Singiel, 1974
Strona B: 'Call Me'
Album: 'Goodnight Vienna'
Wydany : 11 listopada 1974, 16 listopada 1974
Kompozycja: Buck Ram, Ande Rand
Producent: Richard Perry
Wytwórnia : Apple
Długość: 3:26
Utwór został nagrany oryginalnie przez The Platters, amerykańską grupę bluesową, soulową z Los Angeles 20 maja 1954 roku dla wytwórni Federal Records (wytwórnię założoną w Kingston, stolicy Jamajki). W kwietniu 1955 roku zespół ponownie nagrał piosenkę, ale już dla Mercury Records, amerykańskiej już wytwórni, choć wtedy z główną siedzibą w Anglii. Singiel stał się od razu sporym przebojem i w związku z tym Federal Records wydała pierwotne nagranie piosenki, które jednak nie powtórzyło sukcesu singla. Singiel z Mercury Records trzymał się na szczytach list przebojów Rythm & Bluesowych aż przez siedem tygodni (na listach przez 30 tygodni). W filmie 'Rock Around The Clock' z 1956 r. The Platters śpiewają swój wielki przebój (dodatkowo jeszcze 'The Great Pretender').
Singiel, 1975
Strona B: 'Ooo-Wee'
Album: 'Goodnight Vienna'
Latem 1974 roku w Los Angeles Ringo nagrywał swój czarty album, zatytułowany 'Goodnight Vienna'. Poprzedni album perkusisty Beatlesów, zatytułowany po prostu 'Ringo' z takimi przebojami jak 'Photograph', 'I Am The Greatest' czy 'You're Sixteen' spowodował, że nad kolejnym zgromadziła się znowu grupka tych samych muzyków z Billy Prestonem, Harry Nilssonem czy Klausem Voormannem na czele. Także Richard Perry wyprodukował i ten album. Los Angeles i słoneczna Kalifornia a tytuł: 'Goodnight Vienna'? W liverpoolskim slangu oznacza ten zwrot nie mnie ni więcej a 'wszystko skończone' (it's all over).
O ile w powstaniu albumu 'Ringo' (1973) Starrowi pomagał trójka pozostałych Beatlesów, w tym już tylko zaangażowany był John Lennon, który skłonił przyjaciela by nagrał on cover przeboju The Platters. Paul McCartney z Wings zajęty był promowaniem swego hitowego albumu 'Band On The Run', George Harrison nagrywał album 'Dark Horse'. John w owym czasie celebrował swój tzw. 'lost weekend' czyli przymusowe wakacje od Yoko, w towarzystwie May Pang, odgrywającej za zgodą i wiedzą Yoko (taką wersję podtrzymywały obie panie) rolę sekretarki, asystentki oraz kochanki Johna. Jednym z kumpli balangujących z Lennonem był Nilsson, który brał czynny udział w pracach nad albumami Ringa, które to bardzo często przeradzały się w niekończące się imprezki alkoholowe. Jak muzycy potrafili się bawić, niech świadczy fotka poniżej, kiedy pijanych Lennona i Nilssona (na zdjęciu z Ringiem) wyrzucono z nocnego klubu w Los Angeles (Troubadour). Przypomnę, że w 1974 roku John Lennon produkował album Nilssona 'Pussy Cat', w jego drugiej części nagrał swój słynny 'Walls And Bridges' (z bajecznym '#9 Dream'). Ringo poinformował go dużo wcześniej o chęci nagrania kolejnego albumu i jak zawsze, poprosił o piosenki. John zasugerował 'Only You' oraz napisał dla Ringa piosenkę tytułową, która pod tytułem "(It's All Down to) Goodnight Vienna" otwierała album oraz jako "Goodnight Vienna (reprise)" - zamykała (słyszymy tam Johna i jego: 'OK, with gusto, boys, with gusto!'). Kompozycja Lennona oczywiście wyszła też na singlu, choć jako ostatni z albumu. Hasło marketingowe wciąż oszałamiało: Ringo Starr śpiewa kompozycję Johna Lennona, kolegi z The Beatles'. John nagrał demo przyszłego singla Ringa pod koniec czerwca z tymi samymi muzykami, z którymi nagrywał album 'Walls & Bridges' i wysłał je przyjacielowi.
Johnowi zawsze podobała się piosenka 'Only You' The Platters ( jego wersję 'Only
You' z Ringo Starrem na perkusji możemy usłyszeć na wydanej
'Antologii' 1998). Zasugerował Ringowi, że mógłby ją nagrać (proszę, masz tu moje demo, możesz zrobić to tak i tak...) a nawet wydać na następnym
singlu. By bardziej przekonać perkusistę Beatlesów do tego wyboru,
Lennon wyprodukował sesje 'singlowe' Starra, grając w nich na gitarze
akustycznej ('Only You') oraz na fortepianie elektrycznym (tytułowy z
albumu). 'Only You' w wykonaniu Starra, podobnie jak oryginał Plattersów ponownie stało się wielkim hitem, przede
wszystkim w USA (numer 8 w Hot100 Billboardu, ale już numer 1 na jednej
z 'gatunkowych' list Billboardu - 'easy listening chart'). W Wielkiej
Brytanii singiel ukazał się 15 listopada, w tym samym dniu co album
'Goodnight Vienna'. John zagrał na gitarze akustycznej, Harry Nilsson
zaśpiewał w chórkach (wystąpił także w video do piosenki).
IT'S ALL DOWN TO (GOODNIGHT VIENNA)
Singiel, 1975
Strona B: 'Ooo-Wee'
Album: 'Goodnight Vienna'
Wydany : 2 czerwca 1974 (tylko USA)
Kompozycja: John Lennon
Producent: Richard Perry
Wytwórnia : Apple
Długość: 2:35
Latem 1974 roku w Los Angeles Ringo nagrywał swój czarty album, zatytułowany 'Goodnight Vienna'. Poprzedni album perkusisty Beatlesów, zatytułowany po prostu 'Ringo' z takimi przebojami jak 'Photograph', 'I Am The Greatest' czy 'You're Sixteen' spowodował, że nad kolejnym zgromadziła się znowu grupka tych samych muzyków z Billy Prestonem, Harry Nilssonem czy Klausem Voormannem na czele. Także Richard Perry wyprodukował i ten album. Los Angeles i słoneczna Kalifornia a tytuł: 'Goodnight Vienna'? W liverpoolskim slangu oznacza ten zwrot nie mnie ni więcej a 'wszystko skończone' (it's all over).
O ile w powstaniu albumu 'Ringo' (1973) Starrowi pomagał trójka pozostałych Beatlesów, w tym już tylko zaangażowany był John Lennon, który skłonił przyjaciela by nagrał on cover przeboju The Platters. Paul McCartney z Wings zajęty był promowaniem swego hitowego albumu 'Band On The Run', George Harrison nagrywał album 'Dark Horse'. John w owym czasie celebrował swój tzw. 'lost weekend' czyli przymusowe wakacje od Yoko, w towarzystwie May Pang, odgrywającej za zgodą i wiedzą Yoko (taką wersję podtrzymywały obie panie) rolę sekretarki, asystentki oraz kochanki Johna. Jednym z kumpli balangujących z Lennonem był Nilsson, który brał czynny udział w pracach nad albumami Ringa, które to bardzo często przeradzały się w niekończące się imprezki alkoholowe. Jak muzycy potrafili się bawić, niech świadczy fotka poniżej, kiedy pijanych Lennona i Nilssona (na zdjęciu z Ringiem) wyrzucono z nocnego klubu w Los Angeles (Troubadour). Przypomnę, że w 1974 roku John Lennon produkował album Nilssona 'Pussy Cat', w jego drugiej części nagrał swój słynny 'Walls And Bridges' (z bajecznym '#9 Dream'). Ringo poinformował go dużo wcześniej o chęci nagrania kolejnego albumu i jak zawsze, poprosił o piosenki. John zasugerował 'Only You' oraz napisał dla Ringa piosenkę tytułową, która pod tytułem "(It's All Down to) Goodnight Vienna" otwierała album oraz jako "Goodnight Vienna (reprise)" - zamykała (słyszymy tam Johna i jego: 'OK, with gusto, boys, with gusto!'). Kompozycja Lennona oczywiście wyszła też na singlu, choć jako ostatni z albumu. Hasło marketingowe wciąż oszałamiało: Ringo Starr śpiewa kompozycję Johna Lennona, kolegi z The Beatles'. John nagrał demo przyszłego singla Ringa pod koniec czerwca z tymi samymi muzykami, z którymi nagrywał album 'Walls & Bridges' i wysłał je przyjacielowi.
13 marca 1974 - knajpa Troubadur, Los Angeles, Harry i John wyrzucani z knajpy. |
SNOOKEROO
Singiel, 1975
Strona B: 'Ooo-Wee'
Album: 'Goodnight Vienna'
Wydany : 21 luty 1975 (tylko UK)
Kompozycja: Elton John & Bernie Taupin
Producent: Richard Perry
Wytwórnia : Apple
Długość: 3:29Tak więc Ringo dzięki koledze z dawnego zespołu miał już dwa utwory na nowy album. Ale któż jak nie Ringo cieszy się większą estymą i sympatią wśród muzyków (tak jest o dzisiaj). Kolejne piosenki na album dostarczyli mu inni, znani przyjaciele Starra. Specjalnie dla niego Elton John z Bernie Taupinem napisali 'Snookeroo' (tekst opowiada o prostym szczęściarzu z Północnej Anglii, w sumie o Ringo, ale nie obraźliwie), 'Easy for Me' - Harry Nilsson. Billy Preston bardzo pomógł przy całym albumie, w 'Only You' zagrał na elektrycznym fortepianie. Przy kilku podpisał się sam Ringo, nigdy samodzielnie. Zawsze z Vincentem Poncią, który będzie pracował z Ringiem nad jego kolejnymi albumami aż do 1978.'Snookeroo' został wydany jako drugi singiel. Pomimo sporej reklamy i obecności Eltona w piosence (zagrał na fortepianie) piosenka przepadła na listach. Tych brytyjskich, bo bardzo przewidująco zrezygnowano z wydania go za oceanem. W takim wydaniu.
Album Starra w USA dotarł do miejsca nr 8 oraz 30 w rodzimym Zjednoczonym Królestwie. Wersja na CD albumu wydano w 1992 roku, wzbogaconą o singlowy przebój 'Back Of Boogaloo' oraz kompozycję Paula McCartney'a 'Six O'Clock'
______________________________
ONLY YOU
(Oo-oo-oo, oo-oo-oo-oo, oo-oo-oo-oo, oo-oo)
(Oo-oo-oo, oo-oo-oo-oo, oo-oo-oo-oo, oo-oo)
Only you can make this world seem right,
Only you can make the darkness bright.
Only you and you alone
Can thrill me like you do,
And fill my heart with love for only you.
Only you can make this change in me,
For it's true, you are my destiny.
When you hold my hand i understand
The magic that you do.
You're my dream come true,
My one and only you.
-"only you can make this world seem right,
Only you can make the darkness bright."
Only you can make the darkness bright.
Only you and you alone
Can thrill me like you do,
And fill my heart with love for only you.
Only you can make this change in me,
For it's true, you are my destiny.
When you hold my hand i understand
The magic that you do.
You're my dream come true,
My one and only you.
-"only you can make this world seem right,
Only you can make the darkness bright."
Only you and you alone
Can thrill me like you do,
And fill my heart with love for only you.
Only you can make this change in me,
For it's true, you are my destiny.
When you hold my hand i understand
The magic that you do.
You're my dream come true,
My one, my one and only you.
Only you,
Only you,
Only you,
Only you,
Only you, (only you)
Only you, (only you)
Mm-mm-mm-mm,
______________________________
GOODNIGHT VIENNA
Can thrill me like you do,
And fill my heart with love for only you.
Only you can make this change in me,
For it's true, you are my destiny.
When you hold my hand i understand
The magic that you do.
You're my dream come true,
My one, my one and only you.
Only you,
Only you,
Only you,
Only you,
Only you, (only you)
Only you, (only you)
Mm-mm-mm-mm,
______________________________
GOODNIGHT VIENNA
One and a-two and a-one, two, three, four, all right
I took my baby to a party last night, ah-hah-hah
She was so beautiful, she made me uptight, ah-hah-hah
Up came a butcher with her ju jus alight, ah-hah-hah
It's all da-da-da-down to goodnight Vienna
She was so beautiful, she made me uptight, ah-hah-hah
Up came a butcher with her ju jus alight, ah-hah-hah
It's all da-da-da-down to goodnight Vienna
Felt like a bohunk but I kept up my cool, ah-hah-hah
Green as a frog, man, I was back into school, ah-hah-hah
Zipped up my mouth 'cause I was starting to drool, ah-hah-hah
It's all da-da-da-down to goodnight Vienna
Green as a frog, man, I was back into school, ah-hah-hah
Zipped up my mouth 'cause I was starting to drool, ah-hah-hah
It's all da-da-da-down to goodnight Vienna
Get it up, get it up, get it up, get it up
She said she loved me but I knew she was lying, ah-hah-hah
Felt like an arab who was dancing through zion, ah-hah-hah
Don't call no doctor when you just feel like crying, ah-hah-hah
It's all da-da-da-down to goodnight Vienna
Felt like an arab who was dancing through zion, ah-hah-hah
Don't call no doctor when you just feel like crying, ah-hah-hah
It's all da-da-da-down to goodnight Vienna
Get it up
(Keep it up)
Get it up
(Keep it up)
(Keep it up)
Get it up
(Keep it up)
Get it up
(Keep it up)
Get it up
(Keep it up)
(Keep it up)
Get it up
(Keep it up)
I took my baby to a party last night, ah-hah-hah
She was so beautiful, she made me uptight, ah-hah-hah
Up came a butcher with his needles in sight, ah-hah-hah
It's all down to goodnight Vienna
She was so beautiful, she made me uptight, ah-hah-hah
Up came a butcher with his needles in sight, ah-hah-hah
It's all down to goodnight Vienna
Muzyczny blog * Historia The Beatles * Music Blog
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz