John Lennon, George Harrison, Paul McCartney - nowe albumy 2020

______________________________________

GIMME SOME TRUTH 
The Ultimate Mixex
Wydane: 9 października 2020 
Długość: 137:49
Wytwórnia: Capitol
Producent: Yoko Ono, Sean Ono Lennon
 
W oczekiwaniu na nową wersję filmu "Get Back" wciąż mamy nowe wydawnictwa naszych ulubieńców. Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem kolekcjonerskiej wersji albumu Johna, "Gimme Somet Truth" (jak zawsze album muzyka wydano na CD, na Blue-ray, vinylach, w wersji zwyczajnej oraz specjalnej "deluxe" - dla bardziej zagorzałych fanów (równie z bardziej majętnym portfelem).  Dobrym pretekstem powstania tego albumu była celebrowana na całym świecie 80-ta rocznica urodzin muzyka, stąd ta a nie inna data wydania albumu. Mamy tutaj cały czas magiczną dla lidera The Beatles cyfrę  "9". 
Producentem wykonawczym jest syn Johna, Sean Ono Lennon, choć wymieniona jest także jego matka, zaś za prace masteringowe starych taśm oraz nowe remiksy - tzw. ultimate [ostateczne] wielkich przebojów Johna odpowiadał Paul Hicks, znany  z prac na rocznicowymi albumami The Beatles u boku Gilesa Martina. Ostateczne tym razem na pewno. Koniec z nowymi remiksami dzieł Wielkiej Czwórki, choć kto wie, jakie jeszcze rozwiązania brzmieniowe przyniesie przyszła technologia.
Zawartość muzyczna na CD (tą inną widzicie na zdjęciu i w clipie) to:
CD1: 1."Instant Karma! (We All Shine On)" 2. "Cold Turkey" 3."Working Class Hero" 4. "Isolation" 5."Love" 6."God" 7."Power to the People" 8. "Imagine"  10."Gimme Some Truth" 11."Oh My Love" 12. "How Do You Sleep?" 13."Oh Yoko!" 14."Angela" 15."Come Together" (live) 16. "Mind Games" 17."Out the Blue" 18."I Know (I Know)"
CD2:  1. "Whatever Gets You thru the Night" 2. "Bless You" 3."#9 Dream"   4. "Steel and Glass" 5.  "Stand by Me"  6.  "Angel Baby"  7.  "(Just Like) Starting Over" 8.  "I'm Losing You" 9.  "Beautiful Boy (Darling Boy)"  10. "Watching the Wheels"  11.  "Woman" 12.  "Dear Yoko"   13.  "Every Man Has a Woman Who Loves Him"14. "Nobody Told Me" 15.  "I'm Stepping Out" 16.    "Grow Old with Me" 17.  "Happy Xmas (War Is Over)"  18.  "Give Peace a Chance".

Wspaniała kompilacja nagrań. Gdybym miał jednak uzupełnić listę nagrań zaproponowaną przez Yoko i Seana to  zdecydowałbym się dodać  jeszcze piosenki: "Mother", "Woman is the Nigger of The World", bo piękne przecież "The Luck of the Irish", ze względów oczywistych raczej nie miało szans znaleźć się na płycie.  Kosztem, bo brakowałoby by pojemności na płytce, więc jeśli musiałbym usunąć dwie to chyba "Isolation" i jedną z dwóch: "Out the Blue"  oraz "I Know (I Know)"
 Wydawnictwo ma wspaniałą dynamikę, brzmienie, lepiej wyczuwalną przestrzeń utworu,może nawet ciekawsze miksy stereo, choć pewnie jeszcze lepiej wszystkie utwory brzmią w wersji Surround 5.1 Niestety nie mam jej, ale kto wie co przyniesie przyszłość? 

27 listopada 1970 George Harrison wydał swoje dzieło życia, trzy płytowy album "All Thing Must Pass". Podobnie jak w albumie opisywanym wyżej za nowe brzmienie oraz remiksy piosenek George'a odpowiada Paul Hicks. Na razie możemy się zachwycać nowym remiksem stereo tytułowej piosenki, zaś rocznicową z okazji 50-lecia od daty premiery poznamy w 2021, o czym uprzedza nas syna muzyka, Dhani Harrison Nowy miks stereo utworu tytułowego z albumu to tylko przedsmak tego, co nadejdzie w 2021 roku, kiedy będziemy obchodzić 50rocznicę legendarnego albumu„ All Things Must Pass”mojego ojca. Przekopaliśmy się przez niezliczone ilości pudeł z taśmami. Sprawienie, by ten album brzmiał klarowniej, było zawsze jednym z największych życzeń mojego taty i nad tym razem pracowaliśmy aż do jego śmierci. Ale z pomocą nowej technologii i pracy Paula Hicksa nad tym projektem jesteśmy w stanie urzeczywistnić to dopiero teraz. Nie możemy się doczekać, aż wszyscy usłyszycie wszystko, nad czym pracowaliśmy, a wasza cierpliwość zostanie nagrodzona w przyszłym rok
 
 

27 listopada 2020 - dokładnie po 50-ciu latach od wydania albumu, premierę swoją miała limitowana ilość singli z największym przebojem z tego wydawnictwa, piosenką "My Sweet Lord". Singiel wydano na bezbarwnym winylu a jego sprzedaż odbywała się wyjątkowo w Black Friday (Czarny Piątek) w tzw. Record Store Day (Dzień zakupu - celebrowania - płyt), święto,  które winno być przeniesione do nas,  nad Wisłę.

Nowa wersja albumu "All Thing Must Pass" (2020) "cichego muzyka" z  The Beatles już na początku następnego roku.  Czekam niecierpliwie. 
 

 
 
McCARTNEY III
-  Made in Rockdown.  
Data premiery: 11.12.2020
 
Również 50 lat mija w tym roku od czasu kiedy Paul McCartney wydał swój pierwszy solowy album. Zagrał i zaśpiewał tam wszystko sam. Może z niewielką pomocą Lindy. Powstanie nowego albumu, którego niebawem premiera nie było przez Sir Paula planowane, ale pandemia i przymusowa izolacja (zamiana lockdown w 'rockdown') skłoniły go do tego by znowu zająć się pracą i przyjrzeć się wszystkim swoim "szufladom" ze skryptami niedokończonych piosenek.  Jak to się zaczęło wyjaśni nam sam muzyk.

PAUL: Mieszkałem z moją rodziną w zamknięciu na mojej farmie i codziennie chodziłem do studia. Musiałem trochę popracować nad muzyką filmową, co w końcu zmieniło się w utwór otwierający, a kiedy go ukończyłem, zacząłem się zastanawiać co robić dalej. Co będę dalej robić? Miałem kilka rzeczy, nad którymi pracowałem przez lata, ale czasami kończyły się terminy, niektóre były w połowie skończone, więc zacząłem myśleć o tym, co mam. Każdego dnia zaczynałem nagrywać na instrumencie, na którym napisałem piosenkę, a potem stopniowo nakładałem wszystko na siebie, to była świetna zabawa. Chodziło raczej o tworzenie muzyki dla siebie, niż o robienie muzyki, która musi działać. Więc po prostu robiłem rzeczy, które chciałem robić. Nie miałem pojęcia, że ​​to skończy się jako album.
 
Zdjęcia do dwóch poprzednich albumów z jego nazwiskiem w tytule, "McCartney I" i "McCartney II" robiła żona muzyka, Linda. Więc oczywistym było, że zdjęcia do trzeciego zrobi ktoś z ich dzieci. Zrobiła to Mary McCartney, a kilka innych bratanek Paula, Sonny McCartney. Niektóre zdjęcia telefonem zrobił Paul, zaś te na okładkę amerykański artysta Ed Rusch. 
 
 



 

 
 Historia  The Beatles
HISTORY of  THE  BEATLES
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz