52 lata temu - 9.02.1964 - Pierwszy show The Beatles u Eda Sullivana - we wspomnieniach muzycznych Gwiazd



O Pierwszym Występie The Beatles W Programie 'Ed Sullivan Show' - zwanym także Nocą, Która Zmieniła Amerykę - pisałem tutaj wielokrotnie. Dzisiaj garstka wspomnień znanych gwiazd muzyki, dotyczących Tego Wydarzenia. Wspomnienia wiadomo jakie,' achy i ochy, to zmieniło moje życie itd, itp 'ale fajnie się je czyta, prawda? Debiut The Beatles w Ameryce to ok. 73 000 000 widzów przed ekranami telewizorów w całej Ameryce. Imponujące mimo wszystko. Pamiętajmy, że to 1964 rok, dokładnie 9 lutego - 52 lata temu!


Czytaj więcej (nie wykluczam, że postów o tym Wydarzeniu na blogu  jest więcej): 
Ed Sullivan Show.
Pierwsza wizyta w USA
Podbój Ameryk i- fotki
The Night That Changed America
ED SULLIVAN SHOW '1964 - ROCZNICA '50' - '2014


Ringo Starr David Lynch Foundation benefit

Kiedy wracasz myślami do tej pamiętnej nocy u Eda Sullivana to ... ?
RINGO: Coś niesamowitego. To był wielki show, nie wiedzieliśmy nawet, że ogląda nas 70 milionów ludzi. Ale to była Ameryka, więc wszystko było ekscytujące. Cała muzyka, którą kochaliśmy pochodziła z Ameryki, ona przywędrowała do Anglii właśnie z Ameryki...
Tego dnia gdy byliście w studiu przez dłuższy okres czasu, na ulicach zapanował ogromny chaos...
RINGO: To było istne szaleństwo, ale tak było wszędzie, gdzie się pojawialiśmy. Dobrą sprawą było to, że był wtedy z nami Murray The K i Cousin Bruce, gdy byliśmy w swoich pokojach hotelowych, słuchaliśmy siebie w radiu. 

JOHN FOGERTY 
Creedence Clearwater Revival 
B.Dylan, J. Fogerty, G.Harrison
W 1985 roku muzyk w piosence “I Saw It on T.V.,” (solowy już album 'Centerfield') śpiewał: “We gathered round to hear the sound comin’ on the little screen / The grief had passed, the old men laughed, and all the girls screamed / ’Cause four guys from England took us all by the hand / It was time to laugh, time to sing, time to join the band.” Znaczy to mniej więcej: Stłoczyliśmy sie wokół by słyszeć muzykę z małego ekranu / żal minął, starsi ludzie śmiali się, dziewczyny krzyczały /przez czterech facetów z Anglii, którzy wzięli nas za rękę / to był czas radości, czas śpiewania, czas dołączenia do zespołu.
Można to lepiej opisać?

Tom Petty
Myślę, że tej nocy oglądał to cały świat . Oczywiście ja tak to odczuwałem. Po prostu wiedziałeś że, siedząc w swoim pokoju dookoła zmienia się wszystko. To było jakby przejście z czerni i bieli w kolor. Naprawdę. Pamiętam dokładnie dzień wcześniej. Jakiś dzieciak przejeżdżał koło mnie na rowerze i krzyknął: 'Hey, dzisiaj wieczorem w telewizji The Beatles'. Nie znałem go, on mnie także nie znał, ale pomyślałem sobie wtedy: 'To coś oznacza'. Beatlesi pojawili się i zmiażdżyli mnie. Już słuchanie ich w radiu było niesamowite, ale ostatecznie ujrzenie ich jak grają było elektryzujące.

Gene Simmons
Kiss
Nie ma mowy, bym robił to co robię gdyby nie było The Beatles. Oglądałem The Ed Sullivan, widziałem ich tam. Tych szczupłych młodych chłopców, cherubinków, z długimi włosami jak u dziewczyn. To rozwaliło mnie, że znikąd nagle, tych czterech chłopców może robić taką muzykę. Potem usłyszałem ich jak mówią i pomyślałem sobie: 'O czym oni mówią?'. Nigdy wcześniej nie słyszałem akcentu z Liverpoolu. Myślałem, że wszyscy ludzie z Wielkiej Brytanii mówią jak Królowa.







Billy Joel
The Beatles po prostu zsyntetyzowali  to co chciałem robić. Najbardziej osobliwym, ważnym momentem, który skrystalizował to we mnie, świadomość, że chcę zostać muzykiem na całe życie, było ujrzenie The Beatles w The Ed Sullivan Show.”
Paul McCartney i dwaj liderzy Aerosmith: Steven Tyler i Joe Perry.






Joe Perry
Aerosmith
Oglądać ich w TV było czymś zbliżonym do święta narodowego. Rozmawiało się tylko o tym. Nigdy wcześniej nie widziałem takich cool facetów. Wcześniej coś tam słyszałem już o nich w radiu, ale nie byłem wcale przygotowany na tą potężną moc i hipnotyzującą siłę, jaka pojawiła się przy ich oglądaniu. To zmieniło mnie całkowicie. Wiedziałem, że tej nocy zmienił się całkowicie mój świat. Następnego dnia, w szkole, rozmawiano tylko i wyłącznie na temat The Beatles. Nas - facetów - trochę to bawiło, bo dziewczyny rysowały serduszka, napisy 'Kocham Paula'. tego typu rzeczy. Ale myślę, że działy się wtedy rzeczy niewypowiedziane, na nas tak samo działali The Beatles, tylko po prostu nie mogliśmy ot tak mówić o tym wprost, jasno...





Ann i Nancy Wilson - liderki Heart
Nancy Wilson
Heart
Gdy z Ann obejrzałyśmy występ The Beatles w The Ed Sullivan Show to było to jakby uderzył w nas piorun. To było jak lądowanie na Księżycu. Jakbyśmy obie otrzymały telefon, że zostaniemy muzykami. Miałyśmy siedem lub osiem lat.  Ich uderzenie w moralność tamtych czasów były ogromne. Wyglądali może trochę zabawnie, jakby to powiedzieli niektórzy dzisiaj, ale w tamtych czasach noszono garnitury. Ich oczywista seksualność po prostu pękała w szwach. Ale my akurat nie chciałyśmy wyjść za nich, my po prostu chciałyśmy być nimi. Niedługo potem zaczęłyśmy uczyć się grać na gitarach, pieprzonego angielskiego akcentu i studiować wszystkie fan-magazyny. Ann zawsze chciała być Paule, ja przeważnie George'm lub Johnem...


Richie Sambora
Bon Jovi
Jedno z moich najwcześniejszych wspomnień dotyczy właśnie oglądanie w moim living roomie występu Beatlesów w The Ed Sullivan Show. Miałem 5 lat, ale pamiętam jak sobie pomyślałem: 'Wow! To jest to co chcę robić'. Wiem, że to brzmi absurdalnie - większość 5-latków powiedziałaby, że chcą być strażakami lub policjantami. Albo graczami baseballa, może nawet prezydentem. Nie ja. Chciałem być jednym z Beatlesów. A oglądanie reakcji dziewcząt na ich widok... który facet nie powie: 'to jest to co chcę robić ?'


 

 
BRUCE SPRINGSTEEN
Pamiętam dokładnie gdzie wtedy byłem. To było coś niesamowitego. To było jak przesunięcie się osi Ziemi, jakby jakiś rodzaj inwazji obcych.




 

Steven Van Zandt
Bruce Springsteen & the E Street Band
To było jedno z najważniejszych wydarzeń w moim życiu. Oczywiście najważniejsze także dla wielu innych, bez względu na to, czy zdawali sobie wtedy z tego sprawę czy nie. Dla mnie było to nie mniej dramatyczne niż gdyby lądowali na Ziemi Obcy. Tego się nie da dzisiaj  z niczym porównać, po prostu program telewizyjny, który obejrzał KAŻDY. Wszyscy, w każdym wieku, każda etniczna grupa, wszystko czarno białe na 14 calowym ekranie... Ten ich brzmienie, ich wygląd, ich sylwetki. Było duży tych rzeczy. Teraz można już na to spojrzeć inaczej, inaczej odbierać. Wtedy wszystko co sobą nieśli było nowe.


Gary Rossington
Lynyrd Skynyrd
Oglądaliśmy występ The Beatles u Sullivana jak wszyscy inni w naszej generacji, i oczywiście oszaleliśmy na punkcie założenia rock and rollowego zespołu. Ale tym razem już tak na serio, naprawdę chcieliśmy nasze marzenie zrealizować, dokonać czegoś, odcisnąć swój znak.

Chrissie Hynde
The Pretenders
Pamiętam nawet dokładnie gdzie siedziałam. To było wprost niesamowite... To było coś jak inwazja kosmitów. Nawet jeśli byłaś wtedy malutką dziewicą, która nie chciała dorosnąć i wciąż trzymała się dorosłych za rękę, ich występ dał ci posmak seksualności.  Może takiej bardziej intelektualnej. Nie chciałam jednak dotykać niczyich trądzikowatych czupryn (bo na drugi dzień wszyscy chłopcy zaczęli czesać się na Beatlesów). Zresztą ja też. Nigdy nie kręciłam swoich włosów na wałkach. Ścinałam je tak by była grzywka. Oh tak, to było wtedy coś.



___________________  
Muzyczny blog *  Historia The Beatles * Music Blog 
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz