31 lipca 1982 George Martin (1926-2016) w audycji dla BBC4 wybrał 8 płyt, które zabrałby ze sobą bezludną wyspę - formuła programu). Oto te płyty, poniżej taka sama lista Martina, którą przedstawił 13 lat później, 19 listopada 1995 roku. Muzyka poważna, klasyczna i jak sam wyznał: 'just a little bit of the Beatles'... Naprawdę 'tylko trochę' Sławnej Czwórki.
Wybór z '1982
1. Judy Garland and Mickey Rooney - Good Morning
2. Claude Debussy - Prélude à l'après midi d'un faune (Soloist: Peter Lloyd; Orchestra: London Symphony Orchestra; Dyrygent: André Previn)
3. Flanders and Swann - A Song Of Patriotic Prejudice
4. Domenico Cimarosa - Concerto in C Major for oboe and strings (Soloist: Heinz Holliger; Orchestra: Bamberg Symphony Orchestra; Dyrygent: Peter Maag)
5. The Beatles - Here, There And Everywhere
6. Peter Sellers - Any Old Iron
7. The Beatles - In My Life
8. Castaway’s Favourite: Johann Sebastian Bach - Matthäus-Passion - Kommt, ihr Töchter, helft mir klagen (Orchestra: Berlin Philharmonic Orchestra; Dyrygent: Herbert von Karajan)
Wybór z '1995
1. Maurice Ravel - Daphnis et Chloé - Lever du jour (Orchestra: London Symphony Orchestra; Dyrygent: Pierre Monteux)
2. The Beatles - I Want To Hold Your Hand
3. Beyond The Fringe (Peter Cook, Dudley Moore, Alan Bennett, Jonathan Miller) - Aftermyth Of War
4. Wolfgang Amadeus Mozart - Quartet for oboe, violin, viola and cello in F major, K. 370 (Orchestra: The Nash Ensemble)
5. Benjamin Britten and Peter Pears - The Foggy, Foggy Dew- za głos i fortepian
6. George Martin - Old Boston (Soloist: John Williams; Orchestra: The Medici String Quartet)
7. Castaway’s Favourite: George Gershwin - Porgy and Bess - (Soloist: Willard White; Orchestra: Cleveland Orchestra)
8. Pyotr Ilyich Tchaikovsky - Romeo and Juliet - Fantasy Overture (Orchestra: London Symphony Orchestra; Dyrygent: Hermann Scherchen)
Uzupełniamy muzyczne gusta i fascynacje Sir George'a. Oto sporządzona przez niego, jego lista najbardziej przełomowych zrealizowanych przez siebie, nagrań w muzyce rozrywkowej [z 2016 roku].
BERNARD CRIBBINS - RIGHT SAID FRED (1962) (Mieliśmy wtedy ogromną przyjemność przy produkcji takich rzeczy. To przypominało malowanie obrazów dźwiękiem i dobra szkoła przed tym, co robiłem później).
THE BEATLES - RAIN (1966): Od tego nagrania chcieli [The Beatles] wszędzie wstawiać wszystko puszczone od tyłu, gitary, bębny, aż stawało się to nudne.
THE BEATLES - ELEANOR RIGBY (1966): Chciał [Paul McCartney] by skrzypce brzmiały bardzo ostro. To zainspirowało mnie do napisania partytury, gdzie skrzypce grają zwięzłe nuty, nadając utworowi miłego uderzenia.
THE BEATLES - STRAWBERRY FIELDS FOREVER (1966) John powiedział do mnie: Możesz coś z tym zrobić, napraw to.
JEFF BECK - DIAMOND DUST (1975) Jeff był bardzo instynktownym gitarzystą. Czasami grał źle. Nie wychodziło mu i bywał bardzo zły na siebie. Innym razem mógł usiąść do byle jakiej gitary i wydobyć z niej niesamowite dźwięki. Wszystko co mogłem zrobić to jakoś to obejść.

Yesterday
Eleanor Rigby
Love Me Do
Please Please Me
In My Life
A Day In The Life
Strawberry Fields Forever
Being For the Benefit of Mr. Kite!
I Am The Walrus
Good Night
Beatleblog * Historia The Beatles * Beatleblog
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.
Polski blog o najwspanialszym zespole w historii muzyki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz