NIESAMOWITA KSIĄŻKA O JOHNIE

 http://www.johnlennonseries.com/  <-zobacz tam
_________________________________________________
Dzisiaj ogromnie ciekawy post. Na informację jakie w nim zawarłem wpadłem przypadkowo. W dalszym ciągu jestem w trakcie "badania" tematu ale już mogę trochę napisać. Są prawdziwi fani zespołu na świecie. Jedną z nich jest Jude Southerland Kessler, Amerykanka, która prawdopodobnie imię swoje zawdzięcza piosence Beatlesów a na pewno tak jest w przypadku brytyjskiego aktora Jude Law. Otóż ta Pani jest w trakcie pracy, powieści o życiu Johna Lennona, która miała być trylogią a w sumie ma składać się z 9-ciu !!! tomów. Pierwszy zatytułowany „Shoulda Been There” obejmuje okres od urodzin Johna w 1940 roku do 1961 roku wydany został w 2009 roku. Drugi tom (i jak na razie czekamy na dalsze) „Shivering Inside” ukazała się w 2010 roku i opisuje okres od 10 grudnia 1961 roku do kwietnia 1963. „She Loves You” - trzeci tom ma się ukazać w 2013.
Autorka Jude - wspaniała robota!!!
Jude, zanim podjęła się tej syzyfowej i jak nazywa „pracy swego życia” spędziła ponad 20 lat (w tym siedem podróży do Liverpoolu) na „researchingu” (ten wyraz najlepiej oddaje sens tzw. dziennikarskiego śledztwa) życia Johna Lennona. Przeprowadziła setki rozmów z członkami jego rodziny, przyjaciółmi. Wykonała ogromną pracę. Czy za darmo ? Nie wiem, dzisiaj ściągnąłem pierwszy tom jej serii w pdf, czy uda mi się go otworzyć i jest darmowy (lub spiratowany) zobaczę w najbliższych dniach. W wielu wywiadach Jude opowiada jak badała sam język liverpoolski, by oddać jego niuanse, urodę na kartach księgi. Uznała za swoją misję spopularyzowanie historii samego Johna i epoki Beatlesów wśród tych, którzy niewiele o niej wiedzą. Oto fragment jej wypowiedzi:, na wypowiedź pytającego, że całkowicie „odpłynął” w czasie czytania obu volumenów Księgi.
'TA' jakby powiedziano w 'liverpoolanizmie'. Cieszę się, że książka się podoba... Wielu lubi bardziej 'Shoulda...”, inni 'Shivering...' gdzie można zaobserwować wzrost brytyjskiej popularności. Tak długo jak czytają historię Johna jestem szczęśliwa. To mój cel: spopularyzowanie życia Johna, specjalnie wśród tych, którzy go nie znają lub nie są jego fanami... Poświęcam swoje życie na opowiedzenie życia Johna... Czy spodziewałam się tego, że cały projekt rozrośnie się z trzech do 9-ciu tomów ? Oczywiście, że nie. Ale już oddałam temu projektowi 24 lata mego życia a kolejnych 21 zabierze mi ukończenie całości. Tak! 
To jest to co zawsze już będę robiła. Kiedy zaczęłam pisać drugi tom odkryłam, że po grudniu 1961 roku, The Beatles byli zajęci dosłownie cały czas, każdego dnia. Kiedy nie byli w trasie, nagrywali lub komponowali, pisali piosenki, występowali w radiu lub telewizji, w Cavern i innych klubach... byli bardzo zajęci ale też mieli swoje życie osobiste. Dosłownie każdy moment ich życia był bardzo istotny dla tej opowieści. Które wydarzenia miałam pominąć ? Do tego czasu miałam wszystko napisane do połowy 1962 roku, miałam 200 stron. W tym tempie pracy napisałabym książkę o objętości 2 000 stron, moje nadgarstki by tego nie wytrzymały...”
Niebawem zamieszczę cały wywiad z Jude. Na razie odnotujcie fakt, że coś takiego powstało. Może warto zainteresować jakiegoś polskiego Wydawcę (także Trójkę) by wydała te powieści na naszym rynku.
Cóż, napisałem maila do Piotra Metza, który w zasadzie jest "obecny" przy wydaniu każdej książki z "kręgu" The Beatles w naszym kraju (zazwyczaj jako "opiekun merytoryczny"). Odpisał, że spróbuje jakieś wydawnictwo zainteresować ale wątpi w końcowy rezultat.
___________________________________________________________________________

Muzyczny blog * Historia The Beatles * Music Blog
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz