JANE ASHER

JANE ASHER (1964): To takie typowe dla Paula. Chciał bym siedziała w hotelu George V z zespołem, zamiast wyjścia, spacerowania i poznawania Paryża. Dla mnie to było bardzo głupie i nie do wytrzymania. Dlatego, że on jest taki niepewny. Na przykład, ciągle mówi, że wcale nie interesuje go przyszłość, ale to nieprawda, skoro ciągle o tym mówi. Problem w tym, że on potrzebuje i mnie i uwielbienia fanów. Jest bardzo samolubny i to jest jego największa wada. Nie widzi tego, że moje uczucia do niego są prawdziwe oraz tego, że miłość fanów to tylko ich fantazja. Oczywiście, taki sam kłopot mają wszyscy chłopcy. Kiedy spotkałam ich po raz pierwszy [The Beatles], polubiłam ich wszystkich. Później zorientowałam się,że Paul podoba mi się najbardziej, za co pozostała trójka była na mnie zła.

Paul McCartney & Jane Asher - (BBC News) (26.03.1968) London Airport, Heathrow



FOTKI: Jane Asher

(ur. 5 maja 1946).
mąż: Gerard Scarfe (od 13 września 1981), dzieci: Katie (ur.1974), Alexander (ur. 1981) i Rory (1984).
 
Angielska aktorka, znana przede wszystkim z tego, że w latach 1963 – 1968 była dziewczyną a później narzeczoną Paula McCartney'a. Odegrała bardzo ważną rolę w życiu młodego Beatlesa. Paul bardzo długo mieszkał w domu Asherów, dzięki dziewczynie i jej rodzicom (z wyższych sfer Londynu) poznał nieznane dotąd sobie obszary sztuki, poezji, muzyki. Przebywanie z rodziną Asherów było najlepszą edukacją jaką sobie wtedy Paul mógł wymarzyć.   Cała rodzina Asherów była starannie wykształcona, Paul mógł wreszcie uzupełniać braki w poznawaniu literatury i to tej, o jakiej nie miał pojęcia.


PAUL: „Byłem zawsze bardzo ostrożny z wplątywaniem Jane w historię The Beatles. Nigdy nie opowiadała prasie o naszym związku, w czasach gdy każdy o wszystkim plotkuje. Czułem się dziwnie gdy to ja o tym opowiadałem...”
Tutaj dojrzała Jane - jak zawsze PIĘKNA.
Jane urodziła się w domu Dr. Richarda (lekarz) i Margret Asherów (wykładowczyni na uczelni – uczyła gry na pianinie między innymi George'a Martina). Karierę aktorską rozpoczęła jako dziecko bo w wieku 5 lat. Poznała Paula w wieku 17 lat w czasie występu Beatlesów w Royal Albert Hall – transmitowanym przez BBC. Aktorce najpierw spodobał się najbardziej George, ale później przystała na subtelny podryw Paula. Beatlesi zaprosili ją po programie do swojego pokoju w Royal Court w Sloane Sguare, zanim przenieśli się do apartamentu zaprzyjaźnionego dziennikarza Chrisa Hutchinsa. Trójka przyjaciół zostawiła Paula i Jane samych w sypialni (po wielu sygnałach i mrugnięciach okiem). Spędzili miło wieczór na rozmowie o swoich ulubionych daniach. Paul wtedy uznał, że to dziewczyna w sam raz dla niego. 


JANE: „Oni nie mogli uwierzyć w to, że byłam dziewicą”.
 
CYNTHIA: „Paul był ogromnie dumny z Jane. Ze swoją urodą jak z obrazów Tycjana czyli kaskadą włosów opadających na ramiona i jasną cerą była jak nagroda dla Paula.”

PAUL:
„Ludzie (Asherowie), jedzenie, atmosfera, zabawa gry słowne po kolacji i wszystko inne to było wszystko dla mnie idealne. Ten dom przy numerze 57 w Wimpole … Wcześniej się z takim stylem życia nie spotkałem i dokładnie wszystko mi tam wtedy imponowało.”

Paul spędził tam trzy lata. Zmiana środowiska znacznie poszerzyła mu jego horyzonty kulturowe w tym np. lekcje muzyki w piwnicy domu z Margaret Asher. Nauczyła go grać na recorderze, rodzaju fletu znanego do 14 wieku (Paul zagrał na nim w „The Fool On The Hill”). W domu Asherów powstało wiele piosenek zespołu jak choćby „I mWant To Hold Your Hand”, słynne „Yesterday”czy „I'm Looking Through You” napisane po kłótni z Jane.
Paul McCartney, Jane Asher, Cynthia Lennon i Mr. Lennon
 
Paul i Jane często jeździli na wakacje, wspólnie z Ringo i Maureen odwiedzili Grecję, innym cała czwórka poleciała na Bahamy (tam napisał „Things We Said Today”).
RINGO„Spodziewaliśmy się, że Paul i Jane pobiorą się. Byli kochankami, byli razem i wydawało się to naturalne, że tak to się skończy. Nie wiem dokładnie dlaczego to się skończyło, no tak, muszę go o to spytać – to może być całkiem interesujące”.
Paul i Jane - najpiękniejsza para na świecie -  jak pisał w owym czasie prasa.
Kolejnymi piosenkami, które Paul napisał z myślą o „And I Love Her”, „We Can Work It Out” czy „Here There And Everywhere”.
Paul, Jane, Maureen Cox i jej chłopak (R)
Pomimo wszystkich udanych momentów w ich związku główną pasją Jane pozostawało aktorstwo. Miała większe ambicje niż być tylko dziewczyną Beatlesa. Była niezależna, uparta i to często doprowadzało do spięć. Jane nie potrafiła poświęcić się dla związku i kariery McCartney'a.

PAUL: „Moje dotychczasowe życie było bardzo swobodne, byłem kawalerem i nie traktowałem kobiet jak większość ludzi. Zawsze wokół mnie było dużo kobiet, nawet gdy miałem stałą dziewczynę... Wiedziałem, że byłem egoistą . To powodowało napięcia. Pewnego razu Jane zostawiła mnie i pojechała grac do Bristolu. Powiedziałem sobie: OK, jedź. Znajdę sobie kogoś innego. Ale to było straszne być bez niej”.
 


W 1966 roku przeprowadzili się do nowego domu Paula na Cavendish Avenue. Wtedy podobno w czasie przeprowadzki , Jane niechcący wyrzuciła notatnik Paula, z wczesnymi tekstami jego i Johna. Tego samego roku Jane namówiła Paula do kupna innego, dużego domu , farmy w Machrihanish, Campbelltown w Szkocji. Sugerowała mu, że będzie miał swoją oazę, miejsce, do którego będzie mógł się udać by uciec od zgiełku miast, prasy, popularności – innymi słowy od życia publicznego.
W 1967 roku Jane zdecydowała się na 5-cio miesięczne tournée po Ameryce, z teatrem Bristol Old Vic w spektaklu „Romeo i Julia”. Paul odwiedził ją w Stanach by celebrować z nią jej 21-sze urodziny. W trackie tej podróży wpadł na pomysł z„Magical Mystery Tour”.
JANE: „Kiedy wróciłam po pięciu miesiącach zauważyłam, że Paul się zmienił. Brał LSD, z którym nie chciałam mieć nic wspólnego. Byłam zazdrosna o te wszystkie duchowe doznania, które dzielił z Johnem. Codziennie było u nas z 15 osób. Dom się zmienił i był pełen rzeczy, o których nic nie wiedziałam”.
Ale Paul kontynuował luźny sposób wiązania się z kobietami przed poznaniem Jane (aktorki Jill Haworth, Peggy Lipton i wieloma groupies na całym świecie.

Prasa tymczasem prognozowała szybki ślub najpopularniejszej pary na świecie. Mimo kryzysów byli przecież wciąż razem. W 1968 roku pojechała z Paulem i innymi Beatlesami do Indii. Ich związek skonczył się nagle potem. Jane wróciła któregoś dnia na Cavendish Avenue niezapowiedziana i odkryła Paul w łóżku z Francie Schwartz, amerykańską przyjaciółką Paula, zatrudnioną w Apple. Jane uciekła a po swoje rzeczy przysłała swoją matkę, Margaret. I matka i Paul próbowali naprawić związek ale 28 lipca definitywnie się on zakończył. Jane ogłosiła to oficjalnie już 20 lipca w telewizyjnym programie Dee Time:




PAUL: „Nie pamiętam naszego rozstania jako wielkiej traumy, naprawdę. Wcześniej mocniej przeżyłem, gdy mnie zostawiła dla jakiegoś faceta z Bristolu (Old Vic)...
Od ich rozpadu Jane, jak obiecała, cały czas konsekwentnie odmawia wszelkich rozmów na temat swego związku z McCartney'em. W 1971 roku Jane poznała Geralda Scarfe, grafika i rysownika. Spotkanie miało miejsce na przyjęciu z okazji 10-lecia magazynu „Private Eye”, którego Jane jest udziałowcem. Maja troje dzieci, są do dzisiaj razem a kariera Jane przebiega nadal pomyślnie choć bez międzynarodowego rozgłosu.





 *Muzyczny blog  Historia The Beatles  Music Blog
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz