kompozycja: Paul
McCartney
nagrana:22 luty 1995
1971 (w Sussex, Anglia)
producent: Paul McCartney
wydana: 28.04.1997 (UK)
singiel, strona B: 'Looking for you' (7" oraz CD), 'Broomstick' (CD2)
album: Flaming Pie ' 1997
album: Flaming Pie ' 1997
długość: 3'54" |
---|
obsada:
Paul – wokale, fortepian, bass
gitara, organy Hammonda, perkusja
Steve Miller – chórki, elektryczne gitary (wszystkie).
W czasie
pracy nad wydaniem Antologii (od końca 1994 roku - kolekcja płyt CD,
książka, komplet DVD), nowymi singlami pod szyldem Fantastycznej Czwórki
("Free As A Bird" oraz "Love Is Real") pracował z trzema ex-beatlesami
ich największy od zawsze fan, możliwe, że także najsłynniejszy, Jeff
Lynne - kompozytor, gitarzysta, wokalista - lider Electric Light
Orchestra - ogromnie popularnej kapeli na przełomie 70's i 80's. Paul
bardzo obawiał się, by Lynne nie zdominował produkcji i nie chciał by
"odkurzeni" Beatlesi nie brzmieli jak Electric Light Orchestra.
Steve Miller i Paul. |
W
pewien sposób udało się wtedy ale już na "Flaming Pie" (producentami
byli Paul, Jeff oraz George Martin) singlowy hit - od 1989 roku ["My
Brave Face"] pierwszy singlowy Paula, który trafił na listy przebojów -
brzmi prawie jak ELO. Ale to udana produkcja mimo wszystko, kompozycja
rock and rollowa, z prostym przesłaniem w tekście (link 3) ale przede
wszystkim z bardzo chwytliwą melodią. I taka bardzo "mccartneyowska".
Paul miał znowu przebój. W nagraniu piosenki pomógł ex-Beatlesowi znany i bardzo ceniony muzyk, Steve Miller, od wielu lat wierny kompan Paula (kto się nie chce przyjaźnić z ex -Beatlesami).
W przypadku ‘Young Boy’ Paul wrócił więc do swego kumpla, z którym pracował
25 lat temu i ściągnął go z zaśnieżonego Idaho, tuż po tym jak The Beatles (bez
Johna) zakończyli pracę nad ‘Real Love’. Nagrali teraz piosenkę Paula ale w
sposób prawie identyczny jak kiedyś. Paul znowu za bębnami, Steve na solowej
gitarze.
PAUL: To jeszcze jedna piosenka napisana na czas. Napisałem ją w tym czasie
gdy Linda gotowała obiad. Wspaniałą rzeczą było odnowienie mojej dawnej, jeszcze
z lat 60-tych, przyjaźni ze Stevem Millerem. Praca z nim było taki powrotem do
dawnych nawyków.
W maju (9) 1969 roku Steve Miller nagrał w
londyńskim studiu Olympic piosenkę ‘My Dark Hour’, korzystając z tego, że w
danej chwili nie korzystali z niego obecni Beatlesi. John, George i Ringo
opuścili je, rozgoryczeni trudną rozmową z Paulem i jego odmową by powierzyć
obowiązki menadżera Allenowi Kleinowi. Miller spytał obecnego w studiu Paula czy
może coś tu nagrać. Paul wziął udział w sesji pod pseudonimem Paul Ramon.
PAUL: Była to duża zadyma i oni wyszli zostawiając mnie w studiu. W pobliżu
był Steve Miller. Powiedział do mnie: ‘Hej, jak się masz? Czy studio jest teraz
wolne?’ Odparłem, że wygląda na to, że tak. ‘Mogę go użyć ?’ spytał Steve.
Skończyło się, że tego wieczoru zagrałem na perkusji na jego numerze. Ta
piosenka to ‘My Dark Hour’, w zasadzie bardzo dobry numer. Zrobiliśmy go sami we
dwójkę.Musiałem wtedy coś zrobić, by wyluzować się od moich problemów.
Co dziwne,
piosenka nie weszła na listy w zakochanych w McCartney'u Stanach Zjednoczonych, w samej Wielkiej Brytanii (oraz na całym świecie) cieszyła
się sporym powodzeniem (choć tylko TOP20) i wróciło zainteresowanie Paulem znowu jako
solistą a nie tylko ex-członkiem Beatlesów, odcinającym kupony od dawnej
sławy. Nowe wydawnictwo przyjęto życzliwie i z zainteresowaniem, świat
wciąż był pod wrażeniem i urokiem przedsięwzięcia pod nazwą "THE BEATLES
- ANTHOLOGY" oraz dwóch singli, gdzie śpiewali wszyscy ... czterej (Free As A Bird, Real Love). Czytaj niebawem więcej o albumie 'Flaming Pie'
Polecam
bardzo zabawny link 4-ty z TV show w USA. Paul -
medialne zwierzę od zawsze - w swoim żywiole, ale z dystansem i sporym
humorem, choć pomysł powtórzony z wcześniejszego "Coming Up". Pamiętajmy, że koledzy w zespole The Beatles nazywali go żartobliwie i za plecami 'gwiazdeczka'. Na fotce wyżej po lewej
young Paulie.
It isn't easy, nothing you can say will help him, Find love
He's got to do it for himself and it can take so long
He just a young boy Looking for a way to find love
He doesn't need another helping hand from someone
But don't you think he doesn't understand what he wants, Someone
Though independence means a lot he got to still be strong
He just a young boy Looking for a way to find love
Find Love, a perfect combination
Find Love, whatever you do
Find Love, a cause for celebration
Then it might come looking, come looking for you
Find love in any situation
Find Love, whatever you do
Find Love, a cause for celebration
And it might come looking, come looking for you
He's just a young boy Looking for a way to find love
It isn't easy nothing you can say will help him, Find love
He's got to do it for himself and it can take so long
He's just a young boy Looking for a way to find love
Find love, a time for meditation
Find love, a source for inspiration
Find love, instead of confrontation
And love will come looking for you
Show u Oprah
Październik 1997, przed Lindą jeszcze pół roku życia. |
*Muzyczny blog Historia The Beatles Music Blog*
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.
Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.
OdpowiedzUsuń