Szukaj :

TRANSLATE - below

TRANSLATE - below
Choose Your Language

Szukaj na tym blogu

Moja lista blogów

...


Moje motto, nie tylko na ten blog, to:
Kocham od zawsze The Beatles, dzisiaj 100 razy mocniej niż wczoraj oraz 100 razy mniej, niż będę ich kochał jutro.




PROSZĘ WSZYSTKICH O REKLAMĘ MEGO BLOGU. Facebook, Twitter, czaty, blogi muzyczne, maile. Pozwólcie mi dotrzeć ze swoim blogiem do wszystkich fanów The Beatles. Szczegóły współpracy - na maila blogowego, adres na dole.

Baner reklamowy do pobrania - z prawej strony obok.
Dziękuję!!!


CZERWIEC 1968

4 czerwca -  Studio 3 Abbey Road. Nagrywanie: `Revolution' (wydane jako`Revolution 1') , miksowanie wersji mono.  Producent: George Martin; inżynier: Peter Bown; 2-gi inżynier: Phil McDonald. John nagrywany leżący na podłodze (czyt.  omówienie piosenki 'Revolution').

5 czerwcaNagrywanie kompozycji Ringo Starra `This Is Some Friendly' (na albumie znajdzie się pod nazwą: `Don't Pass Me By') . Także w tym samym dniu John izoluje się od pracy w utworze Ringa i pracuje nad: `Revolution 9' (efekty dźwiękowe: takes 1-12).

6 czerwca -   ciąg dalszy pracy nad 'Don't Pass Me By'. John nadal pracuje (z Yoko) nad 'Revolution 9'. Poza tym John nagrywa swój wywiad dla BBC z okazji zbliżającej się premiery   sztuki, zaadaptowanej przez  London Old Vic Theatre (na kanwie 'In His Own Write' – wg pomysłu aktora Vincenta Spinettiego – od dłuższego czasu bardzo bliskiego przyjaciela Lennona). Wywiad przeprowadza Peter Lewis


7 czerwca -  po raz pierwszy wydarza się taka sytuacja, że podczas pracy na albumem, któryś z Beatlesów opuszcza nie tylko studio ale i kraj.  W tym dniu George oraz Ringo lecą do Hollywood na zaproszenie Raviego Shankara, by wziąć udział w filmie hinduskiego muzyka, zatytułowanego 'Raga'. Obu Beatlesom w podróży za ocean towarzyszą ich żony oraz Mal Evans. Już na samym początku swojej wizyty za oceanem obaj Beatlesi odwiedzą Joan Baez w jej rezydencji w Carmel, Kalifornia

Sceny z udziałem znanych Anglików zostają nakręcone dopiero w dniach 10 i 11 czerwca w okolicy Big Sur w San Francisco. Absencja gitarzysty i perkusisty zespołu potrwa do 18 czerwca, ale nie przeszkodzi to pozostałym dwóm Beatlesom kontynuować prace nad nowymi piosenkami na album.
W tym samym dniu żeni się młodszy od 2 lata brat Paul, Michael (zdjęcia). Wybranką serca pana młodego jest stylistka włosów, Angela Fishwick. 
Beatles jest oczywiście świadkiem swego brata a ceremonia zaślubin ma miejsce w kościele St Bridget's Parish w małej wiosce Carrog w Merionetshire w północnej Walii, w tym samym miejscu w którym Jim McCartney - senior poślubił swoją drugą żonę, Angelę (także) Williams (w 1964 roku, wg. innych źródeł w 1966). Pozostała trójka Beatlesów przesłała życzenia. George i Ringo z Ameryki, John z Londynu.



Angela, Jim, Jane i Paul

Ślub Mike to jedna z ostatnich oficjalnych imprez, na których Paul  pokazał się Jane.




10 czerwca - John (z Yoko) nadal pracuje nad 'Revolution 9'. Do dyspozycji ma Studio nr 3. 
11 czerwca - Studio nr 2. Nagrywanie aż 32 podejść do przepięknej ballady Paula 'Blackbird'. Producent: George Martinm  strona techniczna:  Geoff Emerick i Phil McDonald.
Paula odwiedza w studiu Francie Schwartz (na zdjęciu). To już mocny sygnał, że związek z Jane ma się ku końcowi. Francie opowie później, że charakterystyczny stukot w utworze, to rytm jaki Paul wystukuje stopą. W czasie nagrywania Paul znajduje czas by nagrać krótki film dla BBC Australia oraz filmu z Mary Hopkin, nowej gwiazdki, którą chce wypromować firma zespołu Apple. Przy okazji to także film promujący wytwórnię The Beatles. W filmie prócz Mary występuje James Taylor a Paul śpiewa 'Blackbird'.
W tym samym dniu za oceanem George bierze udział w sesjach zdjęciowych do filmu 'Raga' swego przyjaciela Raviego Shankara. 

15 czerwca  -  pierwszy wspólny happening Johna i Yoko. W ogrodzie katedry St Michael's Cathedral, Coventry para sadzi żołędzie pokoju. Z czasem żołędzie, które dwukrotnie zmieniają miejsce posadzenia (władze katedry odmówiły pierwotnej lokalizacji "niezamężnej" parze i zostają posadzone poza obszarem katedry) zostają wykradzione przez fanów zespołu. Ich zamienniki zostają ponownie posadzone i są pilnowane 24 godziny na dobę. Do pomysłu posadzenia dębów pokoju para jeszcze powróci.

 

czytaj tutaj: 11. JOHJ (LISTY): ŻOŁĘDZIE POKOJU. 1968



16 czerwca - Paul bierze udział w nagraniu programu `David Frost presents... Frankie Howerd'. dla amerykańskiej widowni przedstawia Mary Hopkin. Beatles widzi w niej przyszłą gwiazdę muzyki pop. Mary wykonuje piosenkę ' House Of The Rising Sun'. Program zostaje wyemitowany dopiero w lutym 1969 roku. Wspomniany w tytule programu Frankie Howerd to znany brytyjski aktor komediowy. Beatlesi poznali go na planie 'Help!'(Howerd na zdjęciu wyżej: pomiędzy Ringo i Johnem, po lewej Paul i Mary).
18 czerwca - pierwsze oficjalne pojawienie się Johna i Yoko jako pary. Towarzyszy im Neil Aspinall oraz Victor Spinetti. Premiera w  Old Vic Theatre luźnej adaptacji wątków z  In His Own Write w reżyserii Spinettiego. Pomimo faktu obecności Yoko przy Johnie, nikt nie wspomina o rozwodzie. Ale na pytanie reportera: 'Gdzie jest twoja żona?' John odpowiada: NIE WIEM!

W tym samym dniu z Ameryki wracają George i Ringo (na zdjęciu) i są także na premierze sztuki. W tym samym dniu Paul McCartney spędza swoje 26-te urodziny bez kolegów z Fab4 - w studiu Apple (95 Wigmore Street, Londyn). Ale nie spędza samotnie. Zaprasza do środka studia grupkę fanów, słynną Apple Scruffs. Apple Scruffs (nazwał ich tak George Harrison i poświęcił im song na albumie 'All Things Must Pass' to przeważnie fanki, przesiadujące codziennie pod studiem i domami Beatlesów. 
Niektóre (Lizzie Bravo i Gayleen Pease) wzięły udział w nagraniach zespołu. Wieczorem Paul ogląda  sztukę, w której gra Jane Asher. Para jeszcze razem.
20 czerwca - Paul wylatuje do USA (w sprawach biznesowych firmy zespołu Apple). Ogłasza tam m.in, że na całym świecie płyty zespołu będą wydawane przez firmę Apple ale nie oznacza to zerwanie współpracy z Capitolem. Wydaje się, że główny powód wylotu do Ameryki jest inny.
21 czerwca - dalsze prace na 'Revolution 1' (John nakłada sekcję dętą - trąbki i puzony - muzycy studyjni wynajęci na sesję) oraz 'Revolution 9'. W studiu odwiedzają zespół piosenkarka Lulu oraz Dave Jones, muzyk z zespołu The Monkees (na zdjęciu z Ringo, ten ze słuchawkami na uszach). Paul nadal w Stanach.


22 czerwca - firma Apple nabywa budynek przy 3  Savile Row, niedaleko studia Apple za cenę 500000 funtów (na zdjęciu). To koniec siedziby przy Wigmore Street. Wnętrze zostało pomalowane na biało, wyłożone grubą wykładziną w kolorze zielonego jabłuszka, zapełnione drogimi meblami, obrazami i tkaninami oraz wyposażone w domową kuchnię. Zatrudniono portiera w szarym fraku, którego zadaniem było zatrzymywanie dziewczyn (przeważnie z Apple Scfruffs) - koczujących przed wejściem przez okrągłą dobę. Piwnicę przeznaczono na studio nagraniowe, gdzie w ciszy kogli wygodnie pracować zarówno Beatlesi, jak i inne talenty, wyłowione do stajni Apple. Magic Alex, wyśmiewając się ze stosunkowo prostej technologii, jakiej wciąż używał George Martin w studiach Abbey Road, zabrał się za projektowanie stołu mikserskiego z siedemdziesięcioma dwoma kanałami.

24 czerwca - romantyczny dzień Paula i Lindy. Para żegluje w tym dniu na wyspę Santa Catalina (Kalifornia). Towarzyszy im stary kumpel Paula, Ivan Vaughan, ten sam który przed laty poznał ze sobą Paula i Johna. Ivan na zdjęciu po lewej. Na prawym wydaje się, że na łodzi jest także Mal Evans. Paulowi w USA towarzyszyli nieustannie także Tony Bramwell i Ron Kass. Wg. Bramwella Paul chciał jeszcze ukrywać związek z Lindą, która zawsze mogła powiedzieć dziennikarzom, że robiła zdjęcia (czytaj także: tutaj). 
Dochodziło wtedy też do zabawnych nieporozumień. Na wycieczkę jachtem z Paulem chciała się także wybrać Peggy Lipton (aktorka, amerykańska kochanka Beatlesa -  na zdjęciu). 'O mój Boże, one nie może płynąć z nami!' To był sygnał dla Tony'ego, zatrudnionego w Apple, by usunąć z drogi szefowi niechcianą kochankę. Linda była ważniejsza. Ta zresztą stała spokojnie z boku, nie reagując na całą sytuację. Jak wiemy, musiała dostać Paula i to się tylko liczyło. Peggy pozostała na brzegi ze łzami w oczach.
TONY: To był wspaniały dzień, choć oczywiście nie dla Peggy. Płynęliśmy na wyspę Catalina, ulubione miejsce Bogarta i Bacall. I tak się wszyscy czuliśmy. Nurkowaliśmy w czystej wodzie, baraszkowaliśmy z delfinami, jedliśmy na pokładzie kanapki, piliśmy szampana. To było wspaniałe antidotum na miesiąc szaleństwa w Londynie.
Wieczorem Paul leci z Los Angeles do Nowego Jorku. Następnego dnia Paul wraca do kraju.


Na lewym zdjęciu, za Paule Ivan Vaughan, spirytus movens wczesnych Beatles.

25 czerwca - mono i stereo miksowanie 'Revolution 1' oraz edycja techniczna 'Revolution 9'. W studiu nr 3 George pracuje drugi dzień nad singlem Jackie Lomaxa, swoją kompozycją 'Sour Milk Sea'. To będzie w sierpniu pierwszy singiel wytwórni Apple (drugim będzie 'Hey Jude'), a w utworze zagrają trzej Beatlesi (George - gitara, Paul - bas, Ringo - perkusja) oraz Eric Clapton. Super skład uzupełnia Nicky Hopkin na klawiszach (często współpracujący z The Rolling Stones). To rzadkość by w utworze nie wydanego pod szyldem The Beatles, zagrało trzech muzyków Fab4.
Jackie Lomax i George Harrison
26 czerwca - początek nagrywania kolejnego, nowego utworu na nowy album. Utwór jest kompozycją Johna i w zapisach studia widnieje tytuł: 'Untitled'. Producent: George Martin; inżynierowie: Geoff Emerick (1),Richard Lush (2). Ostatecznie piosenka znajdzie się na albumie pod tytułem:`Everybody's Got Something To Hide Except Me And My Monkey'.  W tym dniu trwają tylko próby, John przedstawia nową kompozycję i uczy kolegów melodii.

27 czerwca - kontynuacje pracy w studiu nad `Everybody's Got Something To Hide Except Me And My Monkey'. Tym razem zespół już nagrywa 6 podejść utworu.

28 czerwca - prace nad kolejną kompozycją Johna, która zostaje podarowana do zaśpiewania dla Ringo. To oczywiście  `Good Night', choć jeszcze nie ma tytułu (takes 1-5, producent: George Martin; inżynierowie: Geoff Emerick (1),Richard Lush (2). John bardzo się angażuje w powstanie utworu, jest bardzo cierpliwy ucząc Ringa melodii.
     












30 czerwca - Paul produkuje instrumentalną wersję  kompozycji Lennona i McCartney'a  'Thingumybob' w wykonaniu  orkiestry dętej Black Dyke Mills Band. Nagranie ma miejsce w Saltaire, Yorkshire, niedaleko Bradford. Utwór wydany na singlu będzie jednym z pierwszych Apple Records, wydany w tym samym dniu co singiel Lomaxa oraz 'Hey Jude'. Na stronie B, orkiestra nagrywa 'Yellow Submarine'.

 
 

 
Muzyczny blog * Historia The Beatles * Music Blog 
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz