Album:
"REVOLVER"
Kompozycja:
Harrison (100%)
Napisana:
maj1966
Nagrana
: 2-3 czerwca 1966
Zmiksowana:
21 czerwca 1966
Wydana:
5 sierpnia 1966 (UK), 8 sierpnia (USA)
Długość:
2'29”
Podejścia:
3
Producent:
George Martin
Inżynier:
Geoff Emerick, Phil McDonald,
Obsada:
John:
chórki, tamburyna, klaskanie w
dłonie
Paul:chórki,
gitara basowa
(1964
Rickenbacker 4001S), piano (1905 Steinway Vertegrand "Mrs.
Mills"), klaskanie
w dłonie
George: główny wokal, zdublowany, chórki, 1961 gitara solowa i rytmiczna (Sonic Blue Fender Stratocaster), klaskanie w dłonie
Ringo: główny wokal, chórki, perkusja (1964 Ludwig Super Classic Black Oyster Pearl),marakasy, klaskanie w dłonie
George: główny wokal, zdublowany, chórki, 1961 gitara solowa i rytmiczna (Sonic Blue Fender Stratocaster), klaskanie w dłonie
Ringo: główny wokal, chórki, perkusja (1964 Ludwig Super Classic Black Oyster Pearl),marakasy, klaskanie w dłonie
Dostępne
na:
Revolver
(UK: UK: Parlophone PMC 7009; PCS 7009; US: Capitol (S)T 2576;
Parlophone CDP 7 46441 2)
Roboczy
tytuł: Laxton's Superb, I Don't Know. Laxton
Superb to typ jabłka, więc nieprzypadkowo przyszła wytwórnia
zespołu nazwana zostanie Apple ? Drugi tytuł to 'I Don't Know'.
Martin: Jaki zamieszasz nadać jej tytuł,
George ?
George: Nie wiem (I dont' know).
John: Rety!!! Granny Smith Part Friggin' Two!!! Nigdy
nie masz tytułów dla swoich piosenek!
We wczesnych wywiadach zagadywany o swoje
kompozycje w zespole, George nieodmiennie odpowiadał:Potrzebna mi
jest ciągła praca nad tym, może dzięki temu kiedyś napiszę coś
dobrego.
I rzeczywiście praca nad swoimi zdolnościami
kompozytorskimi przyniosła oczekiwane rezultaty. Po raz pierwszy na
albumie Beatlesów, Harrison umieścił trzy swoje kompozycje:
Taxman, Love You To oraz omawiany dzisiaj numer 'I Want To Tell'.
Wymienione piosenki stanowią już dojrzałe, wyrafinowane kompozycje
choć jak dzisiaj wiemy w twórczości zespołu ma jeszcze te
najlepsze do napisania przed sobą. Cztery piosenki George zamieści
jeszcze na Białym Albumie ale to będzie album dwu-płytowy. Na
'Revolver' John i Paul odrzucili już jedną kompozycję George'a,
która kilka lat później stanie się sławna jako strona B singla
'My Sweet Lord', mowa o piosenke 'Isn't It A Pity'.
![]() |
Knifauns - dom George'a i Patti w 1966 |
Należy dodać, że o ile na niedalekiej
przyszłości muzykiem na maksa zawładnie filozofia i muzyka Wchodu
to na 'Revolver' trzy zaproponowane piosenki są bardzo ciekawe i
różnorodne. 'Love You To' to próba zgłębienia, delikatna,
początkowa ale już bardzo świadoma indyjskiej muzyki, mocny
'Taxman' to wycieczka w mocniejsze rejony rocka, okraszona
znakomitym, krytycznym i mądrym tekstem, najbardziej niedoceniany
'I Want To Tell' to próba unikalnego połączenia wszystkich tych
elementów razem. Znowu piosenka oparta jest na interesującym riffie
gitarowym, podobnie jak wcześniejsze np. 'Day Tripper' czy nawet
aktualny w owym czasie 'Paperback Writer', tekst zaś ponownie
wchodzi w „obszary” filozofii Wchodu. Jak wspominał o piosence
George, była ona „o próbie przelania na papier lawiny myśli,
które tak trudno wyrazić lub przekazać”.
To wiedz, że to tylko ja, ale nie mój umysł
To takie mylące
GEOFF EMERICK: Była zawsze wywierana
presja na George'a, gdy on nagrywać chciał swoje ścieżki, podczas
gdy inni mieli czasu ile chcieli.
Tak więc - co wynika ze słów Emericka –
jak w przypadku większości piosenek George'a i ta została bardzo
szybko zarejestrowana. George i inni świadkowie ich pracy w studiu
zgodnie twierdzili, że ani John ani Paul specjalnie się nie
przykładali w czasie pracy nad piosenkami młodszego kolegi. Szybko
chcieli „odwalić” jego numer, by dopieszczać w nieskończoność
swoje numery.
Mimo wszystko to jednak byli The Beatles i
ich geniusz był obecny wszędzie i cały czas. Piosenka George'a to
pierwsza piosenka, do której Paul nagrał swoją ścieżkę basu
samotnie, bez udziału innych. Bas Paula i jego nerwowa – celowo
gra na fortepianie są tutaj bardzo charakterystyczne. John
powiedział kiedyś – już po rozpadzie zespołu – że gra Paula
na basie jest niedoceniana, uważa go za jednego z najlepszych
basistów na świecie.
Po zakończeniu pracy na piosenką, zespół
zaczął pracę na nową piosenką Paula, 'Good Day Sunshine'.
Ciekawostką związaną z 'I Want To Tell You'
podzielił się swego czasu Neil Innes. Członek zespołu The Bonzo
Dog Doo-Dah Band, później także The Rutles (parodii The Beatles –
historię Fab 4 jako historię The Rutles nakręcili członkowie
Monty Pythona, w tym wspomniany Innes), zaproszony za rok przez Paula
do udziału w 'Magical Mystery Tour'. Innes zdał sobie sprawę jak
bardzo w odległej mu lidze grają The Beatles, gdy nagrywając w
studiu stary numer musicallowy 'My Brother Makes the Noises for the
Talkies', usłyszał przez ścianę z sąsiedniego Studia nr 2 (w
Abbey Road) dudniące dźwięki nieznanego mu numeru liverpoolczyków.
Piosenką tą była 'I Want To Tell You'.
Pomiędzy 1 a 17 grudnia 1991 George z
przyjaciółmi nagrał wersję 'live' tej piosenki w czasie trasy po
Japonii. Znakomite solo gitarowe w piosence gra dobry przyjaciel
Beatlesa, Eric Clapton.

My head is filled with things to say
When you're here
All those words, they seem to slip away
When I get near you,
The games begin to drag me down
It's all right
I'll make you maybe next time around
But if I seem to act unkind
It's only me, it's not my mind
That is confusing things.
I want to tell you
I feel hung up but I don't know why,
I don't mind
I could wait forever, I've got time
Sometimes I wish I knew you well,
Then I could speak my mind and tell you
Maybe you'd understand
I want to tell you
I feel hung up but I don't know why,
I don't mind
I could wait forever, I've got time, I've got time, I've got time
Muzyczny blog * Historia The Beatles * Music Blog
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz