Carol

Kompozycja: Ch. Berry
Nagrana: 2 lipca 1963
Wydana: 30 października 1994 (UK), 5 grudnia 1994 (USA)
Producent: Terry Henebery,  George Martin (producent wykonawczy składanki Apple).
Długość: 2:35
Wytwórnia: Apple Records



Obsada: 
JOHN: wokal, gitara rytmiczna
PAUL: gitara basowa
GEORGE:  gitara solowa
RINGO:  perkusja

Dostępna na:
Live At The BBC Volume 



The Beatles nagrali piosenkę Chucka Berry'ego na potrzeby audycji radiowej BBC, 'Pop Go The Beatles' 2 lipca 1963 roku. Sesja nagraniowa miała miejsce w londyńskim Maida Vale Studios (na zdjęciu, z Brianem Matthew). W czasie tej sesji Beatlesi nagrali jeszcze tylko jedną swoją kompozycję, Lennona i McCartney'a: 'Tere's A Place' oraz covery 'That's All Right (Mama)', 'Soldier Of Love', 'Lend Me Your Comb' oraz 'Clarabella'. Żadna z coverowanych przez zespół tego dnia piosenek nie została już nigdy nagrana, a warto pamiętać, że ta sesja dla BBC odbywała się dwa tygodnie przed rozpoczęciem nagrań do drugiego albumu zespołu 'With The Beatles'. Może zespół rozpoznawał jaki materiał muzyczny wart jest nagrania, co pominąć? ' Carol' nie była specjalnie dużym przebojem w autorskiej wersji Berry'ego. Muzyk nagrał ją w 1958 roku i singiel z tym nagraniem (na stronie B: 'Hey Pedro') doszedł 'tylko' do 18 miejsca list przebojów w Stanach. Ale jak prawie większość nagrań czarnoskórego Króla Rock And Rolla stał się klasykiem gatunku.



JOHN: W latach 50-tych, kiedy ludzie praktycznie śpiewali piosenki o niczym, Chuck Berry pisał piosenki, które były bardzo spostrzegawcze, były społecznym komentarzem życia wokół. Teksty pisał do nich to z nieprawdopodobnym wyczuciem. Kiedy słucham rocka, dobrego rocka, rocka kalibru Chucka Berry'ego to ta muzyka mnie dokładnie rozkłada i nic więcej mnie nie interesuje. W tym czasie mógłby się nawet świat zawalić.
PAUL: Chuck Berry to kolejna wielka postać, która miała na nas olbrzymi wpływ. Szliśmy z Johnem na górę, do jego sypialni z małym odtwarzaczem płyt, słuchaliśmy płyt Chucka, próbując nauczyć się ich grać.
JOHN: Gdy otrzymałem pierwszą gitarę, pograłem na niej trochę, ale się  poddałem się. Poczym  zacząłem znowu. Nauka zajęła mi około dwóch lat. Ciągle ćwiczyłem, dopóki nie umiałem już bez myślenia grywać melodii. Miałem tylko jedną lekcję, ale ona przypominała te ze szkoły więc poddałem się. Nauczyłem się grać etapami, po kawałku z tej, to z drugiej piosenki. Nauczyłem się sola z 'Johnny B Goode' oraz 'Carol', ale nie potrafiłem już zagrać tego z 'Blue Suede Shoes'. W tamtych czasach bardzo inspirowali mnie Chuck Berry, Scotty Moore oraz Carl Perkins.
PAUL: W zespole John był Chuckiem Berry. To znaczy, on śpiewał solo w jego piosenkach. Do mnie należał Little Richard. George Carlem Perkinsem.
Piosenkę 'Carol'  Beatlesi rzadko wykonywali na swoich koncertach. Jak wspomniałem wcześniej, sesje lipcowe dla BBC były szperaniem we własnym repertuarze piosenek, które mogli - ewentualnie - nagrać na drugim albumie, gdyby nie spodobały się producentowi, George Martinowi. Nagrywając ją dla BBC porzucili ją, ale co ciekawe, rok później nagrali ją ich przyszli wielcy rywale , The Rolling Stones. Kapela Micka Jaggera i Keitha Richardsa włączyła swoją wersję piosenki na swój debiutancki album oraz wydała go na swoim piątym singlu. Bez sukcesu. Stonesi wciąż czekali na swój hit, którym okazała się piosenka "It's All Over Now" (cover Bobby'ego Womacka). Ale to już inna historia.




Oh Carol
Don't let him steal your heart away
Well I've a-got to learn to dance
If it takes me all night and day
Well come into my machine so we can move on out
I know a jumping little joint where we can jump and shout
It's not too far back on the highway, not too long a ride
Well you take your car along and you park it outside.
A little cutie takes your hat and you can thank her, ma'am
Well every time you're gonna drive you find the joint is jammed
Oh Carol
Don't let him steal your heart away
Well I've a-got to learn to dance
If it takes me all night and day
Ow!
Ow!
Well if you want to hear some music like the boys all play
Hold tight, tap your foot, don't let it carry you away
Don't let the heat overcome you 'cause they play so loud
While the music will treat you when they get a crowd
Well you can dance I know you will, you thought
I got my eyes on you baby, 'cause you dance so good
Don't let him steal your heart away
I've a-got to learn to dance
If it takes me all night and day
Well I've a-got to learn to dance
If it takes you all night and day

Muzyczny blog * Historia The Beatles * Music Blog 
 Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.
 HISTORY THE BEATLES

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz