego producenta. Wybór jego padł na Chrisa Thomasa, dawnego współpracownika George'a Martina jeszcze z czasów Wielkiej Czwórki i ich pracy nad "Białym Albumem". Thomas miał poza tym wspaniałe referencje, współprace z Pink Floyd, Roxy Music, Procol Harum. Ale Paulowi najbardziej zaimponowało fakt, iż był on współproducentem albumu "Never Mind the Bollocks, Here's the Sex Pistols", dzisiaj klasyki punk rocka, w 1977 albumu, który "rozwalił" Zjednoczone Królestwo (hity z niego to "Anarchy in the UK", "Pretty Vacant" i "God Save The Queen". "Back To The Egg" miał być rockowy. I był, ale o tym na blogu w swoim czasie. Na zdjęciu po prawej Paul i Chris.
PAUL: Bez urazy dla nich, ale zanim dokooptowaliśmy Steve'a Holly'a i Laurence'a Jubera do Wings, miałem już trochę dość „kolejnego nowego składu”. Prawdę mówiąc, robiło się trochę nudno – kolejny dolar, kolejny dzień, coś w tym rodzaju. Mimo że byli dobrymi muzykami, cała ta sprawa ze Wings zaczęła mnie nudzić.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz