ALL MY LOVING


Odrestaurowany mój dawny tekst o piosence. Zremasterowany? :) Następne w kolejce. Blog rozpocząłem pisać ponad 12 lat temu;  tworząc posty na początku nie przykładałem się aż tak bardzo do nich, ot, po prostu chciałem jak najszybciej opisać, choć skrótowo, wszystkie piosenki i albumy zespołu. Co jakiś czas wracam do korekty starszych postów i mimo, iż miałem już kilka razy zawiesić lub zaprzestać pisania dalej na blogu,  wciąż sprawia mi to ogromną przyjemność. Tym większą gdy czytam od Was maile. :)

Kompozycja: (Lennon - McCartney 100%)
Napisana: pomiędzy 18 maja a 9 czerwca 1963 
Nagranie: 30 lipca 1963 (Abbey Road Studio 2)
Miksowana:  21 sierpnia, 29 października 1963 (AR Studio 3);
Producent: George Martin
Inżynier: Norman Smith
Asystenci inżyniera: Richard Langham, Geoff Emerick
Długość: 2'06”
Podejść: 13
Wydana: 22 października 1963 (UK), 20 stycznia 1964 (US)


 
Obsada: 
PAUL: wokal prowadzący, chórki, bass (1961 Hofner 500/1)
JOHN: chórki, rytm. gitara (1958 Rickenbacker 325)
GEORGE: chórki,solo gitara (1962 Gretsch 6122 Country Gentleman)
RINGO: bębny (1962 Ludwig Downbeat Black Oyster Pearl )

 
Dostępne:
With The Beatles, (UK: Parlophone PMC 1206; PCS 3045, Parlophone CDP 7 46436 2, US: Capitol CLJ 46436)
Meet The Beatles, (US: Capitol (S)T 2047, Capitol CDP 7243 8 66875 2 4)
All My Loving (EP), (UK: Parlophone GEP 8891)
The Beatles 1962-1966, (UK: Apple PCSP 717, US: Apple SKBO 3403, Apple CDP 0777 7 97036 2 3}
Live At TheBBC
Anthology 1



Absolutny klasyk zespołu nie wydany przez niego na singlach, choć w niektórych krajach nie popełniono tego błędu. Wykonana w czasie pierwszego show zespołu u Eda Sullivana! To o czymś mówi, prawda? Wykonana także 12 stycznia 1964 roku w czasie sławnego show „Sunday Night At The London Palladium”., od którego to Beatlemania zaczęła się na całego! 
 
 
 
W klasyfikacji najczęściej wykonywanych piosenek na scenie piosenka ta zajmuje 10 miejsce. Zespół wykonał ją na scenie  151 razy, pierwszy raz 20 października 1963 roku  w Alpha Television Studios w Birmingham, ostatni 20 września 1964 roku na scenie Paramount Theatre w Nowym Jorku. Zestawienie takie jak wiemy nic naprawdę nie znaczy. The Beatles z powodu wrzawy, hałasu, braku odsłuchu na scenie wykonywali najczęściej te same piosenki od czasu do czasu tylko urozmaicając swoją setlistę nowościami. Przy okazji dodam, że numerem 1 odtworzeń na żywo przez zespół jest piosenka "Twist and Shout" zagrana przez zespół chyba na wszystkich swoich koncertach, łącznie z tym ostatnim 29 sierpnia 1966 na Candlestick Park w San Francisco. "All My Loving" to także jedna z ulubionych piosenek zespołu, którą Paul wykonuje na swoich koncertach do dzisiaj.

PAUL: To pierwsza piosenka, do której napisałem najpierw tekst. Nigdy nie pisałem liryki zanim nie miałem akompaniamentu... na początku to było lekkie country and western. Graliśmy w Moss Empire. Firma ta miała wiele miejsc w całym kraju i często były one przystankami na naszej trasie. Były to wielkie sale muzyczne z przełomu wieków, dzisiaj są tam sale bingo... Przyjechaliśmy na koncert i pamiętam, że za sceną stało pianino. Krzątanina, hałas wokół mnie... Nie miałem wtedy ze sobą gitary, była pewnie u naszego road-managera (Neil Aspinall), pamiętam jak zacząłem wygrywać tony melodii właśnie na tamtym pianinie. To była dobra koncertowa piosenka, na żywo się świetnie sprawdzała...
   To piosenka - list, w tym samym duchu co "P.S. I Love You". Jest  częścią tradycji piosenek listowych, takich jak „I'm Gonna Sit Right Down And Write Myself” Fatsa Wallera List” czy przebój Pata Boone'a "I'll Be Home" z 1956 roku. Taa, "All My Loving" to piosenka, która ma rodowód.
W innym wywiadzie:
PAUL: Tak, napisałem "All My Loving". To była pierwsza piosenka, którą napisałem, w której miałem słowa przed muzyką. Napisałem je w autobusie w trasie, a dopiero potem, kiedy już dojechaliśmy miałem melodię. Pracowałem kiedyś po wariacku
.
I w jeszcze w innym ("McCartney 3.2.1" z 2021):
  Byliśmy w busie, w czasie trasy, nic się nie działo, i zacząłem sobie tak myśleć... Kochanie, bądź w domu, wyślę ci całą swoją miłość. Nie mielismy wtedy ze sobą urządzeń nagrywających, ale budziło się i to wciąż było tam na miejscu. Zresztą John i tak by wszystko zapamiętał. Więc  zdaliśmy sobie piosenki, że zaczęliśmy pisać piosenki, które były zapamiętywane i nie dlatego, że chcieliśby aby były niezapomniane, ale dlatego, że musieliśmy je pamiętać. To był naprawdę prawdziwy, praktyczny powód.
 
 Trzeci numer na drugim albumie. Napisana na raty w ciągu tras koncertowych, choć Paul wspomina, że w czasie jednego dnia busem, to naprawdę rozpoczęta - tekst - w czasie trasy z Roy'em Orbisonem.
Piosenka napisana przez Paula z myślą o Jane, którą poznał 18 kwietnia 1963 podczas występu zespołu w Royal Albert Hall. Chociaż romantyczny związek tych dwojga nie skończył się małżeństwem (z powodu zdrady Paula), uczucie do Jane zainspirowało Paula do napisania wielu romantycznych, miłosnych piosenek. Pierwszą z nich była właśnie „All My Loving”, choć wielu nie zgadza się z tą tezą. Paul jeszcze prawie nie znał młodej aktorki i uważają, że bardzo namiętny, miłosny teskt byłby jak na Paula na tym etapie znajomości zbyt wczesny. Sam muzyk zresztą także w to powątpiewa. W wydanej w 2021 książce "The Lyrics" wypowiada się tak: Nie wiem, czy pisząc konkretnie te słowa miałem na myśli Jane Asher, chociaż w tym czasie zalecaliśmy się do siebie. To bardziej prawdopodobnie refleksja nad tym, jak wtedy wyglądało nasze życie, zostawianie za sobą rodzin, przyjaciół, by przeżywać te wszystkie nowe doświadczenia.
 
 
Nagrana w czasie trzeciej sesji do „With The Beatles” jako ostatnia, tuż po „it Won't Be Long” piosenka wydaje się najstaranniej nagranym utworem. Solo gitarowe George modelował wzorując się na legendarnym muzyku sesyjnym Checie Atkinsie. John uważał, że to jedna z najlepszych piosenek Paula i był dumny bardzo ze swojego – acz niewielkiego – wkładu w tą piosenkę.
JOHN
: „All My Loving” jest Paula. Żałuję, że to mówię, ha ha ha. Ponieważ do diaska to piekielnie dobry numer... Ale ja świetnie grałem w nim w tle na gitarze”.
Podkreśla to także Paul we wspomnianej książce "The Lyrics": To co uderza mnie w nagraniu "All My Loving" to partia gitary Johna. Gra akordy jak triplets (trojaczki). To był pomysł z ostatniej chwili, który zmienił wszystko, nadał piosence ruch. Piosenka jest oczywiście o kimś, kto wyjeżdża w podróż, a ten rytmiczny rytm Johna jest echem uczucia podróży i ruchu. Brzmi to jak koła samochodu na autostradzie, która stała się czymś naturalnym w Wielkiej Brytanii pod koniec 50-ych. Tak czesto bywało, kiedy coś nagrywaliśmy. Jeden z nas wymyślał małą magiczną rzecz i dzięki temu piosenka stawała się tym, czym powinna być.
 
 
Co ciekawe, w 2005 roku Cynthia Lennon stwierdziła, że piosenkę napisał John z myślą o niej.
W swojej książce zatytułowanej "John" tak to opisała: W owych czasach nie było w obyczaju dedykowanie pisanych piosenek tym, których kochasz, ale wiem, i John często mi o tym mówił, że wiele jego piosenek było specjalnie dla mnie.  On i Paul pisali piosenki na podstawie własnych doświadczeń, ale ponieważ  byłam częścią życia Johna, stałam się częścią tkaniny, z której tkał swoje teksty. Niektóre były wyjątkowe, jak np. "All My Loving", która ukazała się na EP-ce w 1964. John napisał ją dla mnie kiedy bywaliśmy często osobno, a ja uwielbiałam jego romantyczne teksty. 
Eh, sorry Cyn... Czy przed śmiercią pierwsza zona dowiedziała się, że tak nie było, nie wiem, ale to jest nieistotne. Choć na swoim blogu zaznaczam autorstwo piosenek i w tym przypadku autorstwo Paula oceniłem na 100 %, co także potwierdzają wypowiedzi Johna na temat tej piosenki, to warto pamiętać, że obaj liderzy zespołu przebywając ze sobą tak często, inspirując siebie rozmowami, swoimi piosenkami wpływali bardziej lub mniej na twórczość tego drugiego. Niewykluczone, że Paul dostrzegał tęsknotę Johna za Cyn, co czasem mogło się przejawiać w jakichś zwrotach, opowiastkami z cytatów ze swoich listów... Nie wiemy tego na pewno.
 
 

Biografowie zespołu sugerują, że pojawienie się tej, tak udanej samodzielnej piosenki było sygnałem dla Johna, że w osobie Paula ma groźnego konkurenta do bycia liderem w zespole. Od momentu pojawienia się tego numeru w repertuarze zespołu stał się on obowiązkowym numerem koncertowym – po zagraniu go w słynnym i pierwszym „Ed Sullivan Show” piosenka stała się – choć nie wydana na singlu - jednym z największych w owym czasie hitów zespołu. Grali ją na każdym koncercie w 1963 i 1964.
 
PAUL: Pierwszy raz usłyszałem ją jak nadał ją David Jacobs – znany DJ. Do tej pory
uważałem ją za kolejna ścieżkę na albumie. Ale gdy ją zagrał w radiowym show – odebrałem ją inaczej. Słuchało ją miliony ludzi, w BBC. Wtedy polubiłem ją: „'Wow, to jest dobry numer' , choć myślę, że zawsze ją lubiłem.


Mimo, że piosenka będąc tak wielkim przebojem nie została wydana singlu to np. w Kanadzie została wydana jako singiel ale i George Martin dostrzegł urok i siłę utworu proponując go na tytułowy numer czwartej EP-ki zespołu, wydanej 7 lutego 1964 roku.
 
  Na początku postu wspomniałem o wykonaniach piosenki przez zespół na żywo. Śpiewał ją na słynnym show "
Val Parnell's Sunday Night At The London Palladium", także u Eda Sullivana w czasie Brytyjskiej Inwazji czy później w "muszli" w Hollywood Bowl. To te najważniejsze. Wykonał ją dziwięć razy w programach telewizyjnych. Wspomnę tylko o kilku.
 
 
Pierwszy raz 20 października 1963 roku w brytyjskim programie telewizyjnym „Thank Your Lucky Stars”. Z playbacku, czego zespół jak wiemy bardzo nie lubił. Potem w „Morcambe And Wise Show”, (nakręcony 2 grudnia 1963, ale wyemitowany dopiero 18 kwietnia 1964). Koncert już na żywo w Empire Theatre w Liverpoolu 7 grudnia 1963 został wyemitowany tego samego wieczoru przez BBC Television w programie zatytułowanym „It's The Beatles!”, w którym zespół śpiewał między innymi "All My Loving”. I tak dalej. W swojej wielkiej trasie w 1993 roku pod nazwą "World Tour" Paul oczywiście wykonywał ten song. W clipie wykonanie ze stadionu Pacaembu w Brazylii. W naszym kraju Paul zaspiewał piosenkę tylko na pierwszym, w 2013 roku w Warszawie. Byłem tam!
 

 
Close your eyes and I'll kiss you
Tomorrow I'll miss you
Remember I'll always be true
And then while I'm away
I'll write home every day
And I'll send all my loving to you

I'll pretend that I'm kissing
The lips I am missing
And hope that my dreams will come true
And then while I'm away
I'll write home every day
And I'll send all my loving to you

All my loving I will send to you
All my loving, darling I'll be true

Close your eyes and I'll kiss you
Tomorrow I'll miss you
Remember I'll always be true
And then while I'm away
I'll write home every day
And I'll send all my loving to you

All my loving I will send to you
All my loving, darling I'll be true
All my loving, all my loving ooh
All my loving I will send to you 


 


 Historia The Beatles
History of  THE BEATLES

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz