1.06.2017 - KOLEJNY NOWY FILM O THE BEATLES!!!



Alan G Parker
Kolejna znakomita nowina dla wszystkich Beatle-fanów!!!. W 2016 roku, jak pamiętamy, miała miejsce premiera oficjalnego, czyli honorowanego, autoryzowanego przez Apple i tzw. Family The Beatles (Paula, Ringo, Yoko i Olivię) filmu Rona Howarda "Eight Day’s A Week – The Touring Years". Film znakomity, choć jak to często bywa w takich przypadkach, gdy na coś bardzo czekasz, to cię rozczarowuje. Tak było i z tym filmem, choć pewnie dla przeciętnego fana film Howarda to bardzo przystępne dziełko o Beatlesach. Ale w bieżącym roku całkiem prawdopodobne, że czeka nas premiera jeszcze lepszego wydawnictwa. W każdym razie tego się można spodziewać.
 W sieci ukazał się ciekawy wywiad z brytyjskim reżyserem Alanem G Parkerem, którego nieoficjalny dokument o The Beatles zatytułowany "It Was Fifty Years Ago Today! The Beatles, Sgt Pepper & Beyond" powinien ukazać się w tym roku (patrz notka na dole). Tytuł nieprzypadkowo, pamiętajmy, że naprawdę aż !!! - 50 lat temu - miała miejsce premiera albumu "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band". Parker dzieląc się w wywiadzie swoimi wspomnieniami, opiniami na temat Fab Four, których to do dziecka jest wielkim fanem, zdradza że pierwszą ulubioną piosenką swych idoli była „Nowhere Man”, ulubionym singlem "Strawberry Fields / Penny Lane" a faworyzowane albumy to „Rubber Soul” oraz „The Beatles” (Biały Album). 
Ciekawą opinię, z którą się całkowicie zgadzam,  wyraża na temat filmu Rona Howarda. Jego zdaniem film nie do końca spełnił oczekiwania zagorzałych fanów zespołu. „Dla mnie był on skierowany do publiczności Red & Blue [nazwy dwóch podwójnych składankowych albumów zespołu, „Red – 1962-1966”, „Blue – 1967-1970” - RK] a nie twardych fanów zespołu. Bo gdzie np. był w nim Pete Best? Zniknął w nim Hamburg, Liverpool. Dla mnie „Anthology” (zwłaszcza wersja reżyserska z bootlegów) a nawet „Compleat Beatles” [film Patricka Montgomery’ego z 1982] roku są zdecydowanie lepsze. Nawet  dwa inne,  „LENNONYC” oraz „Living In The Material World” także górują nad filmem Howarda".



Prywatna kolekcja Parkera w jego mieszkaniu.
 
Zapytany o genezę swojego, nowego dokumentu o Beatlesach, Parker odpowiada: „Niedługo po mojej pracy nad filmem Monty Pythona „Almost The Truth - The Lawyers Cut” zastanawiałem się czy mój zespól mógłby teraz popracować nad The Betles, więc rozesłałem kopie filmu do Apple, MPL [firma Paula], różnych ludzi. Olivia [Harrison] była w moim filmie Pythona, więc a nuż? Odzew żaden Dotarła do mnie tylko informacja, że mój film Pythona podobał się Paulowi. I na tym stanęło. 
Na Gwiazdkę 2015 na 2016 pomyślałem sobie: Ej dzieciaku, masz już 52, nie jesteś coraz młodszy, więc albo to teraz zrobisz albo już nigdy. Dysponowałem przecież mnóstwem materiału na kolejną odsłonę filmu o zespole. Mam czternaście półek z DVD/Blue-Ray o zespole, niektóre oficjalne inne nie, z bootlegów. Więc pomyślałem: Zobaczmy, co mogę z tym zrobić. Zebrałem wokół siebie zespół. Miałem Alexa Morrisa (mojego producenta) oraz Keitha Badhama [Autor biografii ex-Beatlesów, głównie na podstawie książki jego autorstwa powstaje seria 1970-1980 na blogu], którzy w moim mieszkaniu zaczęli przeglądać wszystkie filmy i robić z nich notatki.
Na pytanie czy co i czy czegoś się dowiedział w czasie robienia filmu, Alan odpowiada: Zapamiętałem, że na początku wszystko było niespodzianką, ale zaczęło się wszystko zmieniać, gdy słyszałeś takie przyziemne polecenia np. od Keitha Badmana w stylu "Idź do tego faceta". Mieliśmy 23 godziny materiałów, nowego materiału. Niczego jednak w kolorze. Ale znaleźliśmy kolorowy materiał. I tak, czytałem wiele książek o zespole i nadal byłem trochę zaskoczony tym co mamy. Myślę, że zrobiliśmy wszystko na tyle dobrze, na ile mógł ktoś kto przecież nie spał w jednym łóżku z Apple czy Beatlesami. Przekroczyliśmy pewną linię i zrobiliśmy coś wyjątkowego. Jestem dumny z tego filmu. Co moim zdaniem będzie czuła publiczność po zobaczeniu filmu? Mam nadzieję, że zrozumieją więcej.Myślę, że gdyby film był oficjalny to niektóre sceny mogłyby zostać wycięte. Ale mieliśmy tą swobodę, że nikt nam niczego nie mógł nakazać.Pokazujemy jeszcze jedną historię, wykładamy ją na stół i mamy nadzieję, że fani ją pokochają. Widziałem go już dziewięć razy i wciąż mnie raduje" (pełna treść wywiadu tutaj).

Uwaga! Premiera dokumentalnego filmu Alan G Parkera, "It Was Fifty Years Ago Today! The Beatles, Sgt Pepper & Beyond" będzie miała miejsce we wtorek 1 czerwca 1017 roku (RENIOR Pictures wraz  A Geezer & A Blonde Productions London Ltd. 
W filmie ujrzymy wywiady z : Hunterem Daviesem (biograf Beatlesów), Tony Bramwellem (asystent Briana Epsteina), Pete Bestem, Fredą Kelly (sekretarką Official Beatles Fan Club) oraz Philipem Normanem (biografem Lennona i McCartney'a). 
O filmie czytaj tutaj  i w wielu wielu innych miejscach w sieci. 


___________________

Muzyczny blog * Historia The Beatles * Music Blog
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.
HISTORY THE BEATLES

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz