PETE BEST

(ur. 24 listopada 1941)

Chyba największy pechowiec świata - takim mianem określiła go jedna z amerykańskich gazet. 


Pete Best - vol. 1
Pete Best - vol.2  

Wywiad z Pete Bestem (2008)

Pierwszy etatowy perkusista zespołu, jedyny, którego pozostała trojka Beatlesów wyrzuciła, przyjmując na jego miejsce Richarda Starkey'a znanego bardziej jako Ringo Starr.
Pete urodził się w Indiach ale dorastał już w Anglii,w Liverpoolu. Jego matka, Mona urodziła się w Delhi, była córką brytyjskiego oficera (przypomnę, że Indie była bardzo długo kolonią brytyjską).
Mona w piwnicy ich domu w Hayman's Green w West Derby, Liverpool otworzyła klubo – kawiarnię, gdzie grali The Quarry Men. W klubie Casbah na perkusji grał Pete ze swoim pierwszym zespołem Black Jacks.
GEORGE: "Słyszałem kiedyś o koncertach na Hayman's Green w innym klubie pod numerem 8. Przechodząc tamtędy zajrzałem do piwnicy, która niebawem stała sie klubem Casbah. Wtedy po raz pierwszy spotkałem Pete'a. Kilka miesięcy później Pete miał swój zestaw perkusyjny i by móc wyjechać do Hamburga zaproponowałem mu by się do nas przyłączył”.

PAUL : „Spośród nas wszystkich, dziewczynom najbardziej podobał się Pete. Był bardzo przystojny”.

Pete jako solista, w tyle na bębnach Paul

Pete, jak w przyszłości Ringo, miał swój numer. Piosenka nosiła tytuł: „Pinwheel twist”. Napisał ją Paul McCartney a śpiewał Pete Best.

PETE: „Paul napisał tą piosenkę i spytał czy ją zaśpiewam... Zrywałem się z perkusji i tańczyłem twista na scenie a Paul grał na bębnach. To było trochę nowe jak na te czasy ale fanom się podobało”.

W owym czasie Pete śpiewał z zespołem takie numery jak „Boys”, „Matchbox” oraz „Wild In The Country”. Był najbardziej popularnym członkiem zespołu, dziewczyny szalały za nim ale mimo tego w trackie śpiewania lub gdy cała uwaga była skupiona na nim – peszył się i był bardzo zawstydzony.
Pete i Paul

George Martin był bardzo niezadowolony z gry perkusisty. Wziął ich na stronę i spytał czy rozważają zmianę bębniarza. Cała trójka odparła, że nie. Ale jak wiemy doszło do pozbycia się Pete'a i jak wszyscy przyznają, czuli się z tym fatalnie i to był jeden z najtrudniejszych momentów w ich karierze. Brian Epstein ale także WSZYSCY pozostali Beatlesi nie powiedzieli Bestowi o ofercie Martina z Parlophone ani o kontrakcie. Sam Martin wyjaśnił później, że wcale nie sugerował zespołowi pozbycie się Pete'a i z tą decyzją nie miał nic wspólnego.
Best, Harrison, Lennon, McCartney
MARTIN: „Nigdy nie sugerowałem, że Pete musi odejść. Powiedziałem tylko, że lepiej by na 1-szej płycie Beatlesów grał profesjonalny perkusista. Nigdy nie sądziłem, że Brian pozwoli mu odejść... Świetnie wyglądał ...Bylem naprawdę zaskoczony, gdy dowiedziałem się, że go wyrzucili. Bębny były bardzo ważne dla płyty ale nie miały innego znaczenia dla całości. Fani nie zwracają uwagę na jakość gry perkusji (na żywo)”.

15 sierpnia 1962 Briana zadzwonił do Pete'a do jego domu.
czytaj także tutaj: Spojrzenia wstecz - vol.2 - 1962

 
PETE:„Powiedział, że chce się ze mną zobaczyć w jego biurze w Whitechapel nazajutrz o 11.30. Nie było w tym nic niezwykłego. Często pytał mnie o różne rzeczy związane z salami, rezerwowaniem lokali. Poszedłem do biura. Jak zobaczyłem go wiedziałem, że coś się stało. Powiedział: 'Chłopcy byś odszedł z grupy, uważają, że nie jesteś wystarczająco dobrym perkusistą”. Odparłem na to: 'Zajęło im aż dwa lata stwierdzenie, że nie jestem dobrym perkusistą?” gdy tak tam stałem zadzwonił telefon na biurku Briana. To był Paul, który go pytał czy już o wszystkim wiem. Brian odparł, że nie może teraz rozmawiać, bo akurat Pete jest u niego w biurze. Wyszedłem z biura i opowiedziałem o wszystkim Neilowi. On an to: „Aha, więc tak to jest, to ja też spływam”. Brian wyszedł za mną i spytał, czy jeszcze zagram z bandem w Chester dopóki nie znajdą innego perkusisty. Odparłem: „Ok, mogę zagrać”. Wyszliśmy a Neil poszedł zadzwonić do domu powiedzieć o wszystkim Mo (matce, Monie Best, partnerce Neila – RK)”
Neil był wściekły na zespół. Wciąż miałe furgonetkę, której oni potrzebowali. Zagroził, że odejdzie ale Best wyperswadował mu to, że najlepiej jakby nadal pracował dla zespołu. Tak zrobił. Po jakimś czasie jego związek z Moną szybko się zakończył.
Brian chciał jakoś pomóc Bestowi i zaproponował mu, że pomoże mu stworzyć nowy zespół ale Best odrzucił jego propozycję. Wciąż był rozgoryczony i podłamany. Z czasem dołączył do zespołu Lee Curtis And All The Stars, który z czasem (bez Curisa) przemianowała się na Pete Best And The All Stars. Grupa podpisała kontrakt z Decca Records ale ich debiutujący singiel 'I'm Gonna Knock On Your Door' nie odniósł sukcesu. Po przeprowadzce do USA nagrał album „Best of The Beatles”, który poprzez swoją grę słów zwiódł wielu fanów, kupujących album z myślą, że odnajdą na nim piosenki Beatlesów. Z czasem zaprzestał udzielania jakichkolwiek wywiadów na temat The Beatles.

W 1968 dokonał nieudanej próby samobójczej. 

Pete poślubił w 1968 Kathy, ma z nią dwie córki. W 1988 znowu spróbował wrócić do show biznesu z zespołem Pete Best Band. Przerwał milczenie o The Beatles, zaczął udzielać wywiadów a nawet został konsultantem telewizyjnego filmu dokumentalnego „Birth Of The Beatles („Narodziny The Beatles”). W pierwszej części „Antologii” zawarto szereg piosenek z Bestem na perkusji. Jeżeli miał wcześniej kłopoty finansowe to pp wydaniu tego wydawnictwa minęły one bezpowrotnie (szacuje się, że mógł zarobić ok. 4 mln. funtów honorarium) choć nie brał udziału ani w procesie produkcji albumu ani samym przedsięwzięciu (nawet jego głowa jest zasłonięta na oryginale zdjęcia przez ...Ringo Starra). W listopadzie 1995 roku w trackie przerwy reklamowej w czasie emisji serii „Antologia The Beatles” ukazała się reklama piwa Carlsberg ze sloganem: „Probably The Pete Best lager in the world” (gra słów - best – najlepszy : 'Prawdopodobnie najlepsze jasne piwo Pete'a na świecie').”

Pete '2005
Dzisiaj Pete koncertuje regularnie w USA i wszędzie indziej, gdzie zostanie zaproszony ze swoim młodszym bratem Roagiem w zespole. Gra oczywiście na perkusji. W repertuarze są oczywiście piosenki z wczesnego repertuaru The Beatles jak „My Bonnie”, „Money (That's What I Want)” czy „One After 909”. Wydany w 2008 roku nowy album jego grupy nosi tytuł „Hayman's Green” , zawiera calkiem nowy materiał. A tytuł albumu : tam w Liverpoolu znadował się słyyny klub Casbah, zamknięty przez Monę tuz po wyrzuceniu jej syna z zespołu, później otwarty jako obiekt do zwiedzania dla fanów The Beatles. 



 


 *Muzyczny blog  Historia The Beatles  Music Blog
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz