MENU GŁÓWNE
- Od Autora - Geneza blogu
- ŹRÓDŁA
- ***** Mój Top All-Time 2016 *****
- Sir Paul McCartney w Polsce
- *** RINGO STARR ***
- *** GEORGE HARRISON ***
- *** PAUL McCARTNEY ***
- *** JOHN LENNON ***
- JOHN - Listy
- Best from bootlegs...
- ***** PIOSENKI * / * SONGS *****
- Oficjalna dyskografia - UK
- Christmas Records
- Otoczenie
- Osobno
- W trasie
- *** MIX ***
- Wydarzenia
- Dyskografia
- Albumy
- Single
- EP-ki
- Filmy
- Dyskografia po 1970
- *** W Y W I A D Y ***
- ** INNE **
- Posłuchaj tego / Klasa Fab4
- Foto-story
- 1957-1962
- 1963
- 1964
- 1965
- 1966
- 1967
- 1968
- 1969
- 1970
- *** SKRÓTOWA HISTORIA ZESPOŁU ***
- PO ROZPADZIE 1970 - 1980
- *** FOTKI największy zbiór fotek Fab4 ***
- TOP 100 najlepszych piosenek zespołu wg. Autora bloga
Szukaj :
Szukaj na tym blogu
Mój TOP 40 - Bee Gees
CZERWIEC 1978
2 czerwca. George i ciężarna Olivia jadą na kolejne wakacje, tym razem na trzy dni do Madrytu. Wracają do Anglii 5 czerwca. ich pierwsze i jedyne dziecko, syn Dhani urodzi się 1 sierpnia 1978.

16 czerwca. Londyński sąd i sprawa pozwu Johna. Przegrywa ją, w wyniku czego druga część przedruku z książki "A Twist Of Lennon" ukazuje się nakładem wspomnianej gazety już 18 czerwca (sprawa zostaje natychmiast przekazana sądowi apelacyjnemu). W końcowym postanowieniu przewodniczący ławy sędziowskiej, Lord Denning stwierdza: "Nie mogę określić, by którakolwiek ze stron przejmowała się świętością przysięgi małżeńskiej. Jest dla mnie sprawą najbardziej oczywistą, że związek tych dwojga już dawno przestał być ich sprawą prywatną".
![]() | ||
The Morrison Hotel Gallery Bowery: Sean, Yoko, Julian, Cynthia, wrzesień '2010 |
Paul przypomniał sobie, jak Cynthia powiedziała mu kiedyś, że chce tylko czekać, aż John wróci do domu, założyć kapcie i zostać w domu. I on powiedział wtedy do siebie: Hoho, to nie jest John. Nawiązując od pojawiania się Yoko na sesjach The Beatles, "wdzierania" się do studia mówił: Nigdy nie było czegoś takiego. I patrząc na to wstecz, cóż facet był w niej totalnie zakochany. I musisz to uszanować. Zrobiliśmy. Ja też.
Paul z Lindą idą oglądać The Rolling Stones. Jestem absolutnie przekonany, że w czasie show kolegów musiała mu przejść przez umysł malutka myśl, że tak mógłby wyglądać koncert The Beatles.
Bono o Johnie Lennonie w swojej biografii.
Fragment książki, którą teraz czytam (razem z kilka innymi, jak np. najnowsza powieść Lee Childa, "Niewiernych" Sekielskiego) "Surrender - 40 piosenek, jedna opowieść" autorstwa Bono(lidera, wokalisty U2).
Strona 142: Trzy noce później zeszliśmy ze sceny w niedalekim Buffalo i dowiedzieliśmy się , że w Nowym Jorku zastrzelono Johna Lennona. Poczułem, jakbym stracił system nawigacyjny, jakbyśmy zabłądzili w Ameryce. Przy całej swej kruchości i pewnej siebie buntowniczej postawie John Lennon był naszym muzycznym sumieniem. Słuchając, jak śpiewa: "Oh my love, for the first time in my life / My
eyes are wide open", wiedziałem, że słucham hymnu do wszechświata.
Kiedy gwiazda przewodnia twojej wiary gaśnie, kiedy czujesz, jakbyś znalazł się na wzburzonym morzu przy słabej widoczności, kto jest twoją latarnią morską? John był dla nas światłem.
Nadal przerywam naszą młodzieńczą piosenkę "The Electric Co.", by skandować słowa z "Instant Karma": "Well we all shine on / Like the moon and the stars and the sun".
Książka ciekawa pod wieloma względami. Oczywiście ważna jest biografia zespołu, szczegóły powstawania wielkich hitów irlandzkiej kapeli, ale świetna obserwacja Bono aktualnych czasów, ze szczególnym naciskiem na świat muzyczny. Może ten fragment poświęcony Johnowi skłoni Was do jej zakupu, zaś albumu "Songs of Surrender" szczególnie nie polecam. Oryginałom wcale nie trzeba było przeciwstawiać tych nudnych, akustycznych wersji nagranych tak, że Adama na basie i Larry'ego na bębnach prawie nie ma. Ale to oczywiście U2, więc dla fanów pozycja obowiązkowa. Co pisze Bono o Paulu McCartney'u ? W innym poście.
Historia The Beatles
History of THE BEATLES

BEST OF 80 PAUL (4) 50-41
Czwarta część hitów Paula wybranych przez magazyn Variety. Znakomite wszystkie, choć gdyby ktoś wcześnie mnie o to zapytał, bądź sam miałbym utworzyć taką listę, numer "
Why Don't We Do It in The Road", dla mnie bardzo przeciętny (mimo faktu, że bardzo chciał go zaspiewać John i pomimo drugiego faktu, że Macca zagrał w nim na wszystkich instrumentach prócz Ringo na perkusji) został by pominiety. Z
kolei czy "She's Leaving Home" chyba mogłaby powędrować wyżej? Znakomita w każdym razie zabawa. A będzie jeszcze ciekawiej.
Nr 50. LETTING GO
Singiel: 1975
Album: "Venus and Mars",
Kompozycja: Paul McCartney, 3:36"
Nr 48. SHE'S LEAVING HOME
Album: "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band", 1967
Kompozycja: John Lennon & Paul McCartney, 3:25"
Nr 47. PUT IT THERE
Singiel: 1990
Album: "Flowers in the Dirt",
Kompozycja: Paul McCartney, 2:09"
Możecie podziękować ojcu McCartneya za ten przykład uścisku dłoni plus "połóż to tam” i dodanie sufiksu, który jest kluczem do refrenu tej piosenki z 1989 roku: „Połóż to tam, jeśli waży tonę”. Trzeba było oczywiście McCartneya, aby jeszcze bardziej to rozwinąć, dodając świetne zakończenie: "Dopóki ty i ja tu jesteśmy, umieść to tam". W książce „Lyrics” mówi: "Zastanawiam się, czy chciałem skierować tę piosenkę do Johna – czy nie jest to na swój sposób ofiara pokoju dla człowieka, który zmarł zbyt młodo". Ale wracając do pochodzenia utworu, jest to również bardzo słodki hymn na Dzień Ojca.
Nr 46. GETTING BETTER
Album: "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band", 1967
Kompozycja: John Lennon & Paul McCartney, 2:48"
OK, w mostku jest jedna charakterystyczna linia charakteru, która nie pasowała dobrze w XXI wieku, dlatego prawdopodobnie nie zobaczymy tego numeru ponownie w setliście. Poza tym pozostaje to jednak najbardziej konwencjonalnie przyjemny dla fanów moment na „Sgt. Pieprz." Wezwanie i odpowiedź „nie mogło być dużo gorzej” dodaje zabawny zadzior, który zapewnia pewne uziemienie w poglądach McCartneya na słoneczną stronę ulicy.
Nr 45. GETTING CLOSER
Singiel, 1978
Kompozycja: Paul McCartney, 3:21"
Nr 44. WHY DON'T WE DO IT IN THE ROAD
Kompozycja: John Lennon & Paul McCartney, 1:40"
Nr 43. THE LONG AND WINDING ROAD
Bardziej trzeźwa, zatwierdzona przez CHP oraz AAA "drogowa" piosenka. McCartney prawdopodobnie nigdy nie był tak wściekły na Johna Lennona, jak był wściekły na Phila Spectora za dodanie ogromnej orkiestry i chóru do utworu z albumu „Let It Be”, do tego stopnia, że prawdopodobnie tylko ta piosenka dała początek całemu „Let It Be”. … Naked”, albumowi bez aranżacji Spectora (Spectoryzacji). spinoff Un-Spectorization. A jednak piosenka jest tak dobra, że przetrwa – a nawet rozkwita – bezbożną ilością złoceń lilii na oryginalnym singlu.
Nr 42. DRIVE MY CAR
Kompozycja: John Lennon & Paul McCartney, 2:28"
"Zawsze fajnie pisało się nonsensowne teksty, a ta piosenka nadawała się do ' Bip, bip, bip, yeah'. Nagraliśmy to w ścisłej harmonii, aby brzmiało jak klakson" opowiadał McCartney. Nie znajdzie się to na liście jego wielkich dokonań melodycznych: "Dwa akordy wystarczyły – powiedział o „Drive My Car” – "może nawet o jeden więcej niż było trzeba". Numer nie znajduje się na obecnej setlisciekoncertowej, ale publiczność z pewnością tęskniłaby za całym tym trąbieniem w tym czasie, gdyby tylko nie była rozproszona przez pozostałe dwie godziny i 40 minut hitów.
Nr 41. THIS ONE
Kompozycja: Paul McCartney, 4:10"
Historia The Beatles
History of THE BEATLES
