FOR NO ONE

Album: 'Revolver'
Kompozycja: Lennon & McCartney (100%)
Napisana: marzec 1966
Nagrana: 9,16, 19 maja 1966
Mix: 21 czerwca 1966
Wydana: 5 sierpnia 1966 (UK), 8 sierpnia 1966 (USA)
Podejścia: 14
Długość: 2'03”
Producent: George Martin
Inżynier: Geoff Emerick, Phil McDonald

Obsada:
Paul: wokal, gitara basowa (1961 Hofner 500/1), fortepian (1905 Steinway Vertegrand "Mrs. Mills"), klawikord
Ringo: perkusja (1964 Ludwig Super Classic Black Oyster Peral), tamburyna,
Alan Civil: francuski róg - waltornia


Dostępne:
Revolver (UK: Parlophone PMC 7009; PCS 7009; US: Capitol (S)T 2576; Parlophone CDP 7 46441 2)
Love Songs (UK: Parlophone PCSP 721, US: Capitol SKBL 11711)

Roboczy tytuł piosenki: 'Why Did It Die'. Jedna z najlepszych, zdaniem Johna, piosenek Paula na albumie (obok 'Here, There And Everywhere'), także w całej twórczości zespołu. Maureen Cleave (tak, ta od słynnego wywiadu Johna o Jezusie) napisała w recenzji albumu dla "Evening Standard", że "For No One" jest tak samo poruszającym utworem jak "Yesterday".
 
JOHN: 'Jedna z najlepszych. Dobry kawał roboty... W zasadzie wszystkie jego pół - klasyczne są dobre...

Medytacje Paula na temat jego związku z Jane, choć tytuł, ma sugerować, że autor nie miał w piosence nikogo na myśli.
 
PAUL: Więcej pamiętam o tworzeniu 'Revolver' niż o jego nagrywaniu. Byłem w Szwajcarii na moim pierwszym prawdziwym wyjeździe na narty. Trochę już na nich jeździłem w czasie kręcenia 'Help!' i całkiem mi się to spodobało. Tam w Szwajcarii w małej łazience napisałem 'For No One'. Pamiętam jak napisałem linię basu, pamiętam szczegół w piosence, dziewczyna nakładająca makijaż..
Czasami miewaliśmy pomysły by wykorzystać nowe instrumenty, szczególnie w solówkach.W 'For No One' wykorzystaliśmy waltornię, ponieważ to był mój ukochany – od dziecka – instrument. Pięknie brzmi i z tym pomysłem udałem się do George'a Martina i spytałem jak go możemy wykorzystać. Odparł, żebym mu pozwolił się tym zająć, że wynajmie najlepszego'.
 
George napisał partyturę wg wokalu Paula, zaniżając niestandardowo w pewnym fragmencie tonację.
PAUL: Doszło do nagrywania i w czasie sesji Alan Civil, który miał to zagrać zwrócił na to uwagę: 'George, myślę, że wkradł się tutaj błąd – napisałeś tutaj wysokie F'. George uśmiechnął się i powiedział, że tak no i później tak to zagraliśmy. Wielcy instrumentaliści potrafią wszystko zagrać...to miłe, małe solo'.
 
 
 
 
 

For  no  one  (remiks  2022)

 
 
 

GEORGE MARTIN:To bardzo dziwny instrument, trudny do nagrania go. Ale chcieliśmy specjalnego soundu i waltornia była w sam raz.Paul pewnie nie zdawał sobie sprawy, jak genialnie zagrał Alan Civil. Skończyliśmy nagrywanie a Paul powiedział: 'Ok, myślę, że jednak potrafisz zagrać to lepiej Alan, prawda?' Alan prawie eksplodował. Oczywiście, nie zrobił już tego lepiej i to czego słuchamy do dzisiaj to właśnie tamta wersja.

ALAN CIVIL: Zagrałem to kilka razy, każde nagranie kasowało poprzednie. Dla mnie to był tylko zwyczajny, kolejny dzień pracy, w rzeczywistości trzecia sesja tego dnia , ale było to bardzo interesujące.


Alan Civil był jednym z pierwszych muzyków zatrudnionych przy nagrywaniu płyt Fab 4, poza nim na 'Revolver' jako obcy muzyk zagrał Anil Bhagwat na tablach w piosence Harrisona 'Love You To' . W utworze tym Paul gra dodatkowo na klawikordzie, przywiezionym do studia Abbey Road (2) z domu McCartney'a. 
 
PAUL [1997]: Podczas gdy inni ludzie studiują muzykę klasyczną od trzydziestu czy czterdziestu lat, ja znałem  ją tylko przelotnie.Znałem dźwięk waltornię, podobał mi się jej dźwięk i użyłem go w piosence The Beatles, takiej jak „For No One”. Ale to było incydentalne w mojej pracy.  

 

PAUL
[1994] 
Było bardzo fajnie i pamiętam, że pisałem tam „For No One”. Podejrzewam, że chodziło o jakąś kłótnię. Nie mam łatwych relacji z kobietami, nigdy nie miałem. Za dużo mówię prawdy.

 
 Paul - For No One ( z filmu "Give My Regards to Broad Street")
           Odręczny tekst Paula do piosenki

Your day breaks, your mind aches
You find that all the words of kindness linger on
When she no longer needs you

She wakes up, she makes up
She takes her time and doesn't feel she has to hurry
She no longer needs you

And in her eyes you see nothing
No sign of love behind the tears
Cried for no one
A love that should have lasted years!

You want her, you need her
And yet you don't believe her when she says her love is dead
You think she needs you

And in her eyes you see nothing
No sign of love behind the tears
Cried for no one
A love that should have lasted years!

You stay home, she goes out
She says that long ago she knew someone but now he's gone
She doesn't need him

Your day breaks, your mind aches
There will be times when all the things she said will fil your head
You won't forget her

And in her eyes you see nothing
No sign of love behind the tears
Cried for no one
A love that should have lasted years!  



Muzyczny blog Historia The Beatles Music Blog
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz