STYCZEŃ 1972

  
Czy widziałeś się ostatnio z innymi Beatlesami?

PAUL McCARTNEY:  
Nie, nie mam ku temu szczególnych powodów, a poza tym wcale tego nie chcę. Oni zajęli się swoimi sprawami, a ja swoimi.





STYCZEŃ

W Szkocji nadal trwają sesje Paula w jego domowym studiu nagraniowym. W tym miesiącu Artysta nagrywa 'Little Woman Love' oraz niewydane wersje utworów '1882' i 'Soily'.



6 stycznia – John i Yoko oznajmiają fakt założenia firmy Joko Films Ltd.



10 stycznia – John wspiera Yoko w trakcie jej koncertu w Alice Tully Hall w nowojorskim Lincoln Center. Ze względu na to, że małżeństwo nie udaje się uzyskać wiz pracowniczych, ich występ musi być przeprowadzony z miejsc na widowni (zdjęcia)

12 stycznia - podczas gdy zespół filmowców kontynuuje prace w Friar Park, George zmuszony jest do nagrania przy 3 Buregate Road w Felixtowe (w hrabstwie Suffolk) wywiadów, które zostaną wykorzystane w czterech  programach BBC Radio One z serii "The Beatles Story". Za świadczone przez siebie usługi otrzymuje zapłatę w wysokości ... 20 funtów.
Bajeczna posiadłość George'a - Friar Park.
 W tym samym dniu na drugiej półkuli, w Chicago, odbywa się amerykańska premiera spaghetti - westernu z Ringo Starrem.
13 stycznia – John i Yoko, razem z Davidem Peelem i The Lower East Side Band, są gośćmi amerykańskiego programu telewizyjnego 'The David Frost Show'. Przebywający wciąż w Szkocji Paul rozpoczyna sesję nagraniową do 'Mary Had A Little Lamb'. W trakcie prób zjawia się zespół produkcyjny amerykańskiej stacji radiowej RKO Radio i przeprowadza z Paule wywiad do programu Paul McCartney Now. Sesje zostają zakończone w sobotę 15 stycznia, a po krótkiej weekendowej przerwie, zespół Wings wyjeżdża do Londynu.
David Peel, Yoko i John.

17-28 stycznia - w londyńskim klubie 'Scotch of St.James'  Paul rozpoczyna dwunastodniowy okres prób, dzięki którym ma nadzieję  podjąć decyzję co do ostatecznego składu zespołu Wings. 24 stycznia do udziału w sesjach zostaje zaproszony (telefonicznie) Henry McCullough. Po wspólnej grze z McCartney'ami, Laine i Seiwellem, McCullough otrzymuje propozycję przyłączenia się do zespołu na stałe. 
HENRY MCCULLOUGH: Dostałem telefon z zaproszeniem do wspólnej sesji, a kiedy już było po wszystkim, Paul zaproponował bym się przyłączył na stałe. Jak dotąd graliśmy tylko rock and rolla a ja jestem dobrym gitarzystą rock and rollowym.
Zapytany o jego rolę w zespole, odpowiada: Będę trochę podśpiewywał ale mam nadzieję na tworzenie muzyki. W międzyczasie asystentka Paula, Shelley Turner, rzuca nieco światła na odbywane próby, mówiąc: Zaczynają wspólnie przygotowywać się do koncertów i pisać materiał do nowego albumu. Koncerty te jednak nie odbędą się wcześniej niż w kwietniu.
Seiwell, Linda, Paul, Laine oraz Mc Cullough








------------------------------------------------------
28 stycznia – w Studiu C BBC TV Centre Ringo w końcowej części jednego z odcinków 'Monty Python's Flying Circus' (Latającego Cyrku Monty Pythona na zdjęciu) rejestruje niezwykłą jak na niego rolę, w której nie wypowiada ani słowa. Jest on przedstawiony wraz z wokalistką Lulu, kiedy siedząc na obszernej czeka na swój wywiad w telewizyjnym programie rozrywkowym. Ringo i Lulu cierpliwie czekają pod pokaźnym napisem '”It's” do czasu aż nadejdzie gospodarz programu. Jak się okazuje, gospodarzem jest niechlujny włóczęga, w którego rolę wciela się członek Monty Pythona, regularnie otwierający i zamykający kolejne odcinki programu Michael Palin. 
Włóczęga wchodzi siadając między zaproszonymi gośćmi, po czym przechodzi do wstępu w stylu Davida Frosta: 'Witam, dobry wieczór...', co jest sygnałem do emisji końcowych napisów odcinka. Podczas gdy Lulu natychmiast wstaje oburzona i zbiega ze sceny, Ringo (który wciąż nic nie mówi) wdaje się w małą bójkę z włóczęgą (Palinem). Ten jednominutowy skecz zostanie wyemitowany przez BBC1 26 października 1972.





29 stycznia - w dzisiejszym wydaniu New Musical Express ukazuje się pierwszy wywiad z Henrym McCulloughem. Paul i Linda wylatują do Nowego Jorku, gdzie planują spotkanie z Johnem i Yoko. W trakcie wspólnej kolacji John i Paul zgadzają się "by przestać sobie wzajemnie dogadywać przy pomocy" prasy.
30 stycznia - w trakcie wizyty Paula w NYC, dziennikarz stacji radiowej KHJ przeprowadza wywiad z Paulem na temat jego nowej kapeli, Wings, jednak ze względu na mocne słowa, których Paul używa o dzisiejszej strzelaninie w Irlandii, wywiad musi być przed emisją mocno okrojony.
 Kolejnego dnia Paul i Linda wracają do Londynu, gdzie Paul natychmiast rezerwuje na 1 lutego sesję nagraniową, w trakcie której zarejestruje napisany pośpiesznie, a opowiadający o kłopotach Irlandczyków pt 'Give Ireland Back To The Irish'. Na dolnym zdjęciu sesja nagraniowa tej piosenki, zabronionej w Wielkiej Brytanii. John Lennon poświęci temu wydarzeniu także piosenkę, zatytułowaną wprost 'Sunday, Bloody Sunday' (album z czerwca 1972 'Sometime in New York City')
O tym tragicznym dniu, w którym żołnierze brytyjscy zastrzeliło 26 Irlandczyków piękną piosenką wyda grupa U2  w marcu 1983 także zatytułowną: "Sunday, Bloody Sunday".


_______________________________________________________________


Give Ireland Back To The Irish
Dont make them have to take it away
Give ireland back to the irish
Make ireland irish today
Great britian you are tremendous
And nobody knows like me
But really what are you doin
In the land across the sea
Tell me how would you like it
If on your way to work
You were stopped by irish soliders
Would you lie down do nothing
Would you give in, or go berserk


Give ireland back to the irish
Dont make them have to take it away
Give ireland back to the irish
Make ireland irish today



Great britian and all the people
Say that all people must be free
Meanwhile back in ireland
Theres a man who looks like me
And he dreams of God and country
And hes feeling really bad
And hes sitting in a prison
Should he lie down do nothing
Should give in or go mad
Give ireland back to the irish
Dont make them have to take it away
Give ireland back to the irish
Make ireland irish today
Give ireland back to the irish
Dont make them have to take it away
Give ireland back to the irish
Make ireland irish today  



Muzyczny blog * Historia The Beatles * Music Blog 
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz