Szukaj :

TRANSLATE - below

TRANSLATE - below
Choose Your Language

Szukaj na tym blogu

Moja lista blogów

22. GRUDZIEŃ 1966

sesja REVOLVER - dawny John, jeszcze bez drucianych okularów.
2 grudnia - finalizowanie prac (edycja, mixowanie – wersja mono) płytki : 'The Beatles' 4-th Christmas Record, Pantomime: Everywhere Is Christmas'
6 grudnia – PIERWSZA SESJA DO „SGT.PEPPER'S LONELY HEARTS CLUB BAND.” Ponadto w tym dniu Beatlesi nagrywają życzenia świąteczne dla pirackich radiostacji radiowych: Radio London oraz słynnej Radio Caroline. W owym czasie powstawało wiele podobnych radiostacji, chcących złamać monopol BBC na nadawanie muzyki w eterze. Często takie radiostacje zlokalizowane były na statkach (Radio Caroline), które krążyły wokół Wielkiej Brytanii, trzymając się wód neutralnych ale rząd wypowiedział wszystkim totalną wojnę. Beatlesi zawsze wspierali wszystkie radiostacje i nagrywali także swoje wywiady, wypowiedzi także dla pirackich radiostacji, wiedząc, że coraz częściej młodzież ich słucha właśnie na tamtych falach.

Prócz nagrania tzw. Christmas Message (które zostało zamieszczone w 1995 na drugiej stronie singla 'Free As A Bird' wraz z piosnkę 'Christmas Time Is Here Again'), zespół rejestruje w studiu pierwszy utwór, który znajdzie się albumie „Sgt.Pepper's Lonely Hearts Club Band”. Nagrywane są tego dnia dwa podejścia – zresztą uznane jako najlepsze – ścieżek z gitarą basową Paula i perkusją Ringa oraz drugie z gitarami Johna i George'a.
8 grudniadalsze prace (overdub wokalu i fortepianu Paula, nikogo z pozostałej trójki nie ma) nad 'When I'm Sixty Four' oraz nad 'Strawberry Fields Forever' (w tym wersja z wiolonczelami i trąbkami). Produkują: Dave Harries (inżynier techniczny) i George Martin, stronę techniczną obsługują jak zawsze Geoff Emerick i Phil Donald. Dodatkowe instrumenty do akustycznej wersji gitarowej Johna zaaplikował Martin. John będący bardzo niezadowolony z dotychczasowych rezultatów, zwrócił się do producenta by rozpisał partytury na instrument orkiestralne tzw. smyczki i blachy. Dlaczego pojawia się jako producent Dave Harries. Tego dnia Martin i Emerick udali się na premierę nowego filmu z Cliffem Richardem 'Finders Keepers' i spóźnili się do studia (Beatlesi zazwyczaj pojawiali się w studiu późnymi popołudniami a czasem nawet wieczorem).Ponieważ Beatlesi – po próbach - chcieli już nagrywać, obowiązki Martina przejął Harries. Tak wspomina tamtą sytuację sam DAVE HARRIES: Wkrótce po tym jak podłączyłem mikrofony i instrumenty – tej nocy – Beatlesi przybyli gotowi do nagrywania. Nie było nikogo prócz mnie, tak więc stałem się na tą chwilę producentem i inżynierem nagraniowym. Nagraliśmy cymbały Ringa, George'a i Paula na bongosach i innych instrumentach perkusyjnych (timps). Mal Evans grał na tamburynie, nałożyliśmy gitary, wszystko. Brzmiało świetnie. Kiedy George i Geoff pojawili się na górze w reżyserce, szybko zniknąłem, ponieważ nie powinienem był wcale nagrywać
Dave Harries, Paul McCartney, Ken Scott, John Smith, George Harrison George Martin
10 grudnia – na rynku krajowym pojawia się `A Collection of the Beatles Oldies (But Goldies)'.

11 grudnia – W Saville Theatre Brian Epstein prezentuje Little Richarda, któremu po koncercie oferuje kontrakt menadżerski. Czarnoskóry gwiazdor rock and rolla odrzuca go jednak.
15 grudnia – dalsza praca nad „Strawberry Fields Forever”. Może tym razem trochę szczegołów: Studio Abbey Road nr 2 , czas: 14.30-24.00. Nagrywanie: `Strawberry Fields Forever' (overdub do take 25, overdub do take 26). Mono mixing: `Strawberry Fields Forever' (remixes 5-9, z take 26). Producent: George Martin; Inżynier: Geoff Emerick; 2-gi Inżynier: Phil McDonald. Nagrywanie wiolonczeli, trąbek do `Strawberry Fields Forever'. Więcej o samej piosence w opisach PIOSENKI/SONGS. Wyżej przytoczyłem trochę „detali technicznych” by kolejny raz podkreślić fakt, jak doskonale znana jest cała faktografia studyjna zespołu (przeważnie te dane znamy dzięki Markowi Lewisohnowi, który spędził w archiwach EMI setki a może i tysiące godzin).
17 grudnia - Tara Browne, przyjaciel Paula, spadkobierca fortuny Guinessa spędza ten wieczór, oglądając z modelką Suki Poitier telewizję w domu przyjaciela w Earl Court.
18 grudnia – światowa premiera filmu „A Family Way” w londyńskim Warner Theatre, na której obecni są Paul z Jane Asher.
Paul na premierze "The Family Way".
Tara Browne
19 grudnia - około 13-tej Tara i Suki opuszczają dom. 7 minut później uczestniczą w wypadku samochodowym w Redcliffe Gardens (uderzają w inny samochód, uciekając przed nadjeżdżającym na nich z naprzeciwka). Tara umiera na drugi dzień w szpitalu. Przyjaciele opisują, że zginął tak jak żył, pędząc na złamanie karku. Jego przyjaciółka Suki przeżyła ale fatum jej nie opuszcza. Zostaje później dziewczyną Briana Jonesa z The Rolling Stonesów, który tonie w 1969. W 1981 ponownie uczestniczy w poważnym wypadku samochodowym, w którym ginie razem z mężem
John Lennon unieśmiertelnia Tarę słowami w „A Day In The Life”: He blew his mind out in a car, He didn't notice that the lights had changed,A crowd of people stood and stared, They'd seen his face before, Nobody was really sure If he was from the House of Lords. Tara Brown – nazywany przez brytyjską prasę „złotym dzieckiem lat 60-tych” - w chwili śmierci miał 21 lat. DO jego przyjaciół należeli między innymi: McCartney, inni z The Beatles, Mick Jagger oraz milioner John Paul Getty.W wieku 25 lat miał odziedziczyć majątek ok. 1 miliona funtów, jak na owe czasy – gigantyczny. Osierocił dwoje dzieci, ze swego wczesnego, bo zawartego w wieku 18 lat małżeństwa z Noreen McSherry. Na drugi dzień o wypadku młodego playboy'a mówi cała Wielka Brytania. „Daily Sketch' publikuje zdjęcie auta, sportowego Lotusa Elana Browne'a pod wypadku, który wygląda jak porsche gwiazdora z Ameryki, Jamesa Deana, zgniecione w wypadku z połowy lat 50-tych.
Suki i Brian Jones
George Martin

JOHN: Pisałem 'A Day In The Life' a przede mną na fortepianie leżał egzemplarz. Otworzyłem gazetę na 'News in brief' czy 'Far and Near', czy jakoś tak. Zwróciłem uwagę na dwie historie. Na jedną o spadkobiercy Guinessa, który zabił się w wypadku samochodowym. Taki był nagłówek tej historii. Zmarł w Londynie w wypadku... Nie skopiowałem tego wypadku, Tara nie „odpłynął” w wypadku. Ale o tym wtedy pomyślałem i taki napisałem wers.
PAUL (w „Many Years From Now”) uzupełnia: Wers o polityku, którego umysł odpłynął w samochodzie (blowing his mind out in a car) napisaliśmy razem. Przypisano go Tarze Browne, spadkobiercy Guinessa, ale w tym przypadku, gdy go pisaliśmy, nie wiązałem z Tarą w moim umyśle. Może w głowie Johna taka myśl się pojawiła. W mojej głowie miałem zupełnie inny obraz. Wyobrażałem sobie polityka, nafaszerowanego prochami, który zatrzymał się na skrzyżowaniu i nie zauważył zmiany. 'Blew his mind' było czystym odniesieniem się do narkotyków, nie mającym związku z wypadkiem samochodowym.
 
23 grudnia – wychodzi album z muzyką z 'The Family Way', singiel 'Love In The Open Air'.
24 grudnia – album 'Yesterday... and Today' 27-my tydzień na liście Billboardu (Top200).
26 grudnia -  w telewizji John i skecz:  `Not Only... But Also'. 

John i Peter Cook
29 grudnia – Praca w Studio, prace producenckie (miksowanie, edycja, kopiowanie na tasmy itd.) nad 'When I'm Sixty Four' oraz `Strawberry Fields Forever'. W Studio 2, od 19.00 – 2.15, po raz pierwszy praca nad : `Niezatytułowana - Untitled' (roboczy tytuł `Penny Lane').
!966, fotka jeszcze z sesji REVOLVER
____________
30 grudnia - prace producenckie nad 'When I'm 64' oraz 'Strawberry Fields Forever' – ciąg dalszy. Nagrywanie „Penny Lane”.
Koniec 1966, praca w studio, Paul, Martin, John i George
 31 grudnia – kolejny rok The Beatles za pasem. Tego wieczoru Harrison z żoną, Epstein, Clapton z innymi udają się do londyńskiego klubu Annabel's gdzie u panów są wymagane krawaty. George nie ma go i nie zostaje wpuszczony. Obsługa klubu proponuje mi pożyczenie specjalnego kołnierzyka i krawatu, będących na wyposażeniu klubu ale George odmawia. Towarzystwo przenosi się do skromniejszej restauracji j Lyons & Co, przy 7-14 Coventry Street W1 i tam witają Nowy Rok. Czy tego wieczoru Brian, bawiący się z przyjaciółmi mógł przypuszczać, że to jego ostatni Sylwester w życiu ? Nie dowiemy się tego nigdy ale z pewnością możemy założyć, że w ten wieczór jego depresyjne myśli zostały wypchnięte i bawił się doskonale.
Fotka z 1966, ale czasy tak wyglądających Beatlesów już odchodzą...
Tak wygląda zaniedbany klub Cavern w 1966 - Miejsce narodzin The Beatles (napis na dole)



Muzyczny blog  Historia The Beatles  Music Blog
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz